Tényleg olajos lett a kezünk olajcsere közben – Műhelytündérek Szervizszakkör
Az olaj olyan a motornak, mint az embernek a vér. Az olaj átjárja a motor szívét, és keni az alkatrészeket. Ha nincs olaj, a motor sem működik, ahogy vér nélkül az ember sem élhetne. Ezért is fontos, hogy minden motoros tisztában legyen a motorolajjal kapcsolatos alapvető tudnivalókkal.
Nem igaz, hogy a műszaki dolgokhoz csak a férfiak értenek, hiszen ez is egy olyan dolog, amit bárki meg tud tanulni. Az már viszont igaz, hogy gyerekkorunktól kezdve úgy vagyunk nevelve, hogy a szerelés, bütykölés és a műszaki dolgok a férfiak érdeklődési körébe tartoznak. Viszont ha már valaki nő létére motorozik, az azt feltételezi, hogy az átlag nőknél jobban érdeklődik a műszaki dolgok iránt.
Ezt bizonyítja az is, hogy a Csajok a motoron és az ATNO Forge által az első alkalommal megrendezett Műhelytündérek Szervizszakkör elnevezésű, csak nőknek szervezett motorbütykölős workshopon 10 lelkes résztvevő jelent meg, hogy megtanulja, és ki is próbálja, hogyan kell olajat cserélni egy motorkerékpáron. A klubműhely tökéletes helyszínnek bizonyult erre, ahogy Izrael Norbert, a tulajdonos is felkészülten és türelmesen magyarázta a tudnivalókat a lányoknak.
Az előre eltervezett három órából végül három és fél lett, amit szünet nélkül végigszereltünk, mire mindhárom motorban kicseréltük a motorolajat és az olajszűrőket. Szinte elrepült az idő a rengeteg hasznos információt hallgatva, és csak utólag kapcsoltunk, hogy végül beszélgetésre és egymás megismerésére alig maradt néhány perc.
A három különböző motor segítségével megfigyelhettük a különböző gyártók tervezési stratégiáit, és egyből mindenki kapott házi feladatot is: a szakkörön résztvevő motorok után otthon is meg kell keresnie mindenkinek a saját motorján az olajbetöltő és olajleeresztő nyílást, valamit az olajszűrőt is.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Megtudtuk például, hogy a ki tudja mikori gyártású, egyhengeres, épített Honda Dominator scramblernek a vázában is olaj van, és az olajszűrője egy kis fedél alatt rejtőzik a blokkban. A háromhengeres Triumph-ban viszont csak olajat tudtunk cserélni, mert az olajszűrő leszedéséhez szükséges speciális szerszám nem érkezett meg a szakkör idejéig.
Még több kép a galériában
A négyhengeres Honda Hornet azért volt jó választás, mert ez egy népszerű modell a nők körében is, és a résztvevők között is volt olyan, akinek ilyen motorja van. Ő jól járt, mert hazatérve mindent csak le kell majd utánoznia, amit a szakkörön megcsináltunk. A többieknek sem kell persze elkeseredni, hiszen a szakkörön tanultakat kipróbálhatják a saját motorjukon akár az ATNO Forge műhelyében az ajándékba kapott alkalom keretében.
Az idő gyorsan elröpült, és mivel időközben szóba kerültek más kérdések is, nyilvánvalóvá vált, hogy erre a kezdeményezésre van igény, és a motoros nők szomjazzák az újabb információkat.