A zöld színű cukorsárkány - Kawasaki ZZR 1400 2012 Teszt - Második oldal

Tartalomjegyzék

 

A műszerfal maga a kánaán: mutatós fordulatszámmérő és kilométer óra, plusz a digitális kijelzőn sebességfokozat megmuti, külső hőmérséklet, motor és külső hőmérséklet (jellemzően 82 és 96 fok között tarja a vasat), túra km, összes km, teljesítmény F és L (full és low, közte 25%-nyi különbség), átlagfogyasztásmérő. KTR 3 fokozatban:egykerekezős, finoman belenyúlkálós, minden vadságot tiltó üzemmód - ez talán akkor hasznos, ha gyanúsan egykerekezésre vágyó haver kéri el, de úgyis gyorsan rájön a bal kormánycsutkán a gombok kezelésére.

HIRDETÉS (x)

 

A teljesítménylevétel hasznos lehet esőben és gyakorlatlanabb motoros kezében, de azért azt kell mondjam, hogy a motor nagy súlya és óriási méretei ellenére jól kormányozható, városban is egész rugalmasan mozog, még akár kocsik közt is lehet surranni vele, ott ahol elfér, ahol meg nem, úgyis meghallják hogy el kéne engedni. 

A helyben való mozgások: a parkolásnál figyelni kell, mert bizony lomha és nehéz, a kormány pedig benne van a tankban gyakorlatilag egy szűkebb fordulónál.

Ráülve egy kicsit gyanakvó voltam, hogy úristen, ahogy ez kinéz,ez valami alamuszi kiszámíthatatlan vadállat lesz, de igen kellemesen csalódtam benne. Az ülés maga kényelmes, bár 300 km után már fészkelődésre hajlamosít, amit viszont lehet, van hely a popsitologatásra előre-hátra is. Az üléspozíció ráfekvős, de a lábtartás kényelmes, nem a térdfájdítós zsugorülés. Csuklót nem fájdítja, inkább a tenyér oldalsó külső részét terheled, amit viszont egy másik kéztartással pihentetni tudsz menet közben is.

A nagymotorokra jellemző finom gázadásra azonnal világnakmenés helyett nyugodt erő fogadott:oké gazdám, figyelek, elinduljunk? Szóval két-háromezerig igazán higgadtan forog, négyezer körül jelenik meg az sárkányerő és folyamatosan tolja a lóerőket a feneked alá, határozottan és egyenletesen, kiegyensúlyozottan. Igazán szimpatikus, ahogy azt csinálja, amit mondasz neki. Ha húzod megy, ha nem húzod nem megy, nincsenek mehetnékes és ugrabugrálhatnékos hajlamai.

A brutális teljesítmény higgadt mérnöki munkával párosult, és műszeres pontossággal adagolja a ménest. Aki az ugrékony és mehetnékes szuperdinamikus karakterisztikát keresi, itt a nyugodt erőt fogja találni, semmi eszetlenség, a jószágot nem pöcshosszabításra tervezték, hanem nagy sebességű stabil és hosszú utakra. Aki csak a kávézótól a korzóig akar vonulni és egykerekezni, annak felesleges ez a brutális teljesítmény, mert közveszélyessé fog válni. 

Végre egy nagymotor, amin nem úgy pattogok mint a nyúlbogyó a betonon, nem kemény, hanem pont jó, kis döccenőknél finoman lágy, de nagyobb gödröknél elég feszes lengéscsillapítással. Nem kellett utas hozzá, hogy normálisan mozogjon. Nem akarta szétütni se a fenekem, se a csuklóm. Eltalálták - vagy végre egy motor amit beállítottak a súlyomhoz.

Nyomtatás E-mail

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Kedvelj bennünket

Motoros filmadatbázis

Blogok

Mennek a hírek, jönnek a felsorolások, motoros-teherautó, motoros-személyautó karambol, szörnyet halt az úton, a kórházban......
Bővebben...
Nem vagyok nagy túrázó, inkább motorozok mint gyalogolok, azért néha csak rászánom magama. Most hétvégén...
Bővebben...

Rólunk

"A jó kislányok a mennybe mennek, a rosszak mindenhova"

A Csajokamotoron.hu magazin oldalain minden információt megtalálsz, ami a motoros nőket érdekli, amire szükségük lehet a motoros jogosítvány megszerzéséhez, vagy egy motoros túrához. 

Iratkozz fel a hírlevélre!