fbpx

A Hungaroringről indul a Budapest-Bamako

A Hungaroring ad majd otthont a 2010-es Budapest-Bamako, Nagy Afrikai Futam rajtjának január 16-én, szombat reggel 8-kor. Ez lesz az első alkalom, hogy nem Budapestről rajtol majd a két hetes futam.

“A Hungaroring, a hazai autósport fellegvára és a létező legrangosabb helyszín a Budapest-Bamako rajtjához” – mondta Polgár András versenyigazgató. A Hungaroringen megtalálható az összes olyan létesítmény, ami a technikai gépátvételhez és a rajthoz szükséges lehet. A gépátvétel január 14-én kezdődik.

A Hungaroring mellett található Adventure Park-ban egy rövid, de látványos terep szakaszon kell részt venniük az inulóknak a rajt után. “Ezen a speciál szakaszon fog kiderülni, hogy ki erősítette fel rosszul a pótkerekeket és a benzines kannákat a tetőre” – nyiltakozta a futam alapítója és fővédnöke Villám Géza. A mogyoródi pontozásos szakasz után a mezőny áthalad Budapest belvárosán, a Lánchídon majd az M7-es autópályán hagyja el a fővárost.

A 9000 kilométeres maratoni rally rajtja most sem mentes a feszültségektől. A nemzetközi mezőny megdöbbenve fogadta a hírt, mely szerint a rally által érintett mauritániaban újabb európai állampolgárokat ejtettek fogjuk az Al-Qaida helyi fegyveresei. A múlt hónapban három spanyolt ejtettek túszul azon a szakaszon, amelyen mind a kaland, mind a verseny kategória indulói áthaladnak majd.

“Nagyon aggódunk a közelmúlt terror cselekményei és a biztonságunk miatt. A család tagjaink pedig jóval idegesebbek” – nyilatkozta Dany Bolduc az egyetlen kanadai csapat tagjai. Az év elején két kanadait is elraboltak, akiket csak áprilisban engedtek szabadon.

A maurtián hatóságok megerősítették, hogy a rally védelme kiemelten fontos célja a kormányzatnak. Katonai harci járművek, több ezer fegyveres és katonai felderítő repülők is vigyáznak majd az idei Budapest-Bamakora. “Természetesen ez nem jelenti azt, hogy az indulóknak nem kell szigorú biztonsági előírásokat betratani” – tette hozzá Polgár András.

Korábbi Budapest-Bamako képek a galériában!A hét folyamán egy különleges biztonsági tanácsokkal foglalkozó dokumentumot juttatnak el az indulókhoz. “A Budapest-Bamako veszélyes üzem. A terrorizmus, a touareg felkelés, és a politikai feszültségek évek óta rányomják bélyegüket a Bamakora. A legfontosabb dolog, hogy a veszélyeket és a rizikókat mindenki magának tudja értékelni és felmérni” – tette hozzá Villám Géza.

Az idei futamra a nemzetközi gazdasági válság ellenére is 146 kaland kategóriás csapat és 85 verseny csapat nevezett be és így a Budapest-Bamako a legnagyobb afrikai rally és a világ legnagyobb amatőr autóversenye. A mezőny 40%-a külföldi. A lengyel, cseh, román és szlovák csapatok mellett érkeznek indulók Norvégiából, Svédországból, Angliából, Skóciából, Németországból, Kanadából, de az Egyesült Arab Emirátusokból és Új Zélandról is.

Ajánlom másoknak is
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x