MotoGP sztorik 2011-ből
A teszt lehetőséget adott arra is, hogy más témákról is kifejtsék véleményüket a résztvevők. Casey Stoner például kifejezetten a CTR motorok ellen kampányolt:
– Véleményem szerint, ha eltűnnek a prototípus motorok, akkor az olyan, mintha túraautókkal versenyeznénk. Ez a megoldás a versenyzés minden élvezetét elvenné tőlem! Nekem egyáltalán nem vonzó az a megoldás, hogy veszünk egy bitang gyors erőforrást, majd össze-vissza cserélgetjük a felfüggesztéseket, de a vázon is variálunk. Ha ilyen irányba változnak a dolgok számomra az csalódás lesz és nem is biztos, hogy részt akarok benne venni…
A világbajnok nem ok nélkül tett ilyen nyilatkozatot, hiszen az a lehetőség is felmerült, hogy egyes gyártók csak beszállítók lennének a „cirkuszba”, azaz a motorok alkatrészeinek egy része szériagyártásból származna.
A jövőre debütáló CRT motorok szabályrendszere a költségcsökkentés jegyében jött létre, azt azonban nem lehet tudni, hogy ezek a gépek fel tudják-e venni a versenyt a prototípus gépekkel.
Aligha…
Casey Stoner amúgy azt is bejelentette 2012-ben ismét az 1-es rajtszámmal motorozik majd, mind tette azt 2008-ban is.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Azt, hogy az 1-es szerencsét hoz-e majd „Az erszényesnek”, az érdekes kérdés! Tudniillik a világbajnokság történetében csak elvétve fordult elő, hogy valaki a No.1-el megvédte volna a vb címet. Akire emlékszünk, ő Nick Doohan volt, akinek motorjáról ’94-től ’98-ig nem is kellett levenni az 1-es matricát.
Valentino Rossi például csak a bőrruhája vállán jelezte egy diszkrét számmal, hogy világbajnok.
Miután Casey Stoner elmondta a véleményét, Jorge Lorenzo is szót kért a CRT-ügyben:
– Mindenre, ami redukálja a költségeket, arra nagy szükség van! Vannak szponzorok, akik vagy amelyek GP motort nem tudnak támogatni, de egy szerényebb költségvetésű CRT-ét igen! Ugyanakkor az én véleményem szerint redukálni kell a GP motorok sebességét és erejét is, mert az emberi tűrőképesség határán vagyunk. Nem tagadom, jó érzés 360 kilométeres óránkénti tempóval száguldani, de ez bizonyos fokig már öngyilkosság… A CRT motorok megjelenése nem jó megoldás, de nincs jobb! Én sem látok más megoldást, minthogy feltöltsék a rendezők a rajtrácsot.
Jorge Lorenzo beszélt az ujjsérüléséről is, és elmondta, hogy egy ujjpercet elveszíteni fájdalmas dolog, és eltelik egy kis idő, mire ezt lelkileg is elfogadja. A korábbi világbajnok kitért Marco Simoncelli tragédiájára is, és az volt a véleménye, hogy a baleset nem „SuperSic” felelőtlensége, hanem a szerencsétlen véletlenek összejátszása miatt következett be. Szólt arról is, hogy Marco Simoncelli tényleg nagyon bátor versenyző volt, olykor vakmerő, de az utóbbi időkben már változtatott a stílusán és jobban odafigyelt a többiekre. Ugyanakkor a korábbi konfliktusokat nem a médián keresztül, hanem magánbeszélgetésekben kellett volna tisztázni.
A CRT motorok ügyében megszólalt Livio Suppo, a HRC marketingigazgatója is:
– Véleményem szerint a CRT motorok versenyzői veszélyesen lassúak lesznek a GP pilóták között. Már csak a technikai különbségek okán is. Ezért a CRT motorok vezetőinek speciális licencet kellene kiadni.