KiemeltMotorokMotortesztek

Húsvéti piros tojás – 2007-es Yamaha Midnight Star 1300 teszt

mindnight13001505

Azt, hogy a hosszabb túrákra tervezték, Húsvét hétfőn tudta igazán megmutatni nekem. Egy forgalmas kirándulóhely volt az aznapi túránk célpontja. Az oda vezető úton volt autóút hosszú egyenes szakaszokkal, és kanyargós helyi szerpentin is. Mindkét esetben jól tartotta a Midnight Star a tempót a többi motorral. Csak két aprócska probléma zavart be egy kicsit a boldogságomba: az alacsony kormány miatti görnyedéstől viszonylag hamar megfájdult rajta a hátam, valamint a dizájnos tükröket a teszt három napja alatt nem sikerül úgy beállítanom, hogy mindent megfelelően lássak.

A treppni (lábdeszka) minden stílustiszta cirkáló kötelező tartozéka. A sarokváltóval kiegészítve többféle lábtartást is lehetővé tesz – igaz, ez utóbbit (mármint a sarokváltót) mégsem próbáltam, mert valahogy nem esett lábra. Elődjéhez, a Drag Star-hoz képest jelentős változásnak mondható, hogy a hátsó kardánhajtást a Midnight Star esetében szíjhajtás váltotta fel.

mindnight13001529

Ez a megoldás menet közben csendes, ráadásul mivel nem igényel különösebb karbantartást kényelmes is, és sokkal tisztább, mint a lánc, hiszen nem veri össze olajos mocsokkal a hátsó felnit. A szíjhajtás egyébként ideális az ilyen nagy teljesítményű V-twinek hátsó kerekének meghajtására.

A hosszú túrákra vágyó motorvásárlók döntését megkönnyítendő, a két új modellt hatalmas, nyújtott üzemanyagtankkal szerelték fel. Ami meglepő, hogy az 1300-asnak két literrel nagyobb a kapacitása. Igaz, hogy a hétvége alatt fogyasztást nem sikerült mérni, de ha azt feltételezzük, hogy az 1300-as kevesebbet fogyaszt, mint a nagy tesója, akkor a 19 literes üzemanyagtartály tartalmával jóval több mint 300 kilométer lehet a hatótávolsága.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A kérdés már csak az, hogy a túratársak a fapados motorjaikon kibírnak-e ennyit, vagy szívesebben pihenek és shoppingolnak a benzinkútnál óránként holmi halaszthatatlan dohányzási igényre hivatkozva.

mindnight13001540

A Yamaha rendkívül büszke a két új modell klasszikus, áramvonalas formájára. Nekem a külsejében leginkább azok a díszítő elemek tetszenek, amelyek nyílként végigfutva a motor oldalán egységes megjelenést biztosítanak neki. Ami pedig nem tetszett, hogy a krómozott takaróelemek többsége műanyagból van… bár legalább a sárvédők fémből készültek.

E mellett bizonyára a csak ehhez a modellhez választható lávavörös szín és a rengeteg csillogó krómfelület is közrejátszott abban, hogy – dacára a mellette parkoló gyönyörű hófehér Dynának, egy mattfekete, hosszúvillás choppernek és egy másik egyedi airbrush-sal díszített HD-nak – a parkolóban mindenki csak a Midnight Star-ra volt kíváncsi.

 


mindnight13001547

Yamaha Midnight Star 1300 technikai adatok

  • Motor: vízhűtéses, négyütemű, 4 szelepes, SOHC, V2-es
  • Lökettérfogat: 1304 cm3
  • Furat x löket: 100.0 x 83.0 mm
  • Kompresszió arány: 9.5:1
  • Max. teljesítmény: 72,8 LE 5 500 1/min-nél
  • Max. nyomaték: 106 Nm 4 000 1/min-nél
  • Kenés: Olajteknő
  • Üzemanyag rendszer: Benzinbefecskendezés
  • Kuplung: Olajos, többtárcsás
  • Gyújtás: TCI, elektromos
  • Váltó: 5 sebességes
  • Hátsó meghajtás: Szíj
  • Üzemanyagtank kapacitás: 19 liter
  • Olajtank kapacitás: 3.7 liter
  • Váz: Dupla bölcső
  • Első lengéscsillapító: Teleszkóp villa 135 mm-es rugóúttal
  • Hátsó lengéscsillapító: Lengővilla, 110 mm-es rugóúttal
  • Első fék: dupla, 298 mm átmérőjű tárcsával
  • Hátsó fék: szimpla, 298 mm átmérőjű tárcsával
  • Első kerék: 130/90-16M/C 67H
  • Hátsó kerék: 170/70B-16M/C 75H
  • Hossza: 2490 mm
  • Szélessége: 980 mm
  • Magassága: 1115 mm
  • Ülésmagasság: 715 mm
  • Tengelytáv: 1690 mm
  • Hasmagasság: 145 mm
  • Száraz tömeg: 283 kg
  • Ára: 2 999 000 Ft

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük