KiemeltMotorokMotortesztek

Titánok harca: Honda VFR1200XD versus VFR1200X Crosstourer

honda vfr 1200 X 2013 13Hogy miért titánok? Hát mert óriásiak, nagyok és nehezek, és erősek is. De legalább leért róluk valamennyire a lábam…

A két motor között a különbség az automata és a nem automata váltó, az automatás tekintélyes 290 kg-t bír mérlegelni.

Kezdjük a hasonlatosságokkal:

Kavicsos-murvás útnál durvábbra nem mertem vinni őket. Egyszerűen mert annyi rajtuk a műanyag, és féltettem őket elvinni sarazós csatakozásba. Általában így vagyok a tesztmotorokkal, de amin különösen sok műanyag van túraendúró létére, meg kicsi is vagyok hozzájuk, azt főként féltem, ha nem az enyém.

A kormány egy kicsit magasnak tűnt, de amint fel kellett állni a nyeregben, máris egész jó volt, mert ez volt az első vas, amire állva nem kellett rágörnyedni. A két vas súlypontja kellemesen popsi alatt van, a motorok nagy tömege mégis súlypontáthelyezéssel elég könnyen mozgatható útközben. Főleg az automata váltós súlypontja van még jobban a feneked alatt, hiszen ő ott nagyobb tömeget cipel.

honda vfr 1200 crosstourer 2013 03Ami viszont teljesen tök jó, hogy annyira magas mindkét jószág, hogy állandóan rálátsz az útra, és átlátsz az autókon, ami bizony egy jó pozíció a közlekedésben. Kellemesen csöndes hondás hangjuk van, kicsit villanymotorra emlékeztető felhangokkal az automatánál. A plexik állíthatók, bár igaz szerszámmal.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Első ránézésre jó nagy kopoltyús jószágok, túraendurókhoz képest igen szép fazonnal, jó színválasztással, messziről világít róluk, hogy kényelmesek. Ráülve is azok, kezelőszervek teljesen kézreállósak, kivitelezés szép és pontos, amolyan hondásan pöpec.

Még több kép a galériában a Honda VFR 1200 XD Crosstourerről

A műszerfal kicsit 80-as évek dizájn, de minden jól elérhető/rálátható, kivéve a markolatfűtésé, de azt úgyis érezzük. Az XD bal kormányán van még egy rögzítőfék is, ez az automata váltóba szól bele. Egy egy hegyoldalon parkolásnál jön jól, ugyanis csak így tudjuk “egyesben” hagyni a motort.

honda vfr 1200 XD 2013 01A motoron még van kikapcsolható ABS, és ugye az automata váltó, amin én sose fogok túljutni. Nekem valami vagy robogó vagy én adagolom a teljesítményt, főként ha 60 km/óránál már hatodikba teszi magát a szerkezet (jójó, azért van benne kraft és onnan is akármerre megugrik ha kéred).

Az automata váltó kattog, ezt meg kellett szokni egy Hondától, elsőben-másodikban icipicit ránt, aztán már nem vészes. Ami nekem az automata váltóknál még fura, hogy kérdezés nélkül, bármikor és mielőbb felvált, és ha épp kanyarodsz, egy kicsit azért csak ránt a motoron. Nem vészesen, de azért csak kellemetlen, amikor mondjuk egy lassabb körforgalomban, döntés közben némileg lendítenél a rendszeren, és ő nekiáll rángatódzni…

 

Lapozz tovább a folytatáshoz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük