fbpx

Kicsi a bors, de nagyon lelkes! – Honda CBR125R 2011 teszt

honda cbr125r 2011 14Első ránézésre a motor igen formás, sportos darab. Nekem olyan komolykodó fekete kiscica benyomást nyújtott elsőre – talán mert tudtam mi van a szpoiler alatt.

A hozzá nem értőket rendszerint becsapja testes megjelenésével és sok spoilerével, nagynak tűnő kipufogójával. Ahol városban megálltam vele megnézték, az ifjú tiniszíveket megdobogtatta,  még néhány lányka is integetett lelkesen – míg rá nem jöttek, én is lány vagyok.

A Honda Budaörsnél annyit kértek, hogy a 465 km-t megtett motort lehetőleg az 1000 km-es szerviz előtt vigyem vissza – 951 km-ig kergettem. Mondták direkt azért női tesztelőre bízzák, mert ezt a kicsit leginkább nőknek szánnák, amolyan kezdő motornak. Nos, erről csak annyit, hogy a 750-re szokva nekem nagyon bejött még nem kezdőként is.

A tesztelés során sikerült a húsvéti hétvégét megcsípni csütörtöktől keddig, még a motorral való közös locsolkodás sem maradt el…  Volt városi motorozás két nap szaladgálással, túra Sümegre és vissza, a sümegi borvidék megmászása, felgurulás a várba, utasmotoroztatás, tehát elég széles felhasználási módban vizsgázott a kicsi.

Röviden és tömören nekem a belopta magát a szívembe kicsinysége ellenére, végtelenül lelkes darabnak találom. Ugyan pörgetős mert a 125 cm3-ből a lelkesedést már csak így lehet kicsikarni, de a köbcentik ellenére a kicsi fekete macska nagyon is motorozás élményt-t tud nyújtani – csak kicsiben.

Még több kép a galériában!

Városban végtelenül kényelmes kis fürge jószág, autópályán elkocog becsülettel tartósan 120-szal, a veszprémi lankákon még kényelmes, Dobogókőre és Mátrába csak az vigye, aki szereti hallgatni a fordulatszámot és sűrűn váltogatni. Aki ezzel tanul meg motorozni, az garantáltan megfertőződik a benzingőzzel és fájó szívvel fogja ezt a kicsit nagyobbra cserélni, pláne érzékeny lelkű csajok fognak bőgni utána. Szép is, kezes is, jóindulatú is, könnyen megszerethető. Ideális első szerelemnek.

honda cbr125r 2011 9Küllemre a rafinált fekete fényezést annyival tették pikánsabbá, hogy a spoilerezett felületek egy kis metál fénnyel turbózottak, a fém alkatrészek és a kiegészítő műanyagok pedig matt feketék: az összhatás látványos, sportosan szép. A motor vonalvezetése dinamikus,  eleje egy csíkszemű arc, de mégis vidáman gombtekintetű első lámpákkal tompán púpos orral egy tömbben, széles fejidommal, kicsi de arányos plexivel.

Az ülés vonala szépen rajzolódik a tank púpjához, az utasülés a hegyen fejjel előre pucsítós kis háromszög extra könnyű testmérethez és testsúlyhoz tervezve – mondjuk ki, nem utasbarát és a kis teljesítmény nem értékeli az utasokat. A farokidom dupla villában végződik a kapaszkodókkal, amolyan kis villás ördögfarok fazon, szépen aláillesztett homorú vonalú lámpával.

 

Nincs még vége, lapozz!

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

Mina

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

5 1 vote
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x