MotorokMotorozás

Ezek a motorkerékpárok fogytak legjobban 2020-ban

Új motor forgalomba helyezés statisztika 2020Arról már írtunk, hogy 2020-ban végre növekedésnek indult a motorkerékpár piac, ami persze köszönhető a COVID-19 járványnak is. Azért én bizakodom, hogy a növekedés nem áll meg. Az olvasóink közül többen megkerestek azzal, hogy vajon melyik motorok fogytak tavaly a legjobban.

Erre én is nagyon kíváncsi voltam. Főleg azért, mert a kijárási tilalom miatt igen kevés motorost láttam az utakon. Nem azért, mert ők nem voltak ott, hanem azért, mert én sem járkáltam annyit, mint korábban. Szóval joggal merül fel a kérdés, hogy hol van az a 4292 újonnan forgalomba helyezett motor.

A kérdésemmel megkerestem a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületét, és nagyon komplett statisztikákat kaptam. Nemcsak a motortípusokra, hanem a modellekre lebontva is tudom most már, hogy melyik motorok fogytak legjobban tavaly.

Új motor forgalomba helyezés statisztika 20201. A legnépszerűbb motormárkák 2020-ban

A márkák versenyében a 2019-es trendhez hasonlóan 2020-ban is a Honda aratott. Az öröm nyilván nem felhőtlen, mert a 2019-es 1099 eladott darabhoz képest tavaly csak 955 darabot helyeztek forgalomba ebből a márkából. Őket követi a sorban a Yamaha (676), a BMW (634), Suzuki (479), KTM (373), Kawasaki (239), Keeway (144), Vespa (129), Ducati (93), Harley-Davidson (89).

A 82 márkát tartalmazó sor feléről eddig soha nem hallottam, nyilván van köztük néhány ázsiai márka, és köztük több olyan is, amit nem helyeztek forgalomba tavaly. Ami a szívemet legjobban fájdítja, hogy a szívemhez oly’ közel álló Moto Guzziból mindössze 8 db-ot helyeztek tavaly forgalomba, ami csak a 25. helyre volt elég.

A motorpiac kulcsszava 2020-ban a növekedés volt

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

2. A legnépszerűbb motorkerékpár kategóriák 2020-ban

Ami motorkerékpár fajtákat illeti, európai trend, hogy az On-Offroad kategória modelljei viszik a prímet évek óta. Természetesen ebben nagy szerepe van az egyre népszerűbb, kontinenseket átszelő túráknak, és valószínűleg a Harley-Davidson is ezért nyit a kalandmotorok kategóriájára.

Új motor forgalomba helyezés statisztika 2020A dobogóról nem lehet lelökdösni a BMW-t ebben a szegmensben. A BMW R 1200 GS nemcsak ebben a kategóriában, hanem az összes tavaly forgalomba helyezett motorkerékpár között is az első helyen áll. Másodikként a kisebbik V-Strom, a Suzuki DL 650-ese követi a kategóriájában és az összes modell között is.

A motorfajták közül a naked, az óriásrobogó, a 125-ös robogók és a 125-ös kismotorok követik egymást a népszerűségi listában. A Custom/Cruiser kategória az 5. helyen szerepel. Meglepődve olvastam, hogy tavaly 1 db trikeot is forgalomba helyeztek, és egyből arra gondoltam, hogy ez csak egy Polaris lehetett. A részletes statisztikák alapján viszont Polarisból 7 db-ot adtak el tavaly.

3. A legnépszerűbb motorkerékpár modellek 2020-ban

Ahogy korábban már említettem, a modellek között a BMW R 1200 GS volt tavaly a legnépszerűbb, majd a Suzuki DL 650 V-Strom, a Honda WW 125, a KTM Duke 390 és a Yamaha X-Max követi őket a sorban.

A statisztikákból tisztán látszik, hogy a hosszabb túrák mellett 2020-ban a hétköznapi használaton volt leginkább a hangsúly. Amíg a nagyobb hengerűrtartalmú modellek kevésbé fogytak, a városi közlekedésre kiváló, de kisebb túrákra is alkalmas, kezelhető és főleg kis fogyasztású modelleknek kedvezett a 2020-as év.

 

[wpdiscuz-feedback id=”813kjy1pi7″ question=”Te vettél tavaly motort? Szerepel a legnépszerűbbek között?” opened=”0″]Te vettél tavaly motort? Szerepel a legnépszerűbbek között? [/wpdiscuz-feedback]

 

Kezdőkép: 123rf, Grafikonok: Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük