Tini huligán, avagy I love you WR 125X
Az első utam haza vezetett, beöltöztem, majd elindultam krúzolni a városba. Lámpától lámpáig, majd végig a rakparton. Bírja a kiképzést a sorok között is, habár a tükrök elég magasan vannak és a kormány egész szélességében terpeszkednek szét, ami nem minden kocsi visszapillantó tükrével kompatibilis. Nem fér el olyan kocsik között, (azért megjegyzem ritka volt az ilyen szerencsétlen összeállítás) amelyek lapátfülei alatt mondjuk egy alacsony sportmotor simán elslisszan. Az ilyen helyzeteknél nem volt garancia, hogy a WR is átkúszik.
Műszaki adatok
Motor: folyadékhűtéses, 4 ütemű, SOHC, 4 szelepes, Előredöntött egyhengeres
Lökettérfogat: 124.7cc
Furat x löket: 52,0 mm x 58,6 mm
Kompresszióviszony: 11.2 : 1 Maximális teljesítmény 11 kW (15PS) @ 9 000 rpm
Maximális nyomaték: 12.2 Nm (1.24 kg-m) @ 8 000 rpm
Kenési rendszer: Nedves karter
Karburátor: Üzemanyag-befecskendezés
Kuplung típusa: Olajban futó, többtárcsás, csavarrugós
Gyújtás: TCI
Indítás: Elektromos
Váltó: Állandó áttételű, 6 sebességes
Kihajtás: Láncos
Váz: Acél kettős bölcső
Első felfüggesztés: Teleszkópvillák
Első rugóút: 210 mm
Utánfutási szög: 25.5º
Nyomtáv: 76.4 mm
Hátsó felfüggesztés: Lengőkaros, (karos felfüggesztés)
Hátsó rugóút: 230 mm
Első fék: Hidraulikus tárcsafék, Ø 298 mm
Hátsó fék: Hidraulikus tárcsafék, Ø 220 mm
Első gumi: 110/70-17 M/C 54H (tubeless)
Hátsó gumi: 140/70-17 M/C 66H (tubeless)
Teljes hossz: 2 095 mm
Teljes szélesség: 835 mm
Teljes magasság: 1 165 mm
Ülésmagasság: 875 mm
Tengelytáv: 1 430 mm
Minimális hasmagasság: 255 mm
Feltöltött tömeg (olajjal és üzemanyaggal): 137 kg Üzemanyagtank kapacitása: 8.5 liter
Olajtank kapacitása: 1.15
Nem tudtam nem észrevenni, hogy vonzza a tekinteteket a moci. Sajnos hangügyileg nem a legzörgősebb egyhengeres, bőgázzal még a galambokra sem tudtam a frászt hozni, de ez gyakori jelenség a 125-ös osztályon belül.
A következő utam Győrbe vezetett, tudom, ez elég perverz dolog… Elvégre nem hosszútávra kreált motor a WR, így felkészültem rá, hogy a hátsómnak nagyon fog fájni az akció, de vállaltam, ha mást nem azért, hogy elmondhassam: ne csináljátok utánam!
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A régi 1-esen elindultam hát. Városon belül nem tűnik kevésnek (leszámítva hogy ehhez forgatni kell rendesen), nincs hiányérzetem, de kiérve bizony kifulladnak a lovak, mind a 15, csodát nem is vártam. Pont ezért kellemesen csalódtam. Egyrészt a bitang pontos váltó miatt, másrészt pedig a végsebessége miatt. Győrig sikerült kipréselni a 122 km/h-t. Ezt még a 125-ös Duke sem volt képes produkálni.
Tele tankkal indultam Budapestről, cirkáltam a városban, utána le Győrig, és visszafelé Komárom előtt jelezte a motor, hogy már nagyon szomjas. Tatán álltam meg tankolni vele, imákat mormolva hogy bírja ki addig. Hihetetlen, de képtelen voltam többet tankolni 2240 Ft-nál. Kiszámolva ez 2,3 liter, de ha kerekítek, akkor is csak 2,4 literes fogyasztást jelent! Szerintem ez még a 125-ösök között is viszi a prímet. Jó, jó a karbi, de ilyenkor azért dobunk egy hálát az injektornak. Tehát aki túllendül a 1 148 000 Ft-os vételáron, egy fél életet vígan végigmotorozhat fillérekből.
Az ülés viszont már nem okozott ennyi örömöt… Hiszen, mit is várnánk, elvégre szupermotyó. A hátsómba préselődött szövetmintát nem dokumentáltam, sem a kockaformát, amit a megtett kb. 280 km formált, de hogy nem kellemes érzés, arra a szavamat adom. Bár az ülésszög nagyon kényelmes, és igazán csukó illetve gerincbarát, összességében a komfort és a hatás keményebb, mint a Norbi fitness.