fbpx

A Hungaroringről indul a Budapest-Bamako

A Hungaroring ad majd otthont a 2010-es Budapest-Bamako, Nagy Afrikai Futam rajtjának január 16-én, szombat reggel 8-kor. Ez lesz az első alkalom, hogy nem Budapestről rajtol majd a két hetes futam.

“A Hungaroring, a hazai autósport fellegvára és a létező legrangosabb helyszín a Budapest-Bamako rajtjához” – mondta Polgár András versenyigazgató. A Hungaroringen megtalálható az összes olyan létesítmény, ami a technikai gépátvételhez és a rajthoz szükséges lehet. A gépátvétel január 14-én kezdődik.

A Hungaroring mellett található Adventure Park-ban egy rövid, de látványos terep szakaszon kell részt venniük az inulóknak a rajt után. “Ezen a speciál szakaszon fog kiderülni, hogy ki erősítette fel rosszul a pótkerekeket és a benzines kannákat a tetőre” – nyiltakozta a futam alapítója és fővédnöke Villám Géza. A mogyoródi pontozásos szakasz után a mezőny áthalad Budapest belvárosán, a Lánchídon majd az M7-es autópályán hagyja el a fővárost.

A 9000 kilométeres maratoni rally rajtja most sem mentes a feszültségektől. A nemzetközi mezőny megdöbbenve fogadta a hírt, mely szerint a rally által érintett mauritániaban újabb európai állampolgárokat ejtettek fogjuk az Al-Qaida helyi fegyveresei. A múlt hónapban három spanyolt ejtettek túszul azon a szakaszon, amelyen mind a kaland, mind a verseny kategória indulói áthaladnak majd.

“Nagyon aggódunk a közelmúlt terror cselekményei és a biztonságunk miatt. A család tagjaink pedig jóval idegesebbek” – nyilatkozta Dany Bolduc az egyetlen kanadai csapat tagjai. Az év elején két kanadait is elraboltak, akiket csak áprilisban engedtek szabadon.

A maurtián hatóságok megerősítették, hogy a rally védelme kiemelten fontos célja a kormányzatnak. Katonai harci járművek, több ezer fegyveres és katonai felderítő repülők is vigyáznak majd az idei Budapest-Bamakora. “Természetesen ez nem jelenti azt, hogy az indulóknak nem kell szigorú biztonsági előírásokat betratani” – tette hozzá Polgár András.

Korábbi Budapest-Bamako képek a galériában!A hét folyamán egy különleges biztonsági tanácsokkal foglalkozó dokumentumot juttatnak el az indulókhoz. “A Budapest-Bamako veszélyes üzem. A terrorizmus, a touareg felkelés, és a politikai feszültségek évek óta rányomják bélyegüket a Bamakora. A legfontosabb dolog, hogy a veszélyeket és a rizikókat mindenki magának tudja értékelni és felmérni” – tette hozzá Villám Géza.

Az idei futamra a nemzetközi gazdasági válság ellenére is 146 kaland kategóriás csapat és 85 verseny csapat nevezett be és így a Budapest-Bamako a legnagyobb afrikai rally és a világ legnagyobb amatőr autóversenye. A mezőny 40%-a külföldi. A lengyel, cseh, román és szlovák csapatok mellett érkeznek indulók Norvégiából, Svédországból, Angliából, Skóciából, Németországból, Kanadából, de az Egyesült Arab Emirátusokból és Új Zélandról is.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x