fbpx

MotoGP sztorik 2011-ből

A legszentebb őrültek versenysorozata a 2011-es évad kezdetével valódi változások elé nézett, igazi pilótakeringőt hozott az elmúlt év vége.

Azt, hogy még milyen újdonságot hozott a motorsport legnézettebb versenysorozata tavaly, ismét a nemrég elhunyt Böröczky Pepi és Földy Attila könyvéből tudhatják meg a két keréken való száguldás hazai szerelmesei.

Részlet Böröczky József – Földy Attila – Szabó Endre – Baráz Miklós: Motor GP Sztorik 2011–2012 könyvéből:

Jorge Lorenzo, Casey Stoner, Valentino Rossi és a többiek…

A szezon után…

Az idényzáró valencia futamot követő teszten leginkább egy felbolydult méhkashoz hasonlított a paddock. Managerek és csapatvezetők jöttek-mentek, sürögtek-forogtak, ugyanakkor az aszfaltcsíkon a motorosok is tették a dolgukat, hiszen véget ért a MotoGP 800-as szériája. Köztudott, hogy a MotoGP 2002-ben nyerte el a jelenlegi formáját, amikor is a királykategória gyökeresen megváltozott. Az 500 köbcentiméteres, kétütemű motorokat 990 köbcentiméteres négyüteműek váltották fel, ám 2006-ban újabb változásra került sor. A motorok hengerűrtartalmát 800 köbcentiméterre csökkentették. Az új korszak jókora meglepetéssel indult, hiszen az amerikai Nicky Hayden lett a világbajnok (Repsol Honda), majd óriási meglepetésre Casey Stoner iskolázta le a mezőnyt (Ducati), ám Valentino Rossi 2008-ban „magához tért” és újra világbajnok lett a Yamahával, ráadásul 2009-ben megvédte elsőségét. Casey Stoner viszont 2011-ben „jött, látott és újra győzött”. Így a 800-as érának két világelsője volt, a nehéz helyzetbe sodródott Valentino Rossi, illetve az új motivációkat kapott Casey Stoner. Ez azonban már a múlt… Valenciában új korszak kezdődött…

A tesztet a Brigestone kamionok hajnali érkezése nyitotta meg, tudniillik a japán gumigyártó ekkorra időzítette az új abroncsok érkezését. A 2011. évi szezonban rengeteg kritika érte a „fekete mágia” világát… Egyöntetű volt a vélemény, hogy az abroncsok nehezen melegszenek fel és olyan pályákon, ahol vagy a bal, vagy a jobb kanyarból kevesebb van, a nem folyamatosan használt oldalon gyorsan visszahűlnek, és elvesztik tapadásukat. Nem véletlenül pedzegették már a szezon egyharmadától a versenyzők – és a vezetők egy része is –, hogy két felvezető kör legyen. Nagyon sokan Marco Simoncelli halálát is az elégtelen gumitapadásra – mint a végzetes „dominót” elindító okra – vezetik vissza.

– A legfőbb célunk az, hogy a gumik minél hamarabb elérjék az üzemi hőmérsékletet, az ideális tapadást. Ugyanakkor arra is vigyáznunk kell, hogy kellőképpen tartósak, strapabíróak legyenek a kerekek, ne veszítsenek drasztikusan a futásteljesítményükből – összegezte az elvárásokat Tohru Ubaka, a Brigestone Motosport igazgatója, majd így folytatta: – Az is fontos feladat számunkra, hogy a GP, de a CTR motorokat használó pilóták is elégedettek legyenek a gumikkal. Már most szeretnék köszönetet mondani az összes versenyzőnek, hiszen észrevételeikkel nagyban segítették a munkánkat.

Ben Spies a legszorgalmasabb motorosok közé tartozott Valenciában: két nap alatt 148 kört tett meg, ami hozzávetőlegesen 600 kilométernek felelt meg. Jorge Lorenzo az Ausztrál Nagydíjon összeszedett sérülése miatt nem állt a csapat rendelkezésére, így az új Yamaha első információit a 2009. évi Superbike világbajnoktól kapta a csapat. A YZR-M1-el a „Kölyök” becenévre hallgató amerikai versenyző szerint jó úton indultak el.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x