Megatron felcukkolva: Yamaha MT09 2017 teszt
A neten műszaki adatlapjára odabiggyesztették a „the dark side of Japan” feliratot. A marketinges vagy túltolta, vagy a motornak kell valamit tudnia.
Az ember békésen ül a gép előtt, szervezgeti a tesztmotorokat, telefonálgat, e-mailezget, és végre eljön a szezon első gurigájának napja és odacsuroghat a jószágért. Előtte még ránéz a neten műszaki adatlapjára, és látja, odabiggyesztették a „the dark side of Japan” feliratot, ezen kicsit elmélázgathatunk: eszedbe jutnak a jakuzák, a betegesen erősre épített gyorsulási autók és az illegális versenyek, a mangapornó és távirányítású szexjátékok, az erősen mérgező fugu halvacsi, meg egyéb beteg csíkszemű dolgok… Konstatálod, hogy a marketinges vagy túltolta, vagy a motornak kell valamit tudnia.
Aztán a végtelen nyugalom azonnal elmúlik, amint ránézel a szerkezetre és a kezedbe kaparintod a kulcsát, forgalmiját. Aztán csak azt veszed észre, hogy már a harmadik lámpánál próbálnak veled versenyre kelni az audisbömbis kis gyíkok, és mennyire vicces, ahogy hagyod, hogy beérjen a következő lámpaváltásnál, a csaja vidáman vigyorog ki a kocsiból rád, te meg felhúzod a sötét plexit és visszakacsinthatsz csaj létedre. Nincs az a mastercard.
Nézzük is a külsőségeket:
A szerkezet leginkább a Transzformesből a Megatronra hasonlít motorosítva, ha véletlen ez nem menne át, a tankon is van egy robotpofa formájú matrica, hogy tudjad kivel van dolgod. Kissé gonosz-lapos tekintet, púposra húzott hát, robotosan vágott szegletek, trükkös ívek, szemnek kellemes kopoltyúzás, ami a motor végén is visszaköszön, szépségesen kilógó meztelen géptest, brutális teljesítményt sugalló alkatrészek.
A csinos és markáns mérnöki munkára gerjedők itt különösen nagy orgazmusokat élhetnek át mind vizuálisan, mind teljesítmény tekintetében. Ennyit a mangapornóról. Mondjuk a fejidom vagy a plexi szimplán nem létezik, azon nem lehet élvezkedni, viszont kapaszkodni annál inkább kell cserébe. Egyrészt a menetszél, másrészt a motor mehetnékessége miatt.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A 3 leömlő szépen szabott, az eunormáktól manapság már rondára dagasztott kipufogót eldugták a motor hasába, és igen elegánsan, bumszlironda csövek nélkül vezették ki. Így se te, se az utas nem tudja rommá égetni a lábát ahogy ez a motoros berkekben megszokott.
Még több kép a galériában
Az ülés elöl keskeny és jól szélesedő, ezért rövidebb lábúak lába is jó eséllyel leér róla és a medencét is jól megtámasztja. Az üléspozíció kellemes a közepes magasságúaknak, a lábtartás kényelmes, egyenes derékkal ülünk a tank mögött. A motor súlypontja csípő előtt érződik 5-10 centivel, igen komfortos szerintem így a súlyponttal való kormányzás.
A plexi nekem hiányzott (főként nyitott bukóval), meg nem tudok a kukásneonzöld felnikkel megbékélni, viszont a láthatóságnak jót tesz. Van még kétfajta fényezése, a fullfekete (az a legállatabb), meg a kékfelnis-kéktankos, az méginkább transzformerszes.
A lengőkaron lévő rendszámtábla megoldás marhára tetszik, a motor farka végén végre nem lóg semmi, nem rontja el se otromba kipuffogó, se trampli rendszámtábla. Nah, szép szellős megoldás, és igazán markáns külsővel áldották meg a vasat!