Saját motor teszt: 2020-as Suzuki Address 110 robogó
Mikor kiköltöztem Máltára, futárkodni kezdtem, melyben egy új, 2020-as Suzuki Address 110 volt a partnerem. Akik ismernek, tudják rólam, hogy erősen robogóellenes vagyok, ám az adott helyzetben két lehetőségem volt: megszokni vagy megszökni. Lássuk, mi sült ki a kalandból!
Motoros pályafutásom során korábban csak egyszer vezettem robogót, egy 50 köbcentis Gilerát. Emlékszem, súlyos traumát okozott, és megfogadtam, hogy többet soha nem ülök a nyergébe egy társának sem. Kicsi kerekek, rázós futómű, kuplung helyett fékkar, idétlen üléspozíció – nem is értettem, hogyan használhatnak egyesek napról napra ilyen motorokat.
Aztán jelentkeztem erre a futármelóra, be is kerültem, és megkaptam az Addresst kizárólagos használatra. Az első utamon párszor azért sikeresen rámartam a hátsó fék karjára, de szép lassan kezdtük megszokni egymást. Meglepetésemre nem volt meg az a halálfélelem, mint a kis ötvenessel – ebben a 14-es kerekek és a meglepően univerzális futómű is szerepet játszhatott.
Elől tárcsaféket kapott a csöppség, kombinált fékrendszerrel (CBS). Ennek én személy szerint nem örültem, mivel a rendszer lényege, hogy az egyik fék használatakor a másikat is üzemelteti, amely felkészületlenül kellemetlen meglepetéseket okozhat.
Ennek köszönhetően nyaltam fel a port egyszer, fényes aszfalton körülbelül 30 km/óráról fékezve. Megfelelő körülmények között biztosan hasznos a CBS, de az itteni csúszós, poros, kátyús utakon határozottan hátrányos.
Az erejére nem lehet panasz: a négyütemű, léghűtéses blokk ugyanúgy húz a masszív emelkedőn két személlyel is, mint sík úton egyedül. Emellé igen kedvező fogyasztást kínál a kis Suzuki, 100 kilométeren a 2 litert sem kéri el.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
De lássuk akkor, mi teszi lányok számára tökéletes kezdőmotorrá a Suzuki Addresst
97 kilós önsúlyával és 755 mm-es ülésmagasságával kifejezetten csajosnak mondható ez a kismotor, a gáz- és fékkarok tökéletesen megfelelnek kiskezűeknek is.
Az ülés alatt egy 20 literes tárolórekesz található, melyben nekem bőven elfért egy 1,5 literes ásványvizes palack, az esőruhám, meg pár apróság is, de a hely önmagában elég nagy egy nyitott bukósisak számára is. Az Addresst olyan könnyű vezetni, mint egy játékmotort – ha nem sikerült megbarátkoznod a manuális váltóval, de mindenképp motorozni szeretnél, bátran ajánlom.
Extra felszereltségként oldal- és középsztenderrel is ellátták, valamint berúgókart is kapott, ami bizonyítottan nagyon hasznos, ha az akksid már kezdi megadni magát.
A motort kevesebb, mint egy évig használtam, a kötelező szervizeken kívül egy akksicserét kért ez idő alatt. Mondanom sem kell, szaladt bele a kilométer, ahogy kellett. Egyébként nézegettem az alkatrészárakat, meglepően olcsó hozzá minden.
Előnyök:
- rendkívül kedvező fogyasztás (1,6 liter/100 km)
- kicsi, könnyű, alacsony, nagy forgalomban garantáltan gond nélkül elférsz a kocsik között
- fürge, városi forgalomban verhetetlen
- ülés alatti tárolórekesz
- berúgókar, oldal- és középsztender
- olcsó fenntartási költség, strapabíró konstrukció
- egyszerű kezelhetőség
- A1 jogosítvánnyal vezethető
- utas kényelmesen szállítható vele.
Hátrányok:
- kis üzemanyagtank, de normál használat mellett ez sem probléma
- nem adja azt az igazi motoros érzést, robogó lévén
- a teljes idomozás miatt egy akkumulátorcsere is fejfájást okoz
- gyorsforgalmi utak, autópályák felejtősek vele, mint ahogy a legtöbb kis köbcentis motorral
Magyarországon a használtmotor-piacon 600.000 Ft körül érhető el, újonnan 729.000 Ft-ért kínálja a Suzuki.
Összességében kellemes csalódás volt az Address, és ha ebben a kategóriában nézelődnék, az egyszerűsége miatt biztosan rá tenném a voksom. Ha robogóban gondolkozol, adj neki egy esélyt!