fbpx

Saját motor teszt: 2020-as Suzuki Address 110 robogó

Suzuki Address 110 2020 robogó tesztMikor kiköltöztem Máltára, futárkodni kezdtem, melyben egy új, 2020-as Suzuki Address 110 volt a partnerem. Akik ismernek, tudják rólam, hogy erősen robogóellenes vagyok, ám az adott helyzetben két lehetőségem volt: megszokni vagy megszökni. Lássuk, mi sült ki a kalandból!

Motoros pályafutásom során korábban csak egyszer vezettem robogót, egy 50 köbcentis Gilerát. Emlékszem, súlyos traumát okozott, és megfogadtam, hogy többet soha nem ülök a nyergébe egy társának sem. Kicsi kerekek, rázós futómű, kuplung helyett fékkar, idétlen üléspozíció – nem is értettem, hogyan használhatnak egyesek napról napra ilyen motorokat.

Aztán jelentkeztem erre a futármelóra, be is kerültem, és megkaptam az Addresst kizárólagos használatra. Az első utamon párszor azért sikeresen rámartam a hátsó fék karjára, de szép lassan kezdtük megszokni egymást. Meglepetésemre nem volt meg az a halálfélelem, mint a kis ötvenessel – ebben a 14-es kerekek és a meglepően univerzális futómű is szerepet játszhatott.

Elől tárcsaféket kapott a csöppség, kombinált fékrendszerrel (CBS). Ennek én személy szerint nem örültem, mivel a rendszer lényege, hogy az egyik fék használatakor a másikat is üzemelteti, amely felkészületlenül kellemetlen meglepetéseket okozhat.

Suzuki Address 110 2020 robogó teszt

Ennek köszönhetően nyaltam fel a port egyszer, fényes aszfalton körülbelül 30 km/óráról fékezve. Megfelelő körülmények között biztosan hasznos a CBS, de az itteni csúszós, poros, kátyús utakon határozottan hátrányos.

Az erejére nem lehet panasz: a négyütemű, léghűtéses blokk ugyanúgy húz a masszív emelkedőn két személlyel is, mint sík úton egyedül. Emellé igen kedvező fogyasztást kínál a kis Suzuki, 100 kilométeren a 2 litert sem kéri el.

De lássuk akkor, mi teszi lányok számára tökéletes kezdőmotorrá a Suzuki Addresst

97 kilós önsúlyával és 755 mm-es ülésmagasságával kifejezetten csajosnak mondható ez a kismotor, a gáz- és fékkarok tökéletesen megfelelnek kiskezűeknek is.

Suzuki Address 110 2020 robogó teszt

Az ülés alatt egy 20 literes tárolórekesz található, melyben nekem bőven elfért egy 1,5 literes ásványvizes palack, az esőruhám, meg pár apróság is, de a hely önmagában elég nagy egy nyitott bukósisak számára is. Az Addresst olyan könnyű vezetni, mint egy játékmotort – ha nem sikerült megbarátkoznod a manuális váltóval, de mindenképp motorozni szeretnél, bátran ajánlom.

Extra felszereltségként oldal- és középsztenderrel is ellátták, valamint berúgókart is kapott, ami bizonyítottan nagyon hasznos, ha az akksid már kezdi megadni magát.

A motort kevesebb, mint egy évig használtam, a kötelező szervizeken kívül egy akksicserét kért ez idő alatt. Mondanom sem kell, szaladt bele a kilométer, ahogy kellett. Egyébként nézegettem az alkatrészárakat, meglepően olcsó hozzá minden.

Előnyök:

  • rendkívül kedvező fogyasztás (1,6 liter/100 km)
  • kicsi, könnyű, alacsony, nagy forgalomban garantáltan gond nélkül elférsz a kocsik között
  • fürge, városi forgalomban verhetetlen
  • ülés alatti tárolórekesz
  • berúgókar, oldal- és középsztender
  • olcsó fenntartási költség, strapabíró konstrukció
  • egyszerű kezelhetőség
  • A1 jogosítvánnyal vezethető
  • utas kényelmesen szállítható vele.

Hátrányok:

  • kis üzemanyagtank, de normál használat mellett ez sem probléma
  • nem adja azt az igazi motoros érzést, robogó lévén
  • a teljes idomozás miatt egy akkumulátorcsere is fejfájást okoz
  • gyorsforgalmi utak, autópályák felejtősek vele, mint ahogy a legtöbb kis köbcentis motorral

Magyarországon a használtmotor-piacon 600.000 Ft körül érhető el, újonnan 729.000 Ft-ért kínálja a Suzuki.

Összességében kellemes csalódás volt az Address, és ha ebben a kategóriában nézelődnék, az egyszerűsége miatt biztosan rá tenném a voksom. Ha robogóban gondolkozol, adj neki egy esélyt!

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

5 1 vote
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x