fbpx
EseményekMotorverseny

A Budapest-Bamako 4-7. napja

Az 5. nap krónikája

A csapatok nagy része már a marokkói Nadorban ébredt szerda reggel. A tegnap éjszakai komppal érkezők pedig reggel 8-kor szálltak partra Észak-Afrikában. A résztvevők többsége még sosem járt ezen a kontinensen. A kissé komplikált marokkói bevándorlási formalitások feladták a leckét számukra.

A 28-as Osvát Gáborban és Kiss Varga Attilában igencsak kihűlt a vér, amikor a vámvizsgálaton fedezték fel, hogy nem hozták magukkal az autójuk forgalmiját. A tervük az volt, hogy két napot feladnak a versenyben és megvárják, míg gyorspostával megérkeznek a papírjaik Bátaszékről. A csodával határos módon sikerült bejutniuk az országba kis késéssel és papírok nélkül.

A mezőnynek az Atlasz hegység kietlen fennsíkjaival és szerpentines lejtőivel kellett megküzdenie. Több száz kilométeren keresztül a silány minőségű, keskeny földút jelentette a legnagyobb gondot. Az úton kényelmesen csak egy autónak van hely, a szembejövő helyi forgalom már alig fért el. Néhány visszapillantó tükör letört a mai nap folyamán. A xx rajtszámú csapat egy ilyen alakalommal az ütközést elkerülve letért a padkára, az autó huppant egy nagyot és egy rosszul kikötött benzines kanna ripityomra törte a hátsó szélvédőt.

Ma több külföldi csapat is csatlakozott a magyarokhoz. A Donde Esta Bamako csapat Amszterdamból indult vasárnap reggel. A spanyol, holland és dél afrikai legénység örömmel pillantotta meg az első bamakos autókat ma reggel a kikötőben. A portugál Camino De Cabras legénysége pedig ma Gouelmim előtt randevúzott a rendezőkkel.

A futam egyetlen talpon maradt francia csapata, a 10-es rajtszámú Mazda 626-os Valenciánál beadta a derekát. Nordine Souaidia és legénysége nem adta fel. A szabályok szerint a célban nem kell a kezdő járműnek megjelennie, ezért busszal utaztak le Almeriába, ahol bekompoltak. Jelenleg egy marokkói bérelt Dacia Logan-nel folytatják a versenyt, 185-ös rajszámmal.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A 30-as Dacival Bamakoba csapat megpróbáltatásai ma tovább folytatódtak. Tegnap sikerült megszerelni a kocsijukat és ma reggelre már Almeriában voltak. A spanyol partoknál tomboló ítéletidő miatt a kompjukat visszafordították és jelenleg is a kikötőben várják, hogy az időjárás kegyes legyen hozzájuk. “Súlyos pontokat veszítünk az időjárás kegyetlensége miatt.”- nyilatkozta Nagy Miklós. A kikötőben velük várakozik a 103-as Team Malibus csapat is.

Este 11-kor az indulók zöme már a tinerhiri táborban vár, de sokan még úton vannak és csak késő éjszakára várhatók. A hősiesen küzdő 16-as rajtszámú Tito Alba csapat 84-es Mercédesz kombija is begördült a célba este 8-kor. “Mindenhol csodálkozva és mosolyogva nézik a helyiek, hogy gazdag európaiak egy ilyen rozoga mercivel járnak.” – mondta a csapat egyik tagja Krasznai Imre.

A 14-es SporTime csapat hosszasan szerelt ma egy autószerelőnél Nadorban. “Tizennégy helyi autószerelő dolgozott egyszerre a kocsin, csakhogy gyorsan tovább tudjunk menni”- mondta az első pozitív afrikai benyomásairól Gyülvészi Tibor az esti célban.

A táborban pihen a Velorex és az angolok kispolskija is. Az IFA is sikeresen vette a mai etapot akárcsak Villám Géza bogara. A BKV busz ma is komoly késéssel érkezett be a célba, de beértek. A csuklós Ikarus jelenlegi pozíciója még ismeretlen.

0 0 votes
A cikk értékelése

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x