fbpx

Négy motoros és egy Pákó

Turjányi János Go-Go Triump TeamÖsszesen három motoros csapat vágott neki az idei afrikai kalandnak, a Budapest-Bamako ralinak.

A fapados Dakarnak is nevezett trans-szaharai rali január 25-én, péntek délután jelmezes rajttal, őrült indulókkal, egy bizarr műsorral és egy nem minden napi vallási szertartással vette kezdetét a Budapest Kongresszusi Központ előtti parkolóban. A rajtnál az indulók többek közt néma csenddel tisztelegnek a Budapest-Bamako által Afrikában eddig elgázolt kecskék emlékének.

A versenyzőknek az első négy napban egy minden eddiginél hosszabb szuper maratoni szakaszt kellett teljesíteniük. A budapesti rajt után a maraton a marokkói Tinerhirben, 4000 kilométer után ért véget.

A motorosok közül a tavalyi bajnok Turjányi János idén 164-es rajtszámmal, GO GO TRIUMPH TEAM (TRIUMPH TIGER XC800) néven indult a versenyen. 29-én a 14. helyen állt 137 ponttal. Rajta kívül 165-ös rajtszámmal a nomadbiker.com (Honda NX-650 Dominator), és a 167-es MyCo (Honda XL600V) csapat indult a futamon.

A rally idei celebjének, Fekete Pákónak eddig nem volt szerencséje, mert a Genovából Marokkóba tartó kompról leszállították a határőrök Barcelonában, mert nem volt érvényes marokkói vízuma. Másnap nem tudták fogadni az almeriai marokkói konzulátuson, tehát ő az egyetlen résztvevő, aki nem érkezett meg Marokkóba időben. Navigátora Czakó József repülővel próbálta a mezőnyt beérni.

A pénteki hírek szerint a versenyben az első két helyen a helyzet változatlan. A szlovák Ulrich házaspár 11 ponttal vezeti a versenyt. A harmadik helyre a magyar Gumisember Team tört föl és a negyedik helyen a cseh Subaru csapat áll. Eddig 11 csapat szállt ki a versenyből. Van aki visszafordult, van, aki túra kategóriában megy tovább a mezőnnyel.

Pénteken éjfél után néhány perccel a nouakchotti repülőtéren Afrika földjére lépett Fekete Pákó is, akinek nem csak szerencséje, hanem a felvétel szerint hangja és ritmusérzéke sincs.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x