Kiből lesz a rasztakészítő? + 5 tanács raszta motorosoknak
Szofi vagány motoros, egy Ducati Monsteren motorozik. Foglalkozása rendkívül egyedi és érdekes, művészi. Rasztakészítéssel foglalkozik.
A kezdetek
Vegyészként végeztem, illetve dolgoztam éveken keresztül, ám a fehér laborkörnyezet nem volt számomra kielégítő. Sosem szerettem a hétköznapi dolgokat, mindig is törekedtem arra az utam keresésében, hogy valami rendhagyót csináljak – hagyományőrzéssel, tűzzsonglőrködéssel, íjászattal-lovasíjászattal töltöttem a szabadidőm jó részét.
Évekig volt igazi rasztám, mely levágásra került, ekkor találkoztam a felfonható raszta lehetőségével. Ez gyakorlatilag egy ideiglenes hajpótlás/hosszabbítás, mely a hajat nem károsítja. Ezzel a technikával arányaiban kevesebb haj kerül fel, mint egy átlagos dúsításnál. Fonással rögzítem, amit a hajnövekedés sebességétől függően 4-10 hetente illik újra fonni.
Mikor eldöntöttem, hogy nekem ilyen kell, olyan árajánlatot kaptam egy készítőtől, amit nem tudtam elfogadni, így elkészítettem előbb magamnak, majd a rokonaimnak, barátoknak 1-1 szettet. Végül 2,5 év után eljött az ideje, hogy hivatalos vállalkozást csináljak belőle.
Vállalkozást indítok, külföld felé terjeszkedem
Bementem a kormányablakba konzultálni egy egyéni vállalkozásokkal foglalkozó hölggyel és ő is olyan furán nézett a kérdésemre, ahogy most te teszed, kedves olvasó: Milyen TEÁOR szám alá férne bele a felfonható raszta készítése?
Ebben az esetben én nem találkozom a megrendelőmmel, írásban beszélünk meg minden fontos részletet, ez alapján elkészítem, postázom a szettjét és ő maga, vagy a fodrásza felfonja. Miután megtaláltuk a megfelelő tevékenységi kört, kiépítettem nemzetközi piacra a vállalkozásomat, megrendelőim eleinte 90%-a, mára kb. 70%-a külföldi. Ebből jól látszik, hogy egyre elterjedtebb itthon is ez a technika.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A kommunikáció egy Facebook üzleti oldalon, Instagram oldalon, illetve egy etsy shopon keresztül zajlik. Több alapanyaggal dolgozom, szintetikus haj és gyapjú alkotja a választék alapját. Igazi rasztáknál jórészt emberi hajból készülnek a pótlások. Mind a 2 felfonható alapanyag esetén a hatás egész realisztikus, aki nem tudja, hogy nem igazi, annak fel se tűnik!
Hogy hogyan kapcsolódik a cikk a motorozáshoz…?
Manapság a nők is egyre extrémebb külsőt is bevállalnak, hál istennek. Talán ma már nem lesznek pl. a tetovált nők boszorkányüldözés tárgyává. Inkább látni bennük az elhivatottságot, elköteleződésre való hajlamot életük ezen területén, sem mint a börtönviseltséget.
Nekem is több női modellem volt már az évek alatt, akik motoroznak saját motorjukon – ugyanitt tudok esetleg amerikai csajszinál segítséget kérni, ha kiutaznátok és motoroznátok! Képet róluk a fent említett FB oldalon találtok.
A lányok szeretnek egyre extrémebb frizurát is csinálni, csináltatni maguknak. Találhatunk bőven példát motoros raszta lányokra is – a google a barátunk és én magam is bővítem a létszámukat.
Több motoros, igazi raszta jár hozzám javításra és felettébb vicces arról beszélni, hogy hova teszik a hajukat motorozás közben, amikor alapvetően a fenekük alá ér. Érdemes tehát elgondolkodni, hogy ha valaki raszta viselésére adná a fejét, az mennyiben befolyásolja a motorozást.
Tanácsok raszta motorosoknak
- Nézelődj minimum egy mérettel nagyobb bukósisakok között. Mióta újra igazi rasztám van, S helyett M-es bukót hordok.
- Mind a felfonható, mind az igazi raszta esetén a bukósisak igencsak összekócolja a töveket. Kiemelten fontos motoros rasztáéknál a rendszeres karbantartás – erről találtok infót az oldalon magyarul is!
- A rasztát nem muszáj mosni, mindenki döntse el, hogy megteszi-e! Ám kámzsa használata erősen javallott még a nyári melegben is, mert nem csak a raszta koszolja össze a bukó belsejét, de a szövetdarabok is szeretnek beleragadani a raszta azon részeibe, melyek még „frissek”, fiatalabbak kb. 1 évnél. Ezek a fejbőrhöz közelebbi részei a tincsnek.
- A rasztát, ha mosod, igen sok idő míg kiszárad, nyáron kb. 1 nap. Amíg nedves, nem érdemes nyeregbe pattanni, mert a szellőzésnek köszönhetően megfázhat a fejbőröd és annak akár korpásodás is lehet a vége!
- Ha leszálltál a motorról és levetted a bukót, nézd át a tincseidet bogarak után kutatva. Én is utaztattam már meg potyautast akár több száz km-en át.
Én csak örülök, ha egyre több rasztát látok majd az utakon, legyen az igazi hajzat, vagy felfont, szóval vágjatok bele! Egy biztos: a motoros nők látványa a mai napig nem annyira megszokott és ha ehhez még egy extrém frizura is társul – ami, ha leveszed a bukót tökéletesen néz ki, nincs kócos, vagy lelapult hajad! – az már csak hab a tortán… sőt, inkább a cseresznye a hab tetején!
Szép napot!
Szofi