fbpx

Kovács Niki Nívó-díjat kapott

 

Honnan tudhatták?

A baleset 12:36-kor történt, ami után Shoja szívét folyamatosan próbálták újraindítani. Végül 14.40-kor adták ki a közleményt, miszerint 14.20-kor a riccionei kórházban életét veszítette a japán. Vajon miért mondták néhány perccel az esés után, hogy egyik versenyzőnek sincs életveszélyes sérülése, miközben ő folyamatosan az életéért küzdött? És miért nem jutott eszébe senkinek sem lefújni már a Moto2-es díjátadó ceremóniát?

Nem vagyok orvos, de igen hihetetlenül hangzik, hogy közel két órán át próbálták őt újraéleszteni. Az agy néhány perc után megáll, ha nem kap oxigént, ezért sem szoktak ilyen hosszasan próbálkozni.

 

Tényleg csak azért történt mindez, hogy a MotoGP futamát elrajtoltassák…?

Ráadásul Nicky Hayden és Jorge Lorenzo is azt állítják, már a rajtrácson tudták, hogy társuk nem élte túl a sérüléseket. „Amikor láttam az esést, tudtam, hogy a legrosszabb is bekövetkezhet. És mielőtt elhagytuk a rajtrácsot, ezt meg is erősítették nekem, bár még nem volt hivatalos.” – írta Lorenzo a blogján.

Nem állítom, hogy hibás döntés volt a királykategória versenyét elengedni, főleg, ha belegondolok, hogy a jelenlévő 50 000 néző között milyen indulatokat válthatott volna ki a futam törlése, de abban biztos vagyok, hogy semmilyen díjkiosztónak nem volt helye.

Okok

Egyfelől egy fatális baleset volt, ami bármelyik pályán, bárkivel megtörténhetett volna, másfelől azért akad egy-két dolog, amin érdemes elgondolkozni. Ilyen például a pályákat övező műfű, amiről Lorenzo és Casey Stoner is többször is elítélően nyilatkozott már korábban, mondván túlságosan csúszik és balesetveszélyes.

A másik kérdés a Moto2-es mezőny hatalmas létszáma. A pályák többségének befogadó képessége 30-36 fő, ami a versenyeket illeti, ehhez képest  ebben a kategóriában 40-en versenyeznek ráadásul gyakorlatilag teljesen egyforma motorokkal, amiből logikusan következik, hogy folyamatosan egymás árnyékában motoroznak. Pont ez a tény okozta a tragédiát is.

Folytatás

Előbb-utóbb nyilván megnyugszanak a háborgó lelkek. A versenyzőknek is tovább kell lépni, hisz a hétvégén már újabb futam várja őket Aragónban. De vajon túl tudja-e magát tenni a történteken a két érintett, De Angelis és Redding? Utóbbi úgy nyilatkozott, hogy nem tudja, képes lesz-e még motorra ülni. Ami biztos, a versenyről való indulásról csak azután dönt, hogy tesztelt egyet Jerezben, mert meg kell értenie, hogy képes-e még úgy húzni a gázt, mint
előtte.

Reméljük, ő is olvasta honfitársa, Bradley Smith gondolatait, és ez erőt ad majd neki is. „Ami leginkább megsebzett, az a tény, hogy csak néhány hónappal volt idősebb nálam, decemberben ünnepelte volna a 20. születésnapját. Shoja tragédiája még jobban megértette velem, hogy mennyire szeretem a motorozást. Magunkba kell néznünk, és mérlegelni a két lehetséges verziót. Szögre akaszthatjuk a bőrruhát, és új életet kezdünk, vagy felvesszük a sisakot, és két hét múlva felállunk az aragoni rajtrácsra. Nem tudom elképzelni az életem motorversenyzés nélkül. Tisztában vagyok a kockázatokkal, és az agyam mélyén ezek mindig ott is vannak, de egy olyas valamit csinálok, amit szeretek és nem tudom elképzelni, hogy bármi másba kezdjek.”

Nietóért is aggódtunk

Fonsi Nieto még az indinapolisi forduló időmérő edzésén (aug.28.) bukott. A spanyol bal lábának sarokcsontja és ugrócsontja tört el, azok találkozásánál. A sérülés súlyossága miatt még vasárnap megoperálták. A beavatkozás a tervezett három helyett közel hét órás volt, de mindannyian abban a tudatban indultunk vissza Európába, hogy Fonsival minden rendben. Misanóba érve döbbenten hallgattuk, hogy Nietót később többször is újra kellett éleszteni, és egy ideig fennállt az amputálás veszélye is. A szerdai, harmadik műtét során pedig az altatás során léptek fel komplikációk.

„Mától két születésnapot ünneplek – írta egy közösségi portálon, miután tényleg minden veszély elmúlt. Nagyon boldog vagyok, hogy én magam mesélhetem el a történteket. Ez egy igazi csoda volt.”

Angel Nieto unokaöccsét szeptember 7-én szállították Madridba, ahol azóta már megkezdhette a rehabilitációt. Először úgy tűnt, idén már biztosan nem ül motorra, de a legfrissebb hírek szerint az októberi japán vagy maláj versenyen indulni akar. A versenyzőket ismerve, ezen már meg sem lepődünk. kovacs niki nivodij 4

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x