fbpx

Kicsi a bors, de nagyon lelkes! – Honda CBR125R 2011 teszt

honda cbr125r 2011 1Aszfalton az első és hátsó tárcsafék együttes használatával drasztikus vészfékezést idézhetünk elő, a motor pedig mint a szög úgy áll meg alattunk száraz aszfalton, nincs riszálás, elhúzás és felpattogás, katonásan megtorpan és várja hogyan merre tovább.

A gázadásokra ügyes váltással lelkesen reagál, kapkodja rendesen a kerekeit amint megérezzük az ideális fordulatszámokat. Minden mozgással kapcsolatos tervezésében az egyenletesség nagyon jóindulatúvá és könnyen kezelhetővé teszi a vasat, a hibákat nagyon jól kezeli.

Utasmotoroztatás: ha nem akarjuk agyonütni a teljesítményét, akkor maradjunk rajta csak egyedül. A pici és könnyű testű utasok nehezen másznak fel a magasba, a nagytestű magasak felejtősek mert a súly bolondbiztos módon még jelölt is, bár elgurul utassal is, de azok szerint irtó kényelmetlen a dolog fél óra után, és a motor se szeresse a cipekedést.

Locsolós sztori: a Sümegi vár alatt megállva úgy éreztem a harcias kinézetű kicsikét minimum egy várral együtt illenék fotózni,  ezért a harci játékos telek két óriási kapuját kitárva látva örömmel be is hajtottam az udvarra, hogy majd én itt a várral a háttérben milyen jót fogok fotózni. A nyitott kapuk mögött gyereklovagoltatás, várjátékok és csárda, boltok, nagy közösségi nyilvános szaladgálás, gondoltam itt senkinek nem fog fájni, ha én motort fotózok és jó hírét viszem a placcnak.

Oda is gördültem a fű közepére, letámasztottam a fekete kiscicát, és bele is merültem a fényképezésbe. A locsoló meg elindult. Szerencsére nem rögtön a fényképezőgépre sikerült spriccelni, hanem egy fordulatot várnia kellett az illetékesnek mire sikerült lelocsolni legalább a motort.

De ha már így esett, lett motorlocsolós kép is, erre gondoltam akkor most már kihasználom az adódó alkalmat, és fotóztam tovább, el akartam csípni a szivárványt a motorral. Erre leállították a locsolást, a kertész pedig gyorsan elkezdett elpucolni ahogy méltatlankodva néztem körül a vízfüggönyt hiányolva…

A fényezésen viszont azonnal látszottak a megszáradó vízcseppek, a metálfekete már csak ilyen, a matt részek talán még jobban is tűrték a fürdést. A motor kibírta a vizes üzem tesztet is, nem ázik be esőben sem, mert hazafelé 80 km-en keresztül sikerült fürdenünk szakadó esőben… A gyári gumi viszont esőben közép-gyenge, inkább száraz úton javasolt koptatni, és dönteni vele a motort, akkor kiválóan tapad.

Fogyasztása iszonyatosan szívhez szóló a közel 400 Ft-os benzinárak tükrében: mindössze 1465 Ft-ért sikerült Sümegig legurulni Budapestről, ez nagyjából 2,5 l fogyasztást átlagol. Vigyorogva tankoltam vissza a vasat, és bánatosan adtam le a kulcsát. Könnyen megszerethető.

Kezdőmotornak ideális, mert már motorozás élményt nyújt, és látványra se egy robogó, hanem egy sportos vas.  A kicsi fenntartási költségek egy fiatal számára, az alacsony fogyasztás és az új motor  valamivel az új robogó feletti ára könnyen hazacsalogathatóvá teszi.

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

Mina

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

5 1 vote
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x