HírekMotorbemutatóMotorok

Egyszerűen kezelhető, csendes és mindenki számára elérhető: új Yamaha Neo elektromos robogó

Yamaha Neo elektromos robogó 2022

Zökkenőmentes, egyszerű és csendes városi mobilitás

Mivel számos város korlátozza vagy be is tiltja a belső égésű motorok használatát, a zéró kibocsátású járművekre történő átállás egyre nagyobb lendületet vesz. Az elérhető áron kínált és egyszerűen használható új NEO’s bevezetése most mindenki számára lehetőséget kínál az egyszerű és csendes városi közlekedés előnyeinek kihasználására.

A NEO’s nem csak azért ilyen csendes, mert nem belsőégésű motor mozgatja, és nincsenek szívó- és kipufogóhangok. Az új modellben a Yamaha innovatív, közvetlen meghajtású, kefe nélküli kerékagy-motorja működik, ami kiküszöböli a fogaskerekekkel, szíjhajtással és lánccal járó mechanikus zajokat – ez teszi rendkívül csendessé.

A Yamaha mérési adatai szerint az új NEO’s hangereje, 7 méterről mérve mindössze 55 dB, míg a belső égésű motorral szerelt kivitelnél 71 dB mérhető – ezzel a NEO’s az egyik legcsendesebb jármű az utakon.

Csatlakoztatás a Yamaha MyRide alkalmazáson keresztül

Az újgenerációs NEO’s vezetése közben is értesülhetünk hívásainkról és üzeneteinkről, ehhez mindössze a Yamaha ingyenes MyRide alkalmazását kell letölteni, és a telefont QR-kód vagy az alvázszám segítségével összepárosítani a robogó kommunikációs vezérlőegységével (CCU). A robogó LCD-kijelzőjének ikonjai valós idejű értesítést jelenítenek meg a telefonra bejövő hívásokról és üzenetekről, biztosítva, hogy minden NEO’s tulajdonos folyamatosan kapcsolatban maradhasson barátaival, családtagjaival és munkatársaival.

A NEO’s tulajdonosok megoszthatják a motorozással kapcsolatos tapasztalataikat más Yamaha MyRide felhasználókkal, exportálhatják az úttal kapcsolatos információkat, és összekapcsolódhatnak más MyRide felhasználókkal, megnézhetik egymás fényképeit és útvonalait, új helyeket fedezhetnek fel.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A fentieken túl a MyRide alkalmazással hozzáférhetnek a robogó műszaki és futási adataihoz, például a sebességhez, gyorsuláshoz, a jármű akkumulátorának állapotához, útvonal követéséhez és egyebekhez. A MyRide alkalmazás megjeleníti a töltési állapotot, a felhasználó láthatja a fő és az opcionális, második akkumulátor töltöttségi szintjét. A parkolóhely mentése funkció segít megtalálni a robogót, és az alkalmazásban hibajelzés figyelmezteti a felhasználót az esetlegesen fellépő műszaki problémákról.

A MyRide segítségével tehát a NEO’s vezetője folyamatosan kapcsolatban maradhat, így az új elektromos robogó ideális megoldás mindenki számára a városi közlekedéshez, függetlenül attól, hogy korábban már ült-e robogón.

Kompakt és jól leolvasható LCD kijelző – Smart Key kulcsnélküli rendszer

A sebesség, a teljes futásteljesítmény, a napi kilométer-számláló és az óra mellett, az új, kompakt LCD kijelzőn az elsődleges és a második, opcionális akkumulátor töltöttségi szintje, az STD vagy ECO üzemmód beállítása, továbbá az okostelefon-alkalmazáshoz való csatlakozás, a nem fogadott hívások és e-mail értesítések is láthatók.

A töltés állapota látható magán az akkumulátoron, az akkumulátor töltésekor a mérőműszeren, de az LCD kijelző is mutatja, hogy az akkumulátor töltés alatt van. A kijelzőn látható még a korlátozott teljesítményre utaló teknős ikon, az intelligens kulcs ellenőrzőlámpája, és a menetkész állapotot mutató „RUN” jelző.

A NEO’s esetében minden a kényelemről és az egyszerű használatról szól – így a kulcs nélküli, Smart Key rendszer lehetővé teszi a motoros számára, hogy a robogóval azonnal induljon, ha nála van a Smart Key.

Kényelmes, szórakoztató és egyszerűen használható

A 795 mm-es ülésmagasságnak, tágas lábtérnek, és a természetes, egyenes üléspozíciónak köszönhetően a NEO’s kényelmes és pihentető utazást biztosít gyakorlatilag mindenkinek, testalkattól függetlenül. A Yamaha tervezőcsapata az akkumulátort nem a lábtartó, hanem az ülés alatt helyezte el, így az új NEO’s nagy lábtérrel rendelkezik, és a motorosok – testmérettől függetlenül – szabadon választhatják meg a számukra legmegfelelőbb üléspozíciót.

A kényelmesen párnázott ülés, és a gondosan megtervezett ülés-kormány-lábtartó háromszög ergonomikus vezetési pozíciót és optimális kényelmet biztosít, a magabiztos elindulás és megállás érdekében a lábak könnyen elérik a talajt.

Újonnan tervezett, nagy szilárdságú váz

A Yamaha tervezői teljesen új vázszerkezetet fejlesztettek ki az elektromos NEO’s számára, amely nagy szilárdságú vázra épül, és különböző tartozékok, például csomagtartó, lábvédő kötény, okostelefon-tartó és egyéb kiegészítők felszerelésére is alkalmas. Az első futóműnél a korrózióállóság érdekében nikkelezett becsúszószárú KYB-villa gondoskodik a csillapításról. Az időtálló műszaki jellemzőknek köszönhetően a NEO’s ideális választás városi ingázók számára, akik egyszerű, megbízható és könnyű közlekedési módot keresnek.

Új tervezésű, öntött keréktárcsák, és speciális, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok

Az esztétikus megjelenésű, 10 küllős, fényes feketére fújt, könnyű, 13 hüvelyk átmérőjű első keréktárcsán 110-es szélességű gumiabroncs található a könnyű kormányzás és jó kanyarstabilitás érdekében.

A NEO’s hátsó futóművénél új tervezésű, alacsony nyomású, közvetlenül a kerékagy-motorhoz csavarozott, öntött keréktárcsa és egyoldali lengővilla található. A jó tapadás és kanyarstabilitás érdekében hátulra 130-as szélességű gumiabroncs került.

Az első és a hátsó gumiabroncsok is kifejezetten az új NEO’s-hoz készültek, alacsony gördülési ellenállású gumikeverék és mintázat használatával, csökkentve az akkumulátor energiafelhasználását az optimális teljesítmény és hatótávolság érdekében.

Ülés alatti tároló

Egy akkumulátorral szerelve a NEO’s ülés alatti rekeszében egy jet-sisak is elfér – és az opcionális, második akkumulátorral felszerelve is van hely esőruha vagy más kisebb tárgyak szállítására.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük