Kis Viki nyert Katarban
A Losail Ázsia Bajnokság negyedik fordulójának első futamát Kis Viki megnyerte a kategóriájában, s a magyar Himnusz csendülhetett fel Katarban.
A MotoGP 2014-es szezonnyitó hétvégéjének betétfutamaként rendezték meg a versenyt, március 20-21-én.
A H-Moto Team fiatal tagja leírhatatlan élményként élte meg a Katarban tartózkodását, a győzelméről nem is beszélve.
─ Mikor érkeztetek meg a helyszínre? És milyen érzéseid voltak ekkor?
─ Hétfőn, éjfél körül érkeztem Katarba, kedden és szerdán nem volt semmi kötelező program, csütörtökön kezdődtek az edzések. Jó érzés volt újra ott lenni, pláne hogy a mi versenyünk volt a MotoGp betétfutama, és végre nem lázasan, hanem jól működő csuklóval lehettem ott.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
─ A verseny előtt milyen lehetőséged volt a gyakorlásra?
─ Csütörtökön volt egy 45 perces szabadedzésünk, és egy esti, lámpafényes időmérőnk. A motorom ugyanaz a 2005-ös R6-os Yamaha volt, mint legutóbb. Már az első edzés alkalmával sikerült 3 másodpercet lefaragni az addigi legjobb időmből, majd próbálkoztunk az ottani szerelőkkel egy másik futómű beállítással, ami végül nem vált be. 2.17,3-mal a 18. helyre kvalifikáltam magam, ami a kategóriámban a 2. helyet jelentette. Másnap reggel itthonról kaptam online segítséget Marijan Bajic-Bájótól a futómű beállítással kapcsolatban. Ez a setup annyira jól sikerült, hogy a warm up-on kapásból sikerült még 1,5 másodpercet javítanom. A verseny előtt még finomítottunk a beállításokon, majd következett helyi idő szerint 15.30-kor az első futam.
─ Hogyan élted meg?
─ Nagyon izgalmas verseny volt, egyenletes motorozással, köridőkkel sikerült a dobogó legfelső fokát elcsípnem a kategóriámban. Az első és második helyért sokat csatáztunk a szlovén lánnyal, végül az utolsó fél körben sikerült magam mögött tudni, így a díjátadón a magyar Himnusz szólhatott, a Losail pálya történetében először. Az érzés leírhatatlan, még most is ráz a hideg, amikor azokra a pillanatokra gondolok. A himnusz felcsendülésekor bevallom, eléggé elérzékenyültem, törölgettem az örömkönnyeimet.
─ Még fel sem ocsúdtál a hatás alól, és már jött is az éjszakai futam…
─ A legjobb köridőm 2.12,457 lett, ami a kategóriában a leggyorsabbnak számított, így nem változtattunk semmit a motoron az éjszakai futamra. A második verseny lámpafénynél történt, a hőmérséklet már sokkal kellemesebb volt, mint nappal. Az első pár körben sajnos technikai gondjaim akadtak, visszaváltásnál rendszerint üresbe dobta vissza a motor, ezzel eléggé megnehezítve a dolgom, sok pozícióval hátrébb csúsztam a mezőnyben. Mire visszaelőztem a lassabb versenyzőket, majd’ a fél verseny lement. Utána tudtam csak elkezdeni küzdeni a minél jobb helyezésért a LARRS-ban (600-asoknak kiírt bajnokság). Ez az idő már csak arra volt elég, hogy a második helyet megszerezzem, a dobogó legfelső fokáért már nem lehettem pariban, leintették a versenyt. Sajnáltam, mert éreztem, ha nincs az elején a technikai malőr, megint csatázhattunk volna a szlovén lánnyal. Ezt a köridőim is alátámasztották, végig jobb időket motoroztam, mint ő, és folyamatosan jöttem fel rá. De hát ilyen ez a technikai sport…
Egyáltalán nem vagyok elégedetlen a második futam eredményével sem, hiszen megtettem minden tőlem telhetőt, és egyébként is, Katarban voltam a MotoGP betétfutamán, este lámpafénynél, és ismét felállhattam a dobogóra. Mit is mondhatnék, kívánhatnék még?
─ Talán azt, hogy májusban is hasonlóan szép eredményeket érsz majd el! Hogyan készülsz a utolsó fordulóra?
─ Továbbra is főként fizikai edzésekkel, plusz április 12-13-án kezdetét veszi a Magyar Bajnokság is. A Szlovákia Ringen rendezik meg az első fordulót, ahol magam is részt veszek, szintén 600-as kategóriában. Nagyon várom már!