Új szezon, új gépek, új élmények – Az AMTS idén is méltóképp indította az autós és motoros szezont
Az autó és motorépítők fantáziájának és kreativitásának semmi sem szab határt, ezt régóta tudjuk. Idén is rengeteg új építéssel találkozhattunk mind az autókkal, mind a motorokkal foglalkozó cégeknek, egyéni építőknek köszönhetően. A sok-sok technikai részlet, az érdekes ötletek, a szépen kidolgozott alkatrészek és az aprólékos munka gyümölcsei hosszú órákig rabul ejtették a nézelődőket, aki szavazatukkal fejezték ki tetszésüket az általuk legszebbnek, legérdekesebbnek ítélt vasra voksolva.
A végeredményt látva büszkék lehetünk magyarországi motorépítőinkre, mivel több kategóriában is kiváló helyezéseket értek el. A külföldi építőkkel színesített mezőnyben, sok hazai siker született. Harley átépítések közül harmadik lett a Monster Customs 1200-es Shovel-je, míg Old School kategóriában a Giga Machine Evo Bobbere a második, Freestyle kategóriában pedig a Sapka Művek az első, a Ferry Custom Bikes pedig a harmadik hellyel büszkélkedhetett. Ezeken felül a Giga Machine V-Rod-ja a legjobb Show Motor címet kapta, míg a King Machine oldalkocsis 1200-es Sportstere a győztes gépek közül is a legjobbnak bizonyult. A King Machine a Café Racer kategóriában is aratott, és BMW 1150 GS Scrambler-je kategóriájának első helyét szerezte meg.
Az egyedi motorok kedvelői nem csak az EMAT csarnokában gyönyörködhettek nem mindennapi motorban. A Harley-Davidson Budapest Sapkával karöltve egy igazán egyedi motort készített, mely alapja egy Sportster 883 Iron volt. A különleges gépet készítői egy nemzetközi motorépítő versenyre, a Battle of the Kings-re nevezték be, ahol 12 egyedi vas verseng a legjobb helyért.
A március 18-án tartott sajtótájékoztató alkalmával a Harley-Davidson Budapest szervizvezetője, Rapkay Zoltán beszélt az egyedi Custom Iron 883 technikai megoldásairól, az építés részleteiről. Többek között elmondta azt is, hogy a fekete gép végleges formáját az 1970-es Sportster XLCR és a Mad Max filmekben feltűnő motorok stílusvilága ihlette. Természetesen a míves Iron mellett a Harley standján a 2016-os újdonságok is megtalálhatók voltak, így a márka rajongói farkasszemet nézhettek a Softail Slim S, a Breakout és a CVO Street Glide modellekkel is.
A rengeteg új gép és a veterán motorok mellett az egyik pavilon sarkában Használt motor Vásár is várta a motorral még nem rendelkezőket. Bár a kínálat nem volt túl nagy, de az a tény, hogy nem internetes hirdetésekben nézegeti az ember az eladó gépeket, hanem a valóságban találkozik velük, sokkal nagyobb eséllyel vezethet a vásárláshoz.
Mivel az autókkal és a motorokkal történő közlekedés sok veszélyt rejt magában, az AMTS szervezői a közlekedésbiztonságról sem feledkeztek meg. A rendezvény hivatalos megnyitóján Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium új kezdeményezéssel igyekszik felhívni a figyelmet a közúti közlekedésbiztonság jelentőségére, és fontos momentumként említette meg, hogy tudatosan kell ösztönözni a közlekedésben résztvevőket a biztonság javulása érdekében.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A fejlesztési tárca programjában egy, a motorosokra és segédmotorosokra koncentráló, és figyelemfelhívó közlekedésbiztonsági kampányt indított el. A kampány elnevezése „Két kerék – két élet”. A programsorozat három állomásból áll, mely célja a közlekedésbiztonság fokozása, a szabálykövetés ösztönzése, és az úthasználók felelősségtudatának növelése.
Akit nem riasztott el szeles időjárás, a sorban állás, a közlekedési dugók, a parkolási nehézségek, és mindezek ellenére kilátogatott 2016. március 18 és 20 között a Hungexpo területére, az biztosan kapott ihletet motorvásárláshoz, autócsinosításhoz, motoros ruhatár frissítéshez vagy csak simán egy klassz nyári túra megszervezéséhez.
Az, aki csak kívülállóként szemezgetett eddig a motorokkal, egy AMTS után tuti hogy megfertőződik, és vagy négy, vagy két keréken éli tovább az életét. A szezon beindult, a motorok és tulajdonosaik alig várják, hogy kiszabaduljanak az utakra. Már nem kiállításokon bámészkodunk, hanem megéljük a szenvedélyünket. Vigyázzunk magunkra és mutassunk jó példát a közlekedés többi résztvevőinek.