MotorokMotorozás

Motorozás hideg időben – praktikus gyakorlati tanácsok

motorozas telen 8Réteges öltözködés

Hogy ki mennyire fázik, az erősen egyéni ingerküszöb függő. Van, aki már 20° alatt se nyúl a motorhoz, és van, aki 0 környékén húz végre vastag kesztyűt. De az biztos, hogy nemsokára kevés lesz az aláöltöző. Érdemes beszerezni sízőset. Az Aldiban, Lidlben pl. nagyon jókat lehet kifogni kiárusításban, töredék áron, szezonon kívül. Én egész évben vadászom őket.

Ezekből lehetőleg a Topcool kikészítésűt keresd, mert az távol tartja az izzadtságot a testtől, tereli az anyag felülete felé. Ugyanis pamuton kívül mindenben fogsz izzadni, mert ezek a funkcionális sportruhák tele vannak műanyaggal. Előnyük viszont a pamuttal szemben, hogy gyorsan meg is száradnak, illetve az átizzadt, nedves pamutban előbb-utóbb nagyon fázni fog az ember.

Az sem mindegy, hogy a munkahelyre érkezvén van-e lehetőség a nedves göncöket felaggatni, van-e minimum öltözőszekrény, vagy a táskába kell begyűrni? Javaslom még a magas nyakú, garbófazonú felsőket, ezek kiiktatják a plusz sálat is.

motorozas telen 9Ha tovább hűl az idő, és fázol ne egy még vastagabb pulcsit vegyél fel, hanem inkább két vékonyat. Nekem aldis téli biciklis nadrágom és felsőm van, softshell, nagyon kiváló, nem fúj át a szél rajtuk. De ezek alatt is van még réteg, felettük pedig a motoros nadrág, dzseki.

Úgy ellenőrizd, hogy szélálló-e a cucc, hogy aláteszed a tenyered az anyagnak, és a másik oldalról lehelj rá rátapasztott szájjal. Ha érzed a hőt a tenyereden, akkor nem szélálló, ofkorsz. Ezért nem javaslom pl. a thermo/fleece holmikat, mert semmit sem fognak, és vastagok is.

motorozas telen 2Itt említeném meg a Columbia Omni Heat-es felsőit, amik ugyan mocskos drágák, de verhetetlenek. Ezek a saját testhővel operálnak. Olyan a belső felület kiképzése, ami visszaveri a leadott hőt, így tartják a ruházat alatt. Nekem is van egy, szeretem is nagyon. Vékony, nagyon könnyű, így remekül alá lehet öltözni.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Én személy szerint kerülöm a cipzáras felsőket, vagy maximum egy darab legyen cippes. Mivel a cipzárnál beengedi a hideget, gyenge pont. Ha mégis több cippes felső kerül az outfit-be, akkor érdemes olyanokat összeválogatni, ahol nem mindnél van középen a cipzár, hogy fedésben legyenek. Egyebekben általános szabály, hogy minden legyen testhezálló, mert nagyon kényelmetlen tud lenni a kabát alá begyűrt anyagtöbblet.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Tagama

2005-ben szereztem A korlátlan jogosítványt, azóta 4 motor, és 250+ezer km van mögöttem. Könnyed, gurulgatós kezdetek után most már évente minimum 30.000 km-t közlekedem motorral, esőben-sárban, napfényben-nyárban, hóban-fagyban. Rengeteg tapasztalatom van, amit szívesen osztok meg bárkivel, aki elfogadja az ebből fakadó jótanácsokat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük