HírekMotorbemutatóMotorok

Egyszerűen kezelhető, csendes és mindenki számára elérhető: új Yamaha Neo elektromos robogó

Yamaha Neo elektromos robogó 2022

A Yamaha hosszú évtizedek óta az egyik legsikeresebb és legelismertebb gyártó Európában az 50 köbcentiméteres robogók fontosnak számító szegmensében. Az 1990-es évektől kezdve a vállalat Yamaha és MBK márkanevek alatt az iparág legsikeresebb modelljeit gyártotta – köztük olyan valódi ikonokat, mint a BW’s/Booster, az Aerox/Nitro és a NEO’s/Ovetto belsőégésű változata.

A belsőégésű motorokkal kapcsolatos alaptevékenységével párhuzamosan, a Yamaha több mint 30 éve végez kutatásokat és fejlesztéseket az elektromos robogók terén, és 1991-ben, a Tokiói Autószalonon mutatta be első elektromos robogóját, a Frogot. A Yamaha azóta folyamatosan dolgozik az elektromos robogók fejlesztésén, és már több elektromos modellel is megjelent különböző ázsiai piacokon.

A 2022-es, újgenerációs NEO’s a Yamaha első sorozatgyártású elektromos robogója az európai piacon, az „50cm3 belső égésű motornak megfelelő” kategóriában. Az elérhető árú, nulla károsanyag-kibocsátású új modell hatékony szerepet játszhat az európai városi közlekedés átalakításában.

Letisztult, sportos és univerzális stílus

A NEO’s modellcsalád mindig is egyszerű, univerzális, mégis vonzó stílusáról volt ismert. Az új, elektromos modell is modern, letisztult külsővel érkezik, minimális első és hátsó túlnyúlással, egyedi, sajátos karakterrel.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A kompakt külső, és a lágy, lekerekített formák nyugodtságot hangsúlyoznak, és előrevetítik a rendkívül csendes, nulla károsanyag-kibocsátású robogó könnyen vezethető jellegét. A friss és modern megjelenést kölcsönző, fehér fényszórógyűrűkkel körülvett, ikerfényszórós LED lámpát az eredeti NEO’s ikonikus formaterve ihlette.

Az esztétikus külső mellett a NEO’s olyan praktikus tulajdonságokkal is rendelkezik, amelyek ideálissá teszik a napi szintű, városi bejárásra. A belső rész szélein levő gumiborítás nemcsak elegáns megjelenést kölcsönöz a robogónak – hiszen számos rögzítőelemet is eltakar –, de segít megvédeni a kisebb ütésektől és karcolásoktól is.

A Yamaha NEO’s főbb jellemzői

  • Új elektromos robogó a 2,5 kW-os AM kategóriában
  • YIPU (Yamaha Integrated Power Unit) kerékagy-motor
  • Közvetlen meghajtású, agyba szerelt, kefe nélküli elektromos motor
  • Kis tömegű hátsó lengővilla, beépített motorvezérlő egységgel (MCU)
  • Lendületes és jól szabályozható gyorsulás
  • Univerzális és ideális üléspozíció, testmérettől és tapasztalattól függetlenül
  • Kivehető 1kWh 50,4V/19,2A lítium-ion akkumulátor, 8kg tömegű, 225x375x105mm méretű
  • 8 óra teljes feltöltési idő, szabványos töltővel
  • Egy akkumulátor esetén a hatótávolság kb. 37 km* – lehetőség van második akkumulátor csatlakoztatására**
  • STD és ECO üzemmód
  • Agilis, kényelmes és egyszerűen használható
  • 27 literes tároló az ülés alatt egy jet-sisak vagy második akkumulátor számára
  • Egyszerű, kompakt és univerzális stílus
  • Teljes LED első és hátsó világítás, LED irányjelzők
  • Tágas lábtér
  • Öntött alumínium kapaszkodó
  • Kis tömegű, 13 hüvelykes, öntött könnyűfém keréktárcsák, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal
  • KYB első villa, korrózióálló, nikkelezett becsúszószárral
  • Gumiszereléshez könnyen levehető hátsó keréktárcsa
  • Kompakt és jól leolvasható LCD kijelző
  • Csatlakozás a robogó CCU-jához a Yamaha MyRide telefonos alkalmazáson keresztül

A NEO’s két egyszerű, de hatásos színben érhető el, amelyek tökéletesen érzékeltetik visszafogott, mégis erős karakterét: Milky White és Midnight Black. Mindkét alapszín esetén, az elektromos Yamaha modelleket megkülönböztetni hivatott aqua színt kap az akkumulátorfedél és a 3D NEO’s logó.

 

Lapozz a folytatáshoz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük