fbpx

A sírból hoztuk vissza bajnokságot – Speedladies Cup III. futam, Most

speedladies cup 2014 3 most 7A Speed Ladies Euro Cup gyorsasági motoros bajnokság egyetlen magyar alakulata, két bukással kezdte az idei szezont. Mindkét lány, Koncsek Hajnalka és Jakab Zsófia is bukott egy futamot.

 

Koncsek Hajni, aki megnyerte tavaly ezt a sorozatot, idei első versenyén a második helyen ért célba. Következő versenyén összehozott egy csúnya bukást, így távolodni látszott a bajnoki cím. Mivel nagy létszámú a mezőny és több esélyes is hasonlóképpen hibázott, így a harmadik fordulón, kitűnő motorozással, Hajni átvette a vezetést a bajnokságban.

Hajni: Sajnálom, hogy a Szlovákia-ringen hibáztam. Túlerőltettem magam az első körben és egy poros részen elcsúsztam. Tudom, hogy taktikusnak kell lennem, mert nagyon erős az idei mezőny. Két második hellyel átvettem a vezetést a bajnokságban. Lesznek még meglepetések, sokan vagyunk, de igyekszem testben és lélekben is összeszedett maradni.

Hogy érezted magad a verseny hétvégéjén?

Hajni: Remek hétvégénk volt. A Csehországi Mostban rendezték a versenyt. Először voltam ezen a pályán, az ellenfeleim többször tréningeztek már itt. Ez a pálya az osztrák vagy német versenyzőknek egy régi jól bevált tesztpálya. Ehhez képest egyáltalán nem voltam lemaradva. Az első szabadedzésen még komoly másodpercekkel voltam hátrányban, de az időmérőre már az elsők között voltam.

A versenyen némi technikai gondjaid akadtak. Mesélnél erről részleteket?

Hajni: Egy frissen összerakott motorral érkeztem Mostba. Az edzéseken az alapbeállításokkal foglalkoztunk, de nem tudhattuk előre, hogy a bukásom után, maradt még sérült alkatrész a motoromon. Ez a versenyen jött elő. A váltásokkal volt problémám a futamon. Egy speciális váltóelektronika segít, hogy a váltáskor ne keljen visszaengednem a gázt. Folyamatos gázadásnál az elektronika elveszi a gyújtást egy pillanatra, amíg a váltás megtörténik. Ez a szerkezet mechanikus alkatrészből is áll. Ez sérült nekem és sajnos pont a futamra adta meg magát. Így az első körben már komoly hátrányba kerültem. Miután az elektronikát nem használtam, újra tudtam váltani, de ez már nem volt ideális így. Úgy gondolom így is jól teljesítettem, a második helynek kifejezetten örülök.

A példa is mutatja, hogy a bukás ellenére is lehet bajnokságot vezetni. Mit vársz, vagy mi a taktika, a következő három versenyetekre?

Hajni: Egy futamgyőzelem már nagyon érik. Persze számolnom kell azzal is, hogy a technika ördögét sem szabad felébreszteni. A motorom nagyon jó, igyekszem vigyázni rá. A váltóhibát kijavítják és remélem, csak magamra kell odafigyelni.

A csapatmenedzser mennyire elégedett veletek?

Hajni: Gyuricza Péter a menedzserünk és a csapat tulajdonosa. Izgul értünk mindig. Jó érzékkel szól hozzánk, kritikáit finoman, de határozottan szokta közölni. A második versenyünk után, ahol buktam, azzal vigasztalt, hogy jövőre is aláírt szerződésem van. A legjobbkor közölte. Ettől nagyobb elismerés nem kell.

Az ACIS Motorsport már fogalom a hazai motorsportban. Úgy tudjuk, hogy idén, nem magyar licenccel versenyeztek?

Hajni: Nincs ennek különösebb oka, mint, hogy nem indulunk magyar versenyen. Tiszteletben tartva minden magyar szokást és szabályt, mi nem váltottunk magyar engedélyt, ezzel nem kevés adminisztrációtól is megkíméltük magunkat.

Hogyan telik a felkészülés a következő versenyre?

Hajni: Szeretnénk tréningezni, de ami fontosabb, hogy a motorok készen legyenek. Félidőnél tartunk a bajnokságban, ilyenkor nem szabad már hibázni. A családra is szánok időt, főként a kisfiammal leszek a szabadidőmben.

Mennyire látod az esélyét, hogy ismét bajnok lehetsz?

Hajni: Ilyenkor mindig mosolygok. Nagyon felkészült vagyok, de az ellenfeleim is győzni jönnek. A képességeimet nem tudom túlszárnyalni. Tehát csak az a biztos, hogy nagyon koncentráltan, mindent kiadva magamból fogok versenyezni a hátralevő futamokon. A következő versenyünk augusztusban Brnoban lesz. Ismerem a pályát, ennek ellenére nehéz versenyre számítok.

2014.08.22-én találkozunk legközelebb BRNO-ban a rajtrácson!

speedladies cup 2014 3 most 3speedladies cup 2014 3 most 4speedladies cup 2014 3 most 5speedladies cup 2014 3 most 6

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x