fbpx

Titánok harca: Honda VFR1200XD versus VFR1200X Crosstourer

honda vfr 1200 X 2013 13Hogy miért titánok? Hát mert óriásiak, nagyok és nehezek, és erősek is. De legalább leért róluk valamennyire a lábam…

A két motor között a különbség az automata és a nem automata váltó, az automatás tekintélyes 290 kg-t bír mérlegelni.

Kezdjük a hasonlatosságokkal:

Kavicsos-murvás útnál durvábbra nem mertem vinni őket. Egyszerűen mert annyi rajtuk a műanyag, és féltettem őket elvinni sarazós csatakozásba. Általában így vagyok a tesztmotorokkal, de amin különösen sok műanyag van túraendúró létére, meg kicsi is vagyok hozzájuk, azt főként féltem, ha nem az enyém.

A kormány egy kicsit magasnak tűnt, de amint fel kellett állni a nyeregben, máris egész jó volt, mert ez volt az első vas, amire állva nem kellett rágörnyedni. A két vas súlypontja kellemesen popsi alatt van, a motorok nagy tömege mégis súlypontáthelyezéssel elég könnyen mozgatható útközben. Főleg az automata váltós súlypontja van még jobban a feneked alatt, hiszen ő ott nagyobb tömeget cipel.

honda vfr 1200 crosstourer 2013 03Ami viszont teljesen tök jó, hogy annyira magas mindkét jószág, hogy állandóan rálátsz az útra, és átlátsz az autókon, ami bizony egy jó pozíció a közlekedésben. Kellemesen csöndes hondás hangjuk van, kicsit villanymotorra emlékeztető felhangokkal az automatánál. A plexik állíthatók, bár igaz szerszámmal.

Első ránézésre jó nagy kopoltyús jószágok, túraendurókhoz képest igen szép fazonnal, jó színválasztással, messziről világít róluk, hogy kényelmesek. Ráülve is azok, kezelőszervek teljesen kézreállósak, kivitelezés szép és pontos, amolyan hondásan pöpec.

A műszerfal kicsit 80-as évek dizájn, de minden jól elérhető/rálátható, kivéve a markolatfűtésé, de azt úgyis érezzük. Az XD bal kormányán van még egy rögzítőfék is, ez az automata váltóba szól bele. Egy egy hegyoldalon parkolásnál jön jól, ugyanis csak így tudjuk “egyesben” hagyni a motort.

honda vfr 1200 XD 2013 01A motoron még van kikapcsolható ABS, és ugye az automata váltó, amin én sose fogok túljutni. Nekem valami vagy robogó vagy én adagolom a teljesítményt, főként ha 60 km/óránál már hatodikba teszi magát a szerkezet (jójó, azért van benne kraft és onnan is akármerre megugrik ha kéred).

Az automata váltó kattog, ezt meg kellett szokni egy Hondától, elsőben-másodikban icipicit ránt, aztán már nem vészes. Ami nekem az automata váltóknál még fura, hogy kérdezés nélkül, bármikor és mielőbb felvált, és ha épp kanyarodsz, egy kicsit azért csak ránt a motoron. Nem vészesen, de azért csak kellemetlen, amikor mondjuk egy lassabb körforgalomban, döntés közben némileg lendítenél a rendszeren, és ő nekiáll rángatódzni…

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x