fbpx

Kis Viktória képviseli hazánkat Katarban

kis-viki-katar-2014A Losail Ázsia Bajnokság utolsó három fordulóján Kis Viki száll nyeregbe a H-Moto Team kötelékében.

A kecskeméti hölgy, akit 2012-ben az év legjobb női motorversenyzőjének választottak, nem mindennapi lehetőséget kapott Hermann Henriktől, a MAMS elnökétől, akinek közbenjárásával Viki állhat rajthoz Katarban. Sőt, a költségeket a katari szövetség állja.

A megmérettetés öt fordulóból áll, amiből kettő már lezajlott. A harmadik forduló február 14-15-én, a negyedik március 20-21-én és az utolsó május 9-10-én lesz.

Újdonság lesz a versenyző számára, hogy az 1000-es Kawasaki helyett, egy 600 köbcentis motorral fog küzdeni, ugyanis ebben a kategóriában csatlakozik majd be a nemzetközi versengésbe.

A meglepetésről, a kihívásról, az érzéseiről mesélt nekünk Viki, aki majd’ kibújik a bőréből örömében.

A tavalyi szezon kihagyása gondolom, azért megviselt lelkileg. Hiányzott nagyon a versenyzés?

─ Természetesen igen, de nem csak a versenyzés, maga a motorozás is. Eleinte elég rosszul viseltem a tényt, hogy sajnos ki kell hagynom a 2013-as szezont, de szerencsére a Családom és a Kedvesem mindvégig bíztatott és mellettem állt, úgyhogy ilyen háttérrel hamar túljutottam a mélyponton. Ezért tudtam koncentrálni a jövő, azaz idei évi céljaimra. De álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen formában, így valósulnak meg…

A nagy nihil után, amikor megkeresett a MAMS elnöke a lehetőséggel, hogyan élted meg?

─ Nagyon meglepődtem, hogy rajthoz állhatnék Katarban. Az első telefonbeszélgetés után, amikor még csak beszélgettünk róla, mi lenne ha, szinte magamhoz sem tudtam térni. Konkrétan január elején kapott zöld lámpát a projekt, nagy örömömre régi-új csapatommal, a H-Moto Teammel. Hatalmas megtiszteltetésnek tartom, hogy Henrik rám bízta ezt a feladatot. Igyekszem a legjobbat kihozni magamból, 150%-kot teljesíteni, így köszönve meg a bizalmat, hogy én képviselhetem Magyarországot a Losail pályán.

Kategóriát is váltasz a futamokon. Ettől tartasz kicsit?

─ Nem mondanám, hogy tartok tőle, de természetesen van bennem egy egészséges drukk, amit inkább kíváncsiságnak érzek. Biztosan furcsa lesz az ezres után egy 600-as motor, de úgy gondolom, minden csak a gyakorlás kérdése. Mivel január közepén lehetőségem volt egy két napos tesztre a Spanyolországban található almériai pályán, szintén egy 600 köbcentis motorral, nagyjából tudom, mire számítsak. Nyilván ott is időt vesz majd igénybe, amire hozzászokom az új technikához, de nem vagyok ráfeszülve, szerencsére nem vagyok ideges típus.

Tudod már, milyen motor lesz pontosan, amit biztosítanak számodra?

─ Igen, egy 2005-ös R6-os Yamahával fogok motorozni Katarban.

Hol gyakorolsz majd a megmérettetésekre? Lesz pár hét a futamok között.

─ Ahol csak lehetőségem akad. Itthon ez ugye az időjárás függvénye. Ha Természet Anyánk idén is bolondozik, és március közepén még Holle Anyó rázza a paplant, magyar aszfalton nem sok esélyem lesz tesztelni, marad a száraz edzés, fizikai felkészülés.

Milyen csapatot viszel magaddal? Vagy lesz ott külön szerelő gárdád?

─ Igen, lesz külön szerelő gárda. Az első versenyre új managerem, Szilágyi Noémi, és a férje, egyben csapatfőnököm, Kelemen Krisztián kísér el. Remélem minden jól alakul, és Hermann Henrik is ki tud utazni velünk február közepén.

Ahogy meghallottam ezt a hírt, arra gondoltam, hogy huh, most nagy felelősség lesz Vikin, mert csupa újdonság veszi körül és a hazáját is ő képviseli. Nyomja a válladat ez a sok dolog?

─ Ebben a pillanatban úgy érzem, sikerül helyén kezelni a helyzetet. Egyébként sem vagyok stresszes típus, igyekszem mindig higgadt lenni, hiszen úgy tud az ember tisztán gondolkodni és maximálisan összpontosítani. Lépésről-lépésre haladunk, most a felkészülésre kell koncentrálnom, hogy mire oda kerül a sor, fizikailag is a topon legyek. A következő a kiutazás lesz. A motor miatt nem aggódom, minek is, attól nem lesz se jobb, se rosszabb. A technika adott, azzal kell megoldani a feladatot, és minél többet kihozni a lehetőségekből. A pálya vonalvezetését már megtanultam, onboard videokról lestem el, hogyan is képzeljem el pontosan a kanyarokat. Ez persze ott a helyszínen megint más lesz, meg kell szokni az érzést, az íveket. Mindent összevetve, nem nyomaszt ez a sok minden, inkább inspirál egy minél jobb szereplésre. Szeretném bebízonyítani, hogy nem hiába a belém vetett hit és bizalom.

Sok sikert kívánunk Vikinek! Mit gondolsz a nagyszerű hírről és Viki esélyeiről?kis-viki-2014

 

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE Budapest Média Intézetében Kommunikáció és PR szakon, diplomamunkámat a Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 szavazás
A cikk értékelése
Feliratkozás
Értesítés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Összes hozzászólás
0
Kíváncsiak vagyunk a véleményedre. Szólj hozzá!x
()
x