Mit csinálsz, ha törik a hajad? – VIDEÓVAL!
Motoron mindenképp praktikusabb a hosszú haj, mint a rövid. Azért a mostoha körülmények így is megviselik.
A rövid hajjal nem igen lehet mit csinálni, ha az ember motorozik. A bukósisak lehetetlen formákat alakít ki belőle, amit egy kánikulai napon a belvárosban nehezen tudunk ismét frizurává formázni. Az egyetlen előnye talán csak az, hogy akár minden nap megmoshatjuk, mert hamar megszárad.
A hosszú hajat ellenben csak copfba rakjuk, és máris nem látszik, hogy ráférne egy alapos mosás. A copf szépen, egyenletesen hátra kényszerít minden szálat, így motorozás közben sem lógnak a szemünkbe a fürtök, és a bukósisakot levéve is nagyjából hasonló marad a kinézete, mint előtte.
Azért azt tegyük hozzá, hogy a kilógó copf sokkal jobban igénybe van véve, mint egy hétköznapi embernek. Aki már próbálta a haját kibontani egy hosszabb túra után, az tudja miről beszélek. Hibába fonom be, hiába gumizom össze, a végén csak a balzsam és a jó erős cibálás segít. A gyakori fésülés, az erős menetszél, a brutális napsütés és olykor az eső alaposan meggyötri a hajszálakat.
A netet böngészve számos próbálkozást találni, ami a haj védelmét szolgálja. Legtöbbjük bevonja az egész copfot valamilyen anyaggal, bőrrel, textillel… de a hajgumi által okozott sérüléseket valószínűleg egyik sem oldja meg.
Még nincs is a motoros szezonnak vége, az én hajam kezdi feladni. A képen jól látható, hogy a hajszálak sorban töredeznek el a hajgumi közelében. Nem tudom mennyi időnek kellene eltelnie, hogy a copfom egyben leessen. Ezen valószínűleg majd csak az segít, ha a motort eltéve egy alapos rövidítés után megfogadom, hogy télen nem teszek hajgumit a hajamba, hogy tavaszra ismét beleérjenek a copfba a hajszálak.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |