fbpx

Motoros csaj vagyok. Vagy mégsem? 5+1 tanács egy motoros csajtól

motoros csaj vagyokEgyáltalán fontos ez? Vannak csajok akik erősebbek nálam, és vannak akik gyengébbek. Vannak csajok akik jobban motoroznak nálam, és vannak olyanok is akik rosszabbul.

Azt hiszem, én nem motoros akarok lenni. Én jól akarok motorozni. És még jobban!

Hogy mit kell ehhez tennem?

1. Motoroznom kell

Sokat! Mert ez adja a legtöbb tapasztalatot ami által jobban kezelem majd a közúton előforduló helyzeteket.

2. Gyakorolnom kell

Minél több kiváló oktatók által tartott tréningre elmenni, és ott nem csak a pálya szélén beszélgetni, hanem bizony végigmotorozni az egész napot akkor is ha másnap mindenem fáj az izomláztól. (Más kérdés hogy a képzés ingyen van, vagy spórolnod kellett rá.)

3. Erősödnöm kell

Mert arra már magamtól jöttem rá, hogy bizony kell erőnlét a motorozáshoz. Motorozás közben (ha nem csak alszol a motoron, hanem figyelsz a környezetedre a veszélyforrásokra, a motorodra és mindenre) bizony szinte nincs olyan porcikám ami ne dolgozna intenzíven: Dolgoznak a lábaim, mert váltogatok, fékezem, vagy csak simán készenlétben tartom őket.

Megfeszülnek a farizmaim, amikor vacak aszfalton zötyögök végig. A törzsizmaimnak folyamatosan tartania kell a felsőtestemet, hiszen a kormányra nem szabad támaszkodni, ha az ember lánya jól akar motorozni. A nyaki izmaim is fokozott terhelésnek vannak kitéve, és nem csak a menetszél miatt, hanem pusztán a bukósisak súlya által.

De még a kézfej is folyamatosan melózik…. Így aztán edzésre járok, hogy nagyobb kitartással, nagyobb erőnléttel, könnyebben kezelhessem a motorom.

4. Okosodnom kell

Bizony. Mert ha fejben helyre teszem a dolgokat a testem és ezáltal a motorom is sokkal engedelmesebb lesz. El kell olvasni a motorozás fizikájáról szóló kiadványokat, a jó tanácsokat tartalmazó, rendőrök által terjesztett kiadványokat és mindent, ami viszonylagosan hiteles forrásnak tekinthető és ezzel a témával foglalkozik.

Szeder Zoltán: Motorzástan

5. Tudnom kell dönteni

Tudnom kell gyors, határozott döntéseket hozni a közúti forgalomban közlekedve. (Pl., amikor ma a kocsisorok között haladva kivágódtak elém, és komoly vészfékezéssel, majd kikerüléssel tudtam csak a bajt elkerülni.)

+1. Tudnom kell önállónak lenni

… és nem törődni azzal amit a többi motoros mond vagy tesz. Fontos, hogy mindig a saját tempómban, a saját stílusomban motorozzam. Alább adni lehet valaki kedvéért, de olyasmit erőltetni, amiben nem vagyok biztos egyenesen tilos. Ha gyors a tempó inkább le kell maradni, de sosem szabad bizonytalanul motorozni. Mindig a saját képességeimhez, tudásomhoz, és motoromhoz mérten szabad csak motoroznom.

Hát ennyi.

Ajánlom másoknak is

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x