Motor felszerelésMotorokMotorozás

Vajon pontos a motorom sebességmérője?

sebessegmerok 01Felpattansz a motorodra, beülsz a kocsidba, és mint törvénytisztelő állampolgár, a KRESZ szabályait betartva közlekedsz. Többek között az épp aktuális sebességkorlátozásokat is figyelembe veszed utad során, és nem léped azokat túl. Biztos, hogy így van?

Rendszeresen figyeled a sebességmérőt, és igyekszel a határon belül maradni. Annyira azért nem kell ezen befeszülnöd, mert egy-két km/óra érték eltérés még nem sodor akaratlanul a gyorshajtók közé. Amikor büntetés várható, azt már te is tudni fogod, mert csak úgy nem lehet összeszedni a csekkeket.

Azt tudnod kell, hogy bár a gyártók törekednek a pontos műszerezettségre, a járművek többségében nem a valós értékeket mutatják a sebességmérő műszerek. Jellemzően felfelé csalnak, azaz a valós sebességed alacsonyabb annál, mint amit számlapon látsz. Persze, ez nincs feltétlenül, minden esetben így.

Érdemes egy GPS-szel, vagy egyéb műszerrel bemérni, hogy mennyit csal az órád. Ha így van, akkor a kilométer számlálód sem mér rendesen, és például a fogyasztási adatok sem lesznek valósak. Ha nagyjából jól mutat a műszer, akkor nagyon nem vezethet félre.

Abban az esetben, ha a motorodon komoly módosítások történtek, nem árt kalibrálni a műszert. Ha ez nem lehetséges, akkor fel kell szerelni egy olyan órát, mely beállítható az adott áttétel módosítások függvényében.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Milyen esetekben számíthatsz arra, hogy erre szükség lesz?

Jelentős lesz az eltérés, ha első, vagy hátsó lánckereket cserélsz a gyárihoz képest más fogszámúra, ha a hajtott kerék átmérője sem a gyári, illetve ballonosabb, vagy épp alacsonyabb profilú gumiabroncsot használsz.

Motorkerékpároknál nem jellemző, de a váltóban történt áttétel módosítások, illetve komplett váltócserék is produkálhatnak helytelen sebességmérési értékeket. A végére maradt a legbénább dolog, ami nem más, mint nem az adott járműre való mérőóra felszerelése, vagy épp annak pontatlan kalibrálása.

Ha a felsorolt dolgokat mind figyelembe veszed, és kiküszöbölöd a hibákat, biztos lehetsz abban, hogy mindig helyes adatokkal szolgál majd motorod kilométerórája.

Ha nem érdekel, hogy mennyit mutat az órád, csak az, hogy ne fuss traffipaxba, akkor erre a karkötőre lesz szükséged!

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük