fbpx
KultúraMotoros könyv

MotoGP sztorik 2011-ből

Hector Barbera a kétnapos teszt első reggelén csatlakozott a Pramac Racing-hez. A 25 éves versenyző harmadik szezonját kezdi majd Ducatival, azaz van összehasonlítási alapja.

Hector Barbera szerint a bolognai gyár jó irányba indult el a desmosedici fejlesztésével és ez az új motornál is érezteti majd hatását. Erről így beszélt:

– Az elmúlt napok nem a gyorsaságról, sokkal inkább a helyes beállításokról szóltak. Azt egy szóval sem állítanám, hogy problémamentes a projekt, de ezzel együtt versenyképesnek tűnik. Az erőforrás brutális, jobb érzéssel ülök a motoron. Sajnos az utolsó két órában már nem tudtunk a pályára gurulni. A blokk hibáját analizálni kell a mérnököknek. A vállam még korántsem tökéletes, de a motorozásban már nem hátráltatott. A most következő pihenő tökéletes alkalmat kínál arra, hogy felépüljek és ne legyenek fájdalmaim.

Valentino Rossi a teszt második napjára fél(!) másodpercet javult, de így is „csak” a hatodik helyet tudta megszerezni. A doktor 133 kört tett meg a két nap alatt, ami 532 tesztkilométert jelentett. Gyűltek tehát az adatok a Ducati „Zéróról”, hiszen a tesztpilóta Franco Battaini és szatelit csapatok is rendesen „töltötték” a komputerek memóriáját. „Vale” így értékelte a tesztet:

– Rengeteg információt gyűjtöttünk, ami nagyon-nagyon jó! Lesz min dolgozni az elkövetkezendő három hónapban a mérnököknek. Ez az időszak „sorsfordító” lesz a Ducati történetében. A gép kiemelkedően jó pontja az erőforrás, de élvezetesebb is vezetni, mint az előző motort. Ezzel korántsem akarom azt mondani, hogy készen vagyunk, hiszen a többiek is gőzerővel dolgoznak. Mindenképpen javítanunk kell a fékezés hatékonyságán. Lesz dolga a Filippo Preziosinak.

A MotoGP mellett a Moto2-es szerződtetések is komoly szerepet kaptak a médiában. Az egyik érdekes hír volt Kenan Sofuoglu, aki nagy tervekkel érkezett a Moto2-be, de nem tudta „megváltani a világot”. Ezért visszatér korábbi sikereinek helyszínére, a SuperSport 600-as világbajnokságba. A török versenyzőt a Team Lorenzini by Leoni Kawasaki szerződtette.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

– A Moto2-ben szerzett tapasztalatok nagyon értékesek és kerekebbé is tették a pályafutásomat. Sajnos nem tudtam maradandót alkotni ebben a sorozatban, ezt tárgyilagosan el kell ismernem. Nekem az egy roppant fontos tényező, hogy futamgyőzelmekért és a világbajnoki címért harcoljak. Ezért térek vissza a SuperSport 600-ba, mindamellett, hogy megtisztelő a Kawasaki ajánlata. – mondta a váltásról Kenan Sofuoglu, aki 2004 és 2010 között versenyzett a Superbike-ban. Ez alatt megjárta a SuperStock 1000-es géposztályt, de 2006-ban és 2007-ben már a SuperSportban húzta a gázt. Első szezonjában bronzérmes lett, majd megszerezte a világbajnoki címet.

Sokáig a „600-asok királyának” nevezték, nem véletlenül igazolta le a Technomag-CIP alakulata, a tragikus balesetet szenvedett Shoya Tomizawa helyére, miután korábban a portugáliai és a valenciai versenyen is helyettesítette a japán motorost. Kenan Sofuoglu legjobb eredménye az Assenben elért második helye volt a Moto2-ben.

Most a SuperSport 600 egyetlen gyári csapatának versenyzőjeként visszatér a szériamotorok világába…

De ez már egy másik történet…”

0 0 votes
A cikk értékelése

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x