Motoros vezetéstechnikai tréningek összehasonlítása 2021
Hungária Rendőregylet (HRE)
Ezután kimerészkedtem a HRE (Hungária Rendőregylet) csapatához. A tréningen az alapvető motorkezelési dolgokat is megtanították és rengeteg információt adtak. Hitelességük tagadhatatlan, az oktatók a nemzetközi rendőrmotoros versenyeken a dobogó legfelső fokán állnak a legtöbb alkalommal, sőt 2016-2019 összesített pontszámok alapján ők az elsők.
Egy baleseti helyszínelő lett a motoros rendőrök országos bajnoka
Nem nagyon hirdetik magukat, de a minden évben a teltházas tréningek magukért beszélnek. Úgyhogy ilyen szuper szakemberekre bíztam magam és a nulla tapasztalatomat, tudásomat. Mert hát valljuk be, a jogsi megszerzéséhez kapott gyors tudás nem sok, bár a RILI-nél tanult dolgokat igyekeztem hasznosítani.
A motorról sok elméleti dolgot elmondtak: hogyan/miként viselkedik a motor bizonyos szituációkban, milyen nagy jelentősége van a hátsó féknek a kanyarodásnál stb. No meg az elmaradhatatlan mondat: Oda nézz, ahova menni szeretnél…
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Nagyon fontos az időben megválasztott nézőpont, és hogy forgasd a fejed. Ezt is sokat gyakoroltuk, ez alatt két nap alatt. És valóban fontos a nézőpont, egy icipici kikukucskálás és máris elrontod a feladatot.
Első napon minden alapot elmondanak, gyakorolunk. Ebben minden van, lassú menet, bója-érintés, szlalomozás, eltolt szlalom, holland kapu, omega, emelkedőn/lejtőn való elindulás stb. Mindenki egyéni tanácsokat kap az instruktoroktól és mindennek elmagyarázták az okát, miértjét.
A második nap első részében, az első napon tanultakat alkalmaztuk egy meglehetősen élvezetes pályán. Szinte bója-labirintusnak tűnt az egész, de nagyon jól felépített pálya volt, ahol körforgalom, KRESZ táblák, visszafordító kanyar, stb., szinte minden volt, mint kint a való életben.
Élvezetes pálya, de nagyon kell figyelni az előző napon gyakorolt dolgokra. A helyes sebességre, a nézőpontra (jókor, jó helyre), a hátsó fék használatára, az eltolásos kanyarodási technikára és a többire.
Sajnos beleestem abba a hibába, hogy nem volt normális sebességem, a nézőpontom sem volt megfelelő, így második nap délelőttjén a kacskaringós pályán, gyök kettővel „száguldva” le is fektettem szegény Kawámat a visszafordító kanyarban. Szerencsére csak a jobb első indexem bánta, no meg a büszkeségem és megtanultam, hogy a kanyarhoz is kell némi sebesség.
Finom ebéd után pedig a legfontosabb, életet mentő helyzetek gyakorlása volt, a vészfékezés és vészkikerülés.
Hazafelé ugyan szomorúan, de a tanultakat alkalmazva kicsit könnyebben motoroztam. De nem adtam fel.