HírekMotorbemutatóMotorok

Moto Morini 750 és 1200 köbcentiméteres V-twin motorokat fejleszt

Moto Morini V-twinA Moto Morini az olasz motorkerékpár-márkákhoz gyakran társított, jellemzően viharos történelmet tudhatja maga mögött. Miután évekig a fizetőképesség határán állt, sőt 1993 és 2004 között egy hosszabb szunnyadó időszakot is eltöltött, végre szilárd lábakon áll, miután 2018-ban a kínai Zhongneng Vehicle Group megvásárolta.

A Morini jelenleg négy modellt kínál, amelyek két motor köré épülnek: a kaland-stílusú X-Cape 650 és a retro Seiemmezzo utcai motor, mindkettő ugyanazzal a 650 köbcentis, CFMoto-alapú párhuzamos ikermotorral, de a Morini jelentős bővítést tervez: visszahozza a márka 2004-es újjáélesztésekor megjelent 1187 köbcentis V-kettes motort, de új modellek sorát is elindítja egy eddig még nem látott 750 köbcentis V-kettes motorral.

A legnagyobb motor, amely több modellt is hajtott, amíg az Euro 4 károsanyag-kibocsátási határértékek miatt ki nem szorították a forgalomból, átdolgozott formában tér vissza az X-Cape 1200-as kalandmotorban, amely Kínában már megjelent prototípus formájában és részletes tervrajzok formájában, míg a 750 köbcentis motor egyelőre rejtély.

A 750 köbcentis motorkerékpárokat az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration – Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal) által az USA-ban benyújtott dokumentumok erősítették meg, ami része a Morini hivatalos visszatérésének az amerikai piacra. Ezek a dokumentumok elmagyarázzák, hogyan kell megfejteni a vállalat motorjainak VIN-számát, elmagyarázva az egyes szám- és betűcsoportok jelentését.

A dokumentumból kiderül, hogy míg a VIN ötödik pozíciójában “M”-et tartalmazó motorok a 61 lóerős, 649 köbcentis párhuzamos ikermotort használják, amely az X-Cape 650 és a Seiemmezzo gépekben is megtalálható, lesznek olyan motorok is, amelyek ötödik számjegye “U”. Ez a dokumentum szerint azt jelenti, hogy ezekben egy 750 köbcentis, folyadékhűtéses V-kettes motor lesz, amely 97 lóerőt teljesít.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Nem világos még, hogy a 750-es motort a Morini gyártja-e majd, vagy a 650-es ikermotorhoz hasonlóan egy másik márkától vásárolják be, de kevés olyan jelölt van, aki megfelelne ennek a 750 köbcentis hengerűrtartalomnak és a 97 lóerős teljesítménynek. A régi Aprilia Shiver 750-es motor megfelelne ezeknek a számoknak, és a kínai Zongshen a közeljövőben 900 köbcentiméteres változatban újra piacra dobja, így az is szóba jöhet.

Azt sem tudni, hogy milyen típusú motorokba kerül majd az új motor, bár a Morini jelenlegi kalandmotorok és retro roadsterek sora jól jelzi, hogy a márka milyen piacokat céloz meg.

 

Forrás

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük