fbpx

Mit kell tudni az AGM akkumulátorokról?

Parts Europe AGM Akkumulátor harley-davidsonbaAz AGM (Absorbent Glass Mat) technológia az 1980-as évek elején vált népszerűvé, mint zárt, ólomsavas akkumulátor a katonai repülőgépek és más járművek, valamint az UPS-ek (szünetmentes áramforrások) számára a súlycsökkentés és a megbízhatóság javítása érdekében. Mára már a motorodba is vehetsz ilyen akkumulátort.

Miután tavaly ősszel már a haldoklás első jeleit véltem felfedezni a motorom akkumulátorán, új aksi után kellett néznem. Azért nem sürgölődtem nagyon, hiszen egész télen – ahogy minden télen általában – csepptöltőn volt. Mégis meglepődtem, hogy amikor idén tavasszal megpróbáltam beindítani, csak kattant egyet az önindító. Az aksi teljesen meghalt.

Vásárolj a Harley-Davidson Goldrex Nyíregyháza oldalán CSAJOKAMOTORON kuponkóddal, és 10% kedvezményt kapsz a nem akciós termékek vásárlásakor.

Csak később vettem észre, hogy a szivargyújtóban bedugva maradt a telefonom töltője, tehát lehetséges, hogy ez adta meg a végső döfést. (Hiába, ha az ember motorján két szivargyújtó is van, nem egyszerű figyelni mindkettőre.) Persze mint utóbb kiderült, az aksi 2008-as, eredeti Harley-Davidson akkumulátor volt, úgyhogy nem csoda, ha 13 év alatt eljárt felette az idő.

Ekkor már sürgősebb lett az új aksi beszerzése. Végül a nyíregyházi Harley-Davidson Goldrextől érkezett egy utángyártott, Parts Europe gyártmányú AGM akkumulátor. Az örömöm határtalan volt, hiszen – ha eláll az eső – újra tudok majd motorozni, de azért kíváncsi lettem, hogy mi az az AGM.

Mi az AGM akkumulátor?

Épp azért kezdtem utánajárni ennek, mert én sem tudtam – eddig. A lényeg, hogy ezt az akkumulátort simán lehet futárral szállítani, nem számít veszélyes anyagnak. Amíg nincs beüzemelve, bármeddig eltartható, és nem okoz neki gondot a rázkódás, valamint az sem, ha fejre fordítják.

A csomagban külön van csomagolva az aksi, amiben finom, üvegszálas anyag van feltekerve vagy lapokban, és a kénsav jól lezárt műanyagban, és elég csak a beszerelés előtt összeönteni őket. Végül ez a beüzemelés kicsit tovább tartott, mint amire számítottam, de mivel úgyis szar volt az idő egész májusban, kibírtam azt a plusz 1-2 napot. Úgysem mentem volna sehova.

 

Nincs még vége, lapozz!

Ajánlom másoknak is
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

5 1 vote
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x