fbpx

Motorozás hideg időben – praktikus gyakorlati tanácsok

motorozas telen 7Motoros nadrág/dzseki

természetesen a nyári, szellőző betétekkel, ezer cipzárral ellátott darabokat el lehet felejteni, mert hiába bármilyen szupertuti aláöltöző, át fogják engedni a legkisebb szelet is. Ez mondjuk orvosolható egy kívülről rávett esőkabáttal, de az már sok macera öltözésnél. Célszerű olyan öltözetet beszerezni, ami 4 évszakos, tehát van kivehető bélése.

Számíts rá, hogy a reggeli nedv a ruhádra is ráül, be is ivódik, ezért lehetőleg cordurát viselj, ne bőrt, farmert meg még véletlenül se. Bőrt mondjuk azért se, mert hidegben alapból merevebb, kellemetlen lehet benne mozogni.

Jó ötlet a markolatfűtés, nekem is van, gyári. Olyant vegyél, ami nyomógombos, nem tekerős, azt kesztyűben nem tudod kezelni. Úgy legyen felszerelve, hogy gyújtás nélkül ne működjön. Vannak kedves gyalogosok (kíváncsi gyerek stb.), akik miatt aztán lehet beruházni új aksira… Nekem mondjuk egyszerűen letörték a gombot…

Kézvédőt akkor vegyél, ha nem túl drága. Én is külön szereztem be, 30 000 HUF körül volt, és annyit messze nem ér, amit vártam tőle. Arra számítottam, hogy majd kevésbé fújja a kezem a menetszél, meg esőben elcsapja a vizet, egyik sem történt meg. Igazából elenyésző a többlet, amit nyújt. Ilyen rövidke távon meg főleg nem fog sokat hozzátenni.

Inkább vegyél egy frankó kesztyűt!

Mindenképp vízállót és szélfogót. Az Alpinstars Drystar sorozata kiváló, én már a másodikat nyúzom. Csúsztam is benne, tenyerem az aszfalton 25-30 m alatt (vízre futottam fel), és semmi baja nem lett. Van női fazon is, nézz körül! De próba nélkül ne vegyél, mert nekem pl. a szokásosnál két számmal nagyobb lett jó. Pedig pici kezem van.

motorozas telen 5A kézvédő + markolatfűtést kiválthatja egy muff is. Nekem ugyan nincs, de aki használja, megszokta, szereti, melegen ajánlja. Ilyen rövid távra valószínűleg remek kompromisszumos megoldás, és nem jár semmiféle szerelőt igénylő beavatkozással. Habár meglévő kézvédő bügelre ráhúzva jobb a tartása, és a menetszél sem horpasztja be, illetve a markolatfűtés is sokkal hatékonyabb lesz általa. További ötlet még a fűtött kesztyű, de ha nem tervezel a télre, akkor arra ne ruházz be!

A gumijaid legyenek rendben!

Agyonkopott gumival nem szabad belemenni a télbe. Főleg, mert igen hideg az aszfalt, eleve nincs olyan remek tapadás, és 15 km alatt nem is fog úgy istenigazából felmelegedni a gumi.

Én ABS nélkül nem vállalnám a telet, de én ugye sokkal nagyobb távokat teszek meg. Most még én is anélkül megyek. Amire nagyon figyelj a reggeli nedves aszfalton kívül a falevelek, felfestések, csatornafedelek, -rácsok, villamossínek. Ezek ilyenkor olyanok, mint az olajozott takony. Ritka lesz a száraz reggel.

Kerüld az intenzív gyorsítást, lassítást, hirtelen manővereket, kanyarban óvatosan dönts!

Hát, kb ennyi, amit így sokévnyi tapasztalat alapján át tudok neked adni. Hajrá, you can do it!

 

A képek forrása: amazon.de, amazon.com, airbus-shop.com, Takács Gabriella, D. Németh Ádám

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

Tagama

Tagama

2005-ben szereztem A korlátlan jogosítványt, azóta 4 motor, és 250+ezer km van mögöttem. Könnyed, gurulgatós kezdetek után most már évente minimum 30.000 km-t közlekedem motorral, esőben-sárban, napfényben-nyárban, hóban-fagyban. Rengeteg tapasztalatom van, amit szívesen osztok meg bárkivel, aki elfogadja az ebből fakadó jótanácsokat.

5 1 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x