KiemeltMotorokMotortesztek

Kicsi a bors, de nagyon lelkes! – Honda CBR125R 2011 teszt

honda cbr125r 2011 18Városi szaladgálásnál rendkívül rugalmas a vékony gumijain, fordulékony és könnyen kezelhető – 137 kilónyi a kicsike megtankolva, parkolni is könnyű vele. Szociális szempontból előnyös megjelenésű: a hozzá nem értők szerint “hú de nagy és szép motorral jöttél”, de a nagymotoros kollégák is megnézik.

A húsvéti bevásárláshoz annyira nem alkalmas – kipróbáltam, mert a hétvégi bevásárlások hozzátartoznak a női motoros életformához, a szép dizájn nem igazán ad lehetőséget a gumipókos cuccolásra – kevés a beakasztható felület, a felbővíthetős tanktáska kilőve a púpos tank miatt (a D kosár már nem fér oda a tanktáska fölé, csak a laposabb lányoknak esetleg) és egyebek felmálházására, leginkább méretes hátizsákot alkalmazhatunk. Az agyonmálházás azért sem javasolt mert elég magasra kerülnek fel a cuccok és a súlypontja is felkúszik azonnal a motornak.

Az autók közötti elsurranásban nagyon ott van, a többsávos utakon nem marad le, lehet vele városban haladni, menekülhetünk előre, nem csak a fékbe, dinamikusan kergethető.  A picike plexi első ránézésre inkább a dizájnhoz gondolnánk, aztán kiderül, hogy az ülésen jól hátracsúszva az autópályára azért jól ki van az találva, a menetszél pont a bukó felett suhan el, és a motorban lévő lelkesedés is megmarad.

A hatodik sebességben már nincs sok erő, ott érdemes tartani a 120-as utazót egy ideális fogyasztáshoz. Határozottabb autópályás emelkedőknél vissza kell váltani különben gyorsan 80 km/h találjuk magunkat, a váltó helyes kezelésével viszont jól tartható a tempó. Megtanít váltogatni.

Ami fura volt az első néhány km-en, hogy a tankban lévő lötyögő üzemanyag ahogy állok a lámpánál, ringatott egy kicsit. Legalább 3 lámpaváltás kellett mire rájöttem, hogy mi az isten lengeti a kicsi vasat önállóan oldalirányba – hozzá vagyok szokva a 250 kilós száraz súlyhoz, itt a 10 literes tankban mocorgó üzemanyag belenget.

Bolondbiztosságot is tettek a rendszerbe, van sztenderkapcsoló, amíg lent van a sztender, beváltva sebességbe a motor leáll, megelőzendő a sztenderes fennakadásokat. Vészleállító gomb nincs, megálláskor vagy sebességben hagyva kitesszük a sztendert, vagy lekapcsoljuk a kulccsal.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A húsvéti motorozásnak hála: természetesen fel kell mászni a szőlőhegyre, mert onnan ilyenkor azért van mit lehozni. A száraz földúton a gyárilag szerelt gumi egész becsületesen megállta a helyét, a soksebességes váltóval adagolnunk kell figyelmesen a pónilovakat.

Vadulni persze nem érdemes a szép spoilerek miatt, de meglepően jól viselte a földutas-murvás csatangolást. Lefelé menetben  a fékek is jól adagolhatók, nem jellemző a megharapás, az első-hátsó tárcsafékek is folyamatosak, jól hangoltak. Akkor harap, ha rámarkolunk vagy durván rálépünk, azt csinálja amit mondanak neki.

 

Nincs még vége, lapozz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Mina

Fotós, fényzsonglőr és a Csajokamotoron.hu tesztpilótája.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük