Két keréken Ázsiában 1. rész – Bali és Indonézia
Jobbra kanyarodni viszont úgy szoktak, hogy idejekorán, mondjuk úgy 2 faluval korábban besorolnak jobbra, nehogy lemaradjanak valamiről. Csak épp nem a sáv jobb oldalára, hanem az út jobb oldalára, ami itt a szembesáv, szóval teljesen mindennapos jelenség, hogy beveszel egy kanyart, és hárman jönnek szembe a sávodban. Ezért SEM lehet errefelé száguldozni.
Meg azért sem, mert a kanyarokban a következőket fogod valószínűleg találni a túloldalon:
- út közepén parkoló autó
- út közepén halál nyugodtan alvó kutya
- út közepén elmélyülten játszó kisgyerek
- kátyú/sár/víz/olaj/kiszóródott bármi
- Néha mindezek kombinációja.
A legjobb Nusa Penida szigete volt, ahol az út jobbra-balra kanyarog állandóan, a legszélesebb helyen is csak egysávos, de inkább csak fél, és elég gyakran jönnek szembe a kanyarban, néha le is kell húzódni félig az útról, miközben a szintkülönbségek is durvák, tiszta hullámvasút. És ezt egyben képzeld el: éles emelkedő + visszafordító + szarút + szembe forgalom-kombó teszi izgalmassá a mindennapokat.
A másik nagy „kedvenc” Cangguban a Shortcut nevű út, ami két városrészt köt össze. Egykor térkővel volt kirakva, de mára már megkopott a fénye: a másfél sáv széles út két széle olyan rossz állapotban van, hogy napi szinten potyognak be az autók és a robogók a rizsföldekre. Azért nem kell aggódni, a közepére is jut kátyú rendesen! Mire végigmegy az ember a robogóval, biztos lehet benne, hogy egy szemernyi veseköve sem marad. Az út a keskenysége miatt az autósoknak hivatalosan egyirányú, de ezzel senki nem nagyon törődik, ezért a dugó természetesen mindennapos.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Közlekedési lámpák szórványosan vannak, Ubudban például talán kettő van, amúgy a neccesebb részeken/időszakokban rendőrök irányítják a forgalmat. Mondjuk nem értem, minek, mert mindenki magasról tesz rájuk. Ahogy nem igazán értem a lámpák lényegét sem, mert amikor zöldre vált a balra kanyarodónak, ugyanakkor zöldre vált a szemből egyenesen jövőnek is, szóval pont ugyanakkora a káosz, mint lámpa nélkül.
Ugyanez a helyzet az index és a duda használatával: ezeket sem sikerült még megfejtenem.
A duda mondjuk egyszerű: dudálj, ha előzöl, ha kanyarodsz, ha jössz, ha mész, ha megállsz, ha elindulsz, ha ismerőst látsz, ha eszedbe jutott valami, vagy ha jó a kedved. Az index kicsit bonyolultabb, kanyarodásra hol használják, hol nem, de a legjellemzőbb, hogy a tökegyenes úton elkezdenek indexelni, és a következő 20 percben ott villognak előttem totál értelmetlenül, én meg nem merem kielőzni, mert tutira pont akkor fog bekanyarodni.