fbpx

Még Erdős Csaba is félt a motoron…

erdos-csaba7… körülbelül 6 évesen. Amint látjuk, hüledezve tapasztaljuk, azóta kinőtte! Szerencsénkre! Elképesztő motoros show-i, kaszkadőr munkái elgondolkodtatnak, micsoda bátorság, elszántság lehet ebben az emberben…

Mindenre születni kell, mondják. És még azt is, hogy az, aki megérzi a sorsát és felvállalja, s mindent megtesz azért, hogy kiteljesedjen benne, igazán boldog ember.

Erdős Csaba az, látszik a szemeiből! Erős egyéniség, aki hihetetlen kitartásáról, találékonyságáról híres.

Nemcsak motoros-, hanem gyalogos kaszkadőr is, valamint többszörös dragbike, dragster, stunt riding bajnok, motorépítő, akinek a járgányai csodájára járnak.

Csabával arról beszélgettünk, hogyan indult el egészen kicsi korától kezdve ezen a szép, de kemény úton.

– Először 6 évesen kerültem kapcsolatba a motorozással. A nagybátyám krosszozott. Egyszer felültetett maga elé, 80-nal vitt, de úgy féltem, hogy üvöltöttem. Szerencsére kinőttem azóta! Bár, hogy teljesen őszinte legyek, legelőször édesanyám hasában „ültem” motoron, mert egy Pannónián vitte édesapám, amikor velem volt várandós.

Szerintem már itt dőlt el minden…

– Nagyon félős gyerek voltam, még a hintában sem lehetett meglökni. Vonzódom a technika iránt. Mindig a nagybátyám körül sertepertéltem, amikor szerelgette a motorját. Az első komoly szerelésem 5-6 évesen történt, amikor új dugattyút tett a gépbe. Rárakta a hengerfejet, de nem húzta le. Találtam egy kis csavarhúzót, amivel elkezdtem machinálni a motort. Emlékszem, úgy hallottam, mintha megjött volna a munkából, ezért ijedtemben a csavarhúzót elengedtem, visszaraktam a hengerfejet, amit leszedtem és úgy tettem, mintha semmi sem történt volna. A nagybátyám, amikor ténylegesen hazajött, ott folytatta a munkát, ahol abbahagyta, összerakta a gépet, de amikor berúgta, nem történt semmi… Sajnos ott maradt a kis csavarhúzóm a dugattyú és a hengerfej között. Amikor szétszedte, akkor látta meg, mi a hiba oka…

Képzelem, hogy örült neki… És mikor vetted az első vasadat?

– 11 éves koromban kezdtem el motorozni, egy tekerős Riga 12-essel. Nem árultam el senkinek, hogy mire gyűjtök pénzt, ezért még augusztusban végigjártam a rokonságot, hogy karácsonyra ne vegyenek nekem semmit, hanem pénzt adjanak. Összejött 2200 Ft és 2000-ért megvettem az első motoromat. Ez egy két sebességes kézi váltós kis motor volt.

Abban az időben ez volt a menő. Egy év múlva építettem bele egy Simson blokkot – ez volt az első építésem csavarhúzóval, kalapáccsal és fűrésszel. 15 évesen kezdtem el járni a Vörös Október Sport Egyesületbe krosszozni az öreg Kökényesi Gyurihoz. Majd később versenyszerűen enduróztam, de 8 éves korom óta mindig sportoltam valamit: kajakoztam pár évig, küzdősportokat tanultam.

Egy 11 éves kisfiúnak megengedték a szülei, hogy motorozzon?!

– Anyám sosem járt be szülői értekezletre, abszolút jó gyerek voltam – amíg motorom nem lett… Büszke voltam a Rigámra, és természetesen azzal jártam iskolába. 200 méterre laktam a sulitól, szóval gyalog is öt perc volt az út. Édesanyám egyszer kitalálta mégis, hogy bemegy szülői értekezletre. Ott megkérdezte tőle az osztályfőnököm, tudja-e, hogy a fia motorral jár iskolába. Még azt sem mondtam el, hogy motorom van. A tárolóban tartottam a sisakkal, a ruhámmal, és nem akartam róla szólni.

Hazaérvén, kiborulva megkérdezte, nem akarok-e valamit mondani… Persze kikötötte, hogy el kell adnom, nincs jogsim, veszélyes és így tovább. Talán ez volt az első gyerekes hazugságom, hogy azt mondtam, eladtam, de közben a barátomnál tartottam. Amikor szabadidőm volt, mivel krosszozni akartam, ezzel jártam terepre gyakorolni a hegyekbe.

 

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x