fbpx

Ismét növekszik a motorkerékpár piac

mge beszamolo 2015 5A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének január 5-i sajtóreggelijén Ihász János, az MGE elnökségi tagja foglalta össze a motorkerékpár-piac 2015-ös változásait. A jó hír, hogy az új motor eladások 14 %-os növekedést mutatnak 2014-hez képest, tehát már látszik a fény az alagút végén.

Szépen lassan visszatér az élet a motorkerékpár piacra. Habár a használt motorok adás-vétele még mindig népszerűbb, fokozatosan nő az új motorok eladott száma is. 2015-ben a legtöbbet azokból a motorkerékpárokból adtak el, amelyek nem csak aszfalton, de terepen is használhatóak. Ez a kategória az összes eladott új motor csaknem 20%-át teszi ki.

Az On-Offroad motorokat a nagy robogók követik a sorban 18%-kal, majd a naked bikekok 17%-kal, és csak ezután jönnek a sorban a 125-ös robogók 15%-os aránnyal. A négy legnépszerűbb kategóriát hatalmas különbséggel követi a többi stílus, amiből azt feltételezhetjük, hogy napi használatra az első négy kategoria valamelyike felel meg leginkább, a többi – a cruiserek, az épített motorok, a sportmotorok, a quadok – a hobbi motorok csoportját erősíti.

A használt motorok behozatala még mindig háromszorosa az új motorokénak, 2/3 részük 10 évnél idősebb, 1/3 részük pedig 5-10 év közötti. A cél persze az lenne, hogy minél fiatalabb legyen a motorkerékpár park, ami nemcsak az importőrök érdeke. A környezetszennyezési szabályoknak, és műszaki elvárásoknak is jobban megfelelnek a fiatalabb motorok.

Persze világszerte létezik egy trend, miszerint divatba jöttek a lassan veterán korú motorok. A kisebb hengerűrtartalmú, japán gépekből előszeretettel építenek hétköznapi használatra café racereket, amelyek amellett, hogy jelenleg divatosak, sokkal olcsóbb a fenntartásuk is. Habár a koruk miatt rendszeres szervizelést, folyamatos javítgatást igényelnek ezek a gépek.

Az MGE folyamatosan lobbizik a motorosok- illetve a motorkerékpár piac javítása érdekében. Jelenleg is több ügy van folyamatban. Ilyen például a B125-ös jogosítvány megszerzésének további könnyítése, egyszerűsítése. Mivel az elmúlt évek baleseti statisztikái nem romlottak ebben a kategóriában, és a környező országokban is előrelépés látszik ebben a témában, valamint az oktatói lobby sem ellenzi a könnyítést, hamarosan ismét változás várható.

Szintén fontos cél,hogy a motorkerékpárok regisztrációs adójának összegét csökkentsék. Jelenleg ez az összeg magasabb, mint egy személyautóé, pedig az egy motorkerékpárra jutó környezeti terhelés sokkal alacsonyabb, valahol fél úton van az elektromos és a normál személyautók között, és az elektromos autóknak jelenleg nulla a regisztrációs adója.

Továbbra is fontos cél, hogy az 50 cm3-es robogókat valamiféle rendszámmal lássák el a könnyebb azonosítás érdekében. Ettől az intézkedéstől azt várják a jogalkotók, hogy így csökkenne a jogosítvány- és köbcenti csalások száma, javulna a műszaki színvonal, és a robogó-tolvajok dolgát is megnehezítenék ezzel. A regisztrált robogók után könnyebben meg lehetne fizettetni a kötelező felelősségbiztosítást is, ami a jelenleg regisztrálatlan robogók esetében szinte lehetetlen.

Összefoglalva tehát úgy tűnik, hogy lassan kilábal a piac a válságból, ami mindenkinek jó. Annak aki, eladni szeretne több bevételt jelent, annak aki vásárolni, a növekvő konkurenciaharc miatt ismét alacsonyabb árakat. Legalábbis én ezt remélem ettől a változástól.

mge beszamolo 2015 1mge beszamolo 2015 2mge beszamolo 2015 3mge beszamolo 2015 4

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 szavazás
A cikk értékelése
Feliratkozás
Értesítés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Összes hozzászólás
0
Kíváncsiak vagyunk a véleményedre. Szólj hozzá!x
()
x