CsajokMotoros csajok

A nő, aki megalkotta a világ leggyorsabb motorját

eva hakanasson 11Egy svéd csaj nem kisebb dolgot vitt véghez, mint hogy megalkotta azt az elektromos motorkerékpárt, mellyel sebességrekordot állított fel.

 

2014-ben a nem mindennapi hölgy új világrekordot állított fel, mely teljesítmény után méltán kapta meg a leggyorsabb motoros nő jelzőt. A 435 km/h sebességet elérve neve bekerülhetett a rekordok könyvébe.

Eva Håkansson KillaJoule elnevezésű gépe 5,8 méter hosszú és 53 centiméter magas, mely paraméterek 660 kilogrammos súllyal párosulnak. A saját építésű gép a sebességrekorder cím mellett a leggyorsabb elektromos motorkerékpár és a leggyorsabb oldalkocsis motor díját is elnyertre. Utóbbit azért, mert a szerkezet jobb oldalán egy stabilitást növelő, harmadik kerék is beépítésre került.

A mérnöki tapasztalatokkal és tudással rendelkező Håkansson öt évet töltött a KillaJoule megépítésével, melyet saját garázsában csiszolgatott, ahol férje is sokat segített neki a munkában. Az elektromos meghajtású sebességrekorder jármű létrejötte, a technikai akadályok áthidalása mind Håkansson leleményes mérnöki tudásának érdeme.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Håkansson eredetileg svéd állampolgár, de hét éve az Egyesült Államokba költözött, ahol beiratkozott a denveri Egyetem PhD képzésére és gépészmérnöki tudását gazdagította.
Eva igazi mérnök családból származik. Apja a hatvanas években ráadásul még versenyzett is Svédországban és motorkerékpár szeretett volna építeni abban az időben, mikor mérnöki munkáját feladta. Hozzá hasonlóan lánya is motorépítésre adta a fejét, és férje, Bill Dube – aki nem mellesleg szintén mérnök, és a Nemzeti Óceáni és Atmoszférikus Hatóság kutató mérnöke – támogatásával nagy erőkkel a KillaJoule építésébe fogott denveri dupla garázsukban.

A KillaJoule eredetileg Håkansson hobbija volt azalatt az idő alatt, míg diplomamunkáján dolgozott, de végül őt is és férjét is magával ragadta a projekt, és az említett öt évre magába is szippantotta a házaspárt. Elsősorban Eva mérnöki háttere segítette őt a jármű tervezésénél és megépítésénél, de néhány ember a környezetükben úgy tartotta, hogy az egészben férjéé a főszerep.”Ha valakinek műszaki kérdése volt a motorkerékpárral kapcsolatban, mindig a férjemnek tették fel,” mesélte Håkansson.

Eva számára ez a projekt többet jelentett, mint puszta sebességrekord felállítás. A legfőbb célja az volt, hogy a közvélemény, elektromos járművekhez való hozzáállását megváltoztassa és megmutassa nekik, hogy a gazdaságos és környezetbarát gépek is lehetnek mutatósak, kifinomultak és hasznosak. „A szándékom nem az volt, hogy valami újat találjak fel, csak hogy rámutassak arra, hogy a lehetőség mindenki számára adott, mivel az a technológia, mely már az autókban bizonyított, elérhető a piacon.”

A KillaJoule akkumulátor egysége 14 Ah-s lítium-nanofoszfát akkumulátor cellákból állt össze, mely az A123 Systems terméke. Az összesen 56 cella négy modulra oszlik, melyek együtt 136 kilót nyomnak, és 375 voltot, illetve 10 kWh-t produkálnak. Ha a telepek lemerülnek, és tölteni kell őket, akkor négy, teljesen feltöltött modulra cserélik azokat, így nem kell kivárni a töltési időt.

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük