MotorokMotorozás

Motorozás hideg időben – praktikus gyakorlati tanácsok

motorozas telen cimlapMire figyelj a néhány fokos, hűvös reggeleken motoron? Hogyan vezess, hogyan öltözz, mit szerezz be a motorra, hogy biztonságosan tehesd meg azt a néhány tíz kilométeres távot a munkahelyedre? Olvasd el egy tapasztalt ingázó tanácsait!

A kérdés a zárt Facebook csoportunkban érkezett egy első szezonját taposó leánytól. A 15 km-es távon a munkahelyére javarészt lakott területen belül vezet az útja, csekély azon kívüli etappal fűszerezve. Nagyon dícséretes, hogy friss jogsisként kikéri a tapasztalt motorosok véleményét!

Évek óta (kb. 10) megyek télen is, csak a balesetem miatt volt egy év kihagyás. Heti 800 km, 3 nap alatt. Hajnalban indulok, és kora este, vagy max 9-ig hazaérek. 140 km oda, ugyanennyi vissza, napközben is egy laza 20-as. Keddenként “csak” 200.

Azt a 15 km-t meg is lehet enni, még kezdőként is, lakott területen belül meg főleg. Szóval hajrá! Bár én ilyen kicsi távra lehet inkább beszereznék egy robogót. Szerintem egy 600-as motornak, se a gumijainak nem igazán egészséges, ha napi szinten csak ilyen stop&go távokra használjuk, mert egyik sem tud tisztességesen felmelegedni.

Amit javasolni tudok

Akár egész télen is mehetsz, csak akkor ne szakítsd meg. Ilyenkor már olyan gyorsan tud változni a klíma, ha kihagysz egy hetet, nagy meglepetések tudnak érni. Ha minden nap mész, úgy szoksz hozzá, hogy észre sem veszed.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Szoktam nevetni azokon, akik nagy mellénnyel mesélik, hogy ők télen is motoroznak, aztán kiderül, hogy novembertől márciusig volt két nap, mikor hirtelen lett 15° aztán elgurultak a nagyihoz (aki 5 km-re lakik…) Sarkos, de érted, mire akarok kilyukadni? Ez NEM téli motorozás.

Jó, nem azt mondom, hogy akkor is menni kell, mikor jégcsapok lógnak, mert nem KELL. Mondjuk én megyek olyankor is, és igen, már estem is el jégen, és jöttem autópályán hóviharban úgy, hogy előtte a motorról úgy törtem le a jeget. De haza kellett jönni, pont, és azt sem szeretem, ha a motor nem alszik itthon.

15 km miatt nem hiszem, hogy kockáztatnék, illetve a beöltözéssel járó macerát se kívánnám. Mert ezzel együtt szerintem már nem lehet időt spórolni. Napi 300 km-en pedig jelentős a megtakarítás mind időben, mind üzemanyagköltségen, a parkolásról, dugókról nem is beszélve. Nálam szinte létkérdés, hogy minél tovább tudjak motorral járni. Időben napi szinten órákról van szó, költségben pedig éves szinten tőbbszázezres a tétel, ami a zsebemben marad.

Egyébként így lehet megtanulni igazán motorozni, ha ki mersz lépni a komfortzónából. Ha a bátorságod és az elhatározás meg van hozzá, olyan gyakorlati tudásra tehetsz szert, amit nyáron, kizárólag jó időben motorozva, nem tudsz elsajátítani. Csendes víz nem nevel ügyes hajóst.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Tagama

2005-ben szereztem A korlátlan jogosítványt, azóta 4 motor, és 250+ezer km van mögöttem. Könnyed, gurulgatós kezdetek után most már évente minimum 30.000 km-t közlekedem motorral, esőben-sárban, napfényben-nyárban, hóban-fagyban. Rengeteg tapasztalatom van, amit szívesen osztok meg bárkivel, aki elfogadja az ebből fakadó jótanácsokat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük