Hírek

Motorral a platón – egyedi BMW X7 pickup


bmw x7 pick up 2A prémium minőségű anyagok, a csúcstechnológiás gyártási eljárások és a kézügyesség találkozása

A BMW X7 pickup utastere mögött – amely öt utasnak kínál luxus színvonalú menetkomfortot – egy kiváltképp nagyméretű plató található, amelynek rakodófelülete zárt ajtóval 140 centiméter, nyitott ajtóval pedig 200 centiméter hosszú. A szénszál-erősítésű műanyag intelligens, átfogó alkalmazásának köszönhetően a koncepció a sorozatgyártásban kínált BMW X7 xDrive40i modellhez képest annak ellenére nyom mintegy 200 kilogrammal kevesebbet a mérlegen, hogy a karosszériáját 10 centiméterrel megnövelték.

A koncepció tetőelemei, platóajtaja és hátsó ajtajai egytől egyig az ultrakönnyű, magas szilárdságú anyagból készültek. A plató kézzel készített faburkolata, valamint a háromdimenziós nyomtatással előállított kapaszkodók, rögzítőszemek és éllemezek milliméter-pontos, részletes kidolgozásával a gyakornokok nem csupán szakmai felkészültségüket és műszaki ismereteiket, de innovációs erősségüket is bizonyították.

A mézszínű faburkolat és a BMW Individual Tanzanite Blue metál karosszériafényezés harmóniáját – amelynek exkluzív fényű, tengerkék árnyalata rikító napsütésben nyeri el valódi mélységét – a luxusjachtok ihlették, felettébb kifinomult, elegáns és előkelő formában öltve testet.

Ötletből showautó-szintű valóság, mindössze tíz hónap alatt

A BMW X7 pickupot a bajor prémiummárka müncheni gyárának tizenkét szakmai gyakornoka készítette el. A karosszéria- és járműépítő, gépjármű-mechatronikai és műszaki modellezési szektorokban tanuló tehetségek a papírra vetett tervrajzokból mindössze tíz hónap alatt alkottak egy teljes értékű, tökéletesen működő, showautó-minőségű járművet, amely ráadásul a közúti forgalomban is részt vehet.

A BMW X7 pickup műszaki alapját – a bajor prémiumgyártó hosszú távon fenntartható, költséghatékony stratégiájával megegyezően – egy tesztautóként használt előszériás modell adta, amelyet a gyakornokok már a BMW X7 sorozatgyártás előtti tesztjei közben kinéztek maguknak, megmentve ezzel a modellt a leselejtezéstől.

A tizenkét tehetség szabadon dönthette el, hogy mihez kezdenek a modellel és az átalakítással milyen irányba, illetve milyen mélységig mennek el, a koncepcióautó-tervezési folyamatoknál megszokott szakértői segítségeket azonban nem vehették igénybe. A végeredmény nem csupán arra ad okot a gyakornokoknak, hogy önmagukra, hanem hogy a BMW Group duális képzési szisztémájára is mérhetetlenül büszkék legyenek. Álmuk, hogy a bajorországi premiert követően személyesen vigyék ki a BMW X7 pickupot a vadonba, ahol az eddig felfedezetlen ösvényeket is bejárják majd vele.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük