EseményekMotorverseny

A Budapest-Bamako 4-7. napja

A 6. nap krónikája

Reggel 1700 méterre a tengerszint felett, az Atlasz hegység lábainál ébredt a mezőny. A csípős hideg ellenére a hét órai eligazítás után kigördültek a versenyzők. Az elmúlt három etap kiértékelése ma délelőtt megtörtént, de a nap folyamán a versenybírókat nem sikerült telefonon elérni és tartózkodási helyük jelenleg is ismeretlen.

Ma a mezőny búcsút intett az Atlasz hegységnek, és a kisebb Dzsbel Szarhro hegyvonulattal kellett, hogy megbirkózzon. A kopár, kietlen, sziklás hegyvonulaton kanyargó hegyi utat még nagy jóindulattal sem lehetne földútnak nevezni. A Sziklás, gumiszaggató, tengelytörő horror szerpentin mindenkinek felülmúlta minden várakozását.

Werner László az IFA sofőrje sem hitt a szemének. “Sok tapasztalt teherautó sofőrt ismerek, de ennek az útnak a látványán a legtöbbjük beremegett volna, mint a Danovia hetvennél” ─ mondta az IFA pilótája. Az IFA-sok rengeteg hajtűkanyart csak két-három tolatással tudtak bevenni. “Minden centiméter számított. Egy rossz mozdulattal a 400-500 métert zuhanhattunk volna.” ─tette hozzá Werner.

Sok terepjáró nekivágott a rémisztő hegyi útnak, és néhány félelmet nem ismerő kisautó is bevállalta a 80 kilométeres szakaszt. A kis Polski és a két angol dél körül ért fel a 2300 méter magas csúcsra. “Átpakoltunk mindent a norvég nagy Hans terepjárójába, mert a sok csomag és a navigátorom súlya miatt leállt az autó az emelkedőn felfele.” ─ mondta Kevin Foster, aki társát is átrakta egy másik autóba. Foster megjegyezte, hogy az autójuk jól bírta a sziklás utat, de a tetőre erősített Pick szalámijuk már több sebből zsírzik.

A Family Frost fagyiskocsi is átvergődött az éles sziklákkal tűzdelt hegyi úton, akárcsak az 1984-es Mercedes kombi és a 75-ös rajtszámú Ford Transporter. Ez utóbbi egy 4 millió forint értékű műtőággyal tette meg a rázós szakaszt, amelyet egy bamakói klinikára szállítanak.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Villám Géza bogara is sikeresen átkelt a Dzsbel Szarhron miután ma reggel visszarakták az autó terepgumijait. “A legrémisztőbb pillanat az volt, amikor a csúcs fele egy havas, jeges szakaszon kellett átkelnünk és megszólalt a mobilom, hogy otthon csőtörés volt.” ─ mondta a a volt rádiós.
A második nagy erőpróbát a Zagora és Foum Zgid közti homokos, sivatagos szakasz jelenti. A csapatok nagy része még most is itt küzd az elemekkel. Több tucat defekten már túl vannak, de hosszú lesz még az éjszaka. A célba mindössze 25-30 jármű futott be este 10-kor. “Sokan valószínű úton vagy az út mellett töltik a mai éjszakát” ─ mondta Vincze Tibor, aki már a célban pihen.

A mai nap a Velorex kiválóan teljesített. Az afrikai, hegyi levegő jót tett neki és közel 100 kilométeres sebességgel hasított a keskeny marokkói aszfalton. Az emberek mindenütt kíváncsian nézték a cseh csodabogarat. Holnap 480 kilométer vár az indulókra Tatából a Csillagok háborúja egyik forgatási helyszínére, Tatooine-ba.

Összesített eredmények:

1. Raid Adventure Team (21), Szlovákia 113 pont
2. Sysman csapat (2), Magyarország 110 pont
3. DLC Racing (1), Magyarország 106 pont

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük