EseményekMotorverseny

Magyar győzelem az Európa-bajnokságon

supermot nov446A magyar motorsport két legnagyobb eredményét az Apriliák hozták 2007-ben: Talmácsi Gábor minden idők legnagyobb magyar eredményét, a világbajnoki győzelmet szerezte meg vele a Moto GP 125-ös kategóriájában, és ezt Kiskökény tetézte ugyanaznap délután az oroszlános motorral a kontinens másik végében a Supermoto Európa-kupán.

Példátlan kettős győzelemre készülve érkezett a magyar csapat a törökországi Körfez pályájára: Kökényesi György (Aprilia) számára az Európa-kupa mellett a Balkán bajnokság megnyerése is lőtávolba került, míg Bohács Róbert (KTM) bronzra volt esélyes. A bérelt helyekért motorozó dél-európai versenyzők körében nyugtalanságot keltett, hogy Kökényesi az Európa-kupában 24 pontos előnnyel állhatott rajthoz, a Balkán Bajnok cím eléréséhez pedig mindkét futamban a nagy ellenfél, a bolgár Kalin Kulev (KTM) előtt kellett végezni, hogy kihasználhassa a köztük lévő szűk 6 pontos különbséget.

Hogy küzdő szellemben nem volt hiány, azt az is bizonyítja, hogy Kiskökény a szezonban először a leggyorsabb Európa-kupa edzésidőt futotta, látszólag különösebb megerőltetések nélkül. Ez azért igazán meglepő, mert a versenyt megelőző esőzések miatt törölni kellett a terep-szakaszt a pályából, így papírforma szerint az egyébként gyorsaságizó bolgár KTM-es lett a favorit, szemben a krosszos magyar Apriliással. A nem kifejezetten erre konstruált supermotokat tehát egy színtiszta gyorsasági pályán hajtották szét, és a beállítási dilemma a „hogyan tankoljunk minél többet, hogy kibírja fullgázon a 20 perces futamtávot” kérdéskörrel bővült.

Még szerencse, hogy az évad derekán már volt rá példa, hogy egy 10 kategóriás gyorsasági bajnokságot összefűztek a supermoto Európa-kupával, így itt már szemrebbenés nélkül ugrottak neki a srácok a helyenként 180 km/órát is meghaladó köröknek – az átlagsebesség 120,5 km/óra volt. A szombati edzésnap enyhén paprikás fénypontja az újdonsült török Supersport világbajnok, Kenan Sofuoglu fellépése volt. Ugyanis egy honfitársa supermotójára pattanva, kis híján körrekordot motorozott, pedig ő csak ártatlanul, „életében először” próbálta ki ezt a paripát, véletlen épp az Európa-kupa hivatalos szabadedzése közben.

Az első futam a magyar csapat forgatókönyve alapján zajlott. Kiskökény hibátlanul fogta a rajtot, majd az egész távon keresztül lépesmézként ráragadva vontatta a görög bajnok Nakis Athanasios-t (Yamaha), Kulevet, és másik bolgár reménységet, Alex Georgievet (KTM). Az első helyért az üldözők csatája reménytelennek bizonyult, de a 2-3-4. helyért körönként egymást váltogatva ment a harc.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ezzel a futamgyőzelemmel Kiskökény már a magáénak tudhatta az Európa-kupa sorozat aranyérmét. Az erdélyi magyar, Gagyi Pétert (Suzuki) elszántsága alapján jobb helyre vártuk, de a lekésett rajt miatt csak hatodikként futott be. E gyenge szerepléshez jelentősen hozzájárult agyonhasznált Suzukija, ami kínjában a futam felénél az összes hűtővizet kikönnyezte. A harmadik magyar Bohács reggel még nem gondolta, hogy starthoz állhat, mert a korai Warm Upon egy felfestésen keresztbe vágódott a motorja, és olyan látványosat bukott, hogy egyszerre két mentő rohant a helyszínre segítséget nyújtani. Az Irakot is megjárt katona két óra alatt lábra állt, és a harci sérülések ellenére később mindkét futamot derekasan teljesítette.

A második futamban már csak egy volt a cél, hogy a Balkán Bajnoki címért igyekvő Kulev ne kerüljön túlságosan Kökényesi elé. A BB megnyeréséhez ugyanis ekkor már egy ötödik hely is elegendő lett volna. Ám a mi magyarunk úgy gondolta, hogy a szezon utolsó versenyén igazi bajnokhoz méltót kell alakítania. A rajt pillanatától majdnem megismétlődött az első futam, de most az üldöző hármas teljes erővel őt támadta. Körönként hol a görög, hol a bolgár Georgiev vagy Kulev fordult rá a célegyenesre az élen. Ez a mérges csata szinte az év versenye volt.

A közönség teljes lázban égett, folyamatos fütty, taps, ordítás, kísérte az elhaladókat, nagyobb volt az élbolynak szóló ováció, mint a török versenyzőknek. A futam felénél aztán hirtelen lehűlt az idő és a kemény gumi helyenként váratlanul csúszkálni kezdett. Így Kulev különösebb nehézség nélkül, magányosan futott át a célvonalon. Ez lett az az érdekes szituáció, amitől mindenki boldog volt: a bolgárok, hogy Kulev nyert; a görögök, hogy a bajnokuk mekkorát meccselt; és a magyarok, hogy minden terv bejött. A supermotos bajnokok decemberben, a világbajnokság és Európa-bajnokság közös díjkiosztóján, Monte Carloban vehetik át megérdemelt trófeát.

Végeredmény:

1. ifj. Kökényesi György, Aprilia, Magyarország
2. Kulev Kalin, KTM, Bulgária
3. Gagyi Péter, Suzuki, Románia
4. Bohács Róbert, KTM, Magyarország
5. Nakis Athanasios, Yamaha, Görögország
6. Fanariotis Efthimios, Honda, Görögország
7. Kovács Zsolt, KTM, Magyarország
8. Horváth László, Sherco, Magyarország
9. Georgiev Alexander, KTM, Bulgária
10. Haikovski Eduard, KTM, Románia

supermot nov324supermot nov352supermot nov361supermot nov365supermot nov395supermot nov396supermot nov406supermot nov424supermot nov429

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük