fbpx

A világ 10 legjobb motormárkája 2021-ben

A világ 10 legjobb motorkerékpár márkájaHa szóba kerül, hogy melyik a világon a legjobb motorkerékpár márka, nem lehet elfogulatlanul válaszolni. Minden motoros az ő kedvenc motorját fogja mondani, de persze ez alapján nem lehet objektív véleményt alkotni. Akkor hogy döntsük el, hogy melyik a legjobb? Szerinted melyik az?

A kérdésre a választ az interneten kezdtem el kutatni – hol máshol? Számtalan cikk született ebben a témában, és azt kell hogy mondjam, valahogy nem egyeznek a listáik. Persze mindegyikben szerepelnek a legismertebb márkák és első keresésre ezt a listát kaptam:

A világ legjobb motormárkái

  1. Honda
  2. Hero Moto Corp
  3. Yamaha
  4. Bajaj Auto
  5. TVS
  6. Suzuki
  7. BMW
  8. Royal Enfield
  9. KTM
  10. Piaggio

A szubjektív vélemények mellett – mármint, hogy ki melyiket szereti, melyikhez van több ruhája, melyiket kell kevesebbet szerelni – a számok talán többet elmondanak. A következő lista a világviszonylatban 2021-ben eladott darabszám és a bevétel alapján készült.

Ez a szám minden évben más, és ezúttal jelentősen befolyásolta a COVID-19 világjárvány is, hiszen minden márka megsínylette a korlátozásokat. Egyetlen olyan motorkerékpár-gyártó sincs a világon, akinek ne esett volna vissza az eladása és ezzel együtt a bevétele is.

Ennek ellenére a vezető motorkerékpár-márkák folyamatosan növekszenek és globálisan, kontinenseken átívelő lábnyomot hagynak maguk után. A motorkerékpár-gyártó cégek az innovációra, az üzemanyag-hatékonyságra, a tulajdonságokra, a stílusos megjelenésre stb. összpontosítottak alezárások alatt.

A motorkerékpár-gyártók erős értékesítési hálózattal rendelkeznek világszerte, és az értékesítés utáni szolgáltatásokkal és kiegészítő termékekkel is biztosítják a vásárlók elégedettségét. A hivatalos adatok alapján a listát a Content & Research Team állította össze.

Piaggio MP3

Íme a világ 10 legjobb kerékpárgyártó vállalatának listája 2021-ben árbevétel és darabszám szerint:

10. Piaggio Group

A Piaggio Group könnyű helyzetben van abbóla szempontból, hogy mostanra több legendás motormárka tartozik hozzá. Az általa forgalmazott fontos márkák és termékek az Aprilia, a Moto Guzzi, a Vespa, a Piaggio, a Derby és a Scarabeo. Ezzel a világ egyik vezető kerékpármárkája lett 2021-re.

Az olaszországi székhelyű vállalat központja Pisában található, de van egy kutatás-fejlesztési központ is Kaliforniában, az Egyesült Államokban, Piaggio Group Advanced Design Center néven. A Piaggio csoport az egyik legnagyobb európai kétkerekű gyártó, amely a robogók, motorkerékpárok és mopedek termékpalettájára specializálódott az 50 és 1400 köbcentiméter közötti szegmensben.

A kétkerekűek szegmensén kívül a csoport a három- és négykerekű haszongépjárművek szegmensében is rendelkezik termékkínálattal az Ape, Quargo és Porter modellekkel. A Piaggio csoport 45%-os tulajdonrésszel rendelkezik a Zongshen Piaggio Foshan Motorcycles nevű kínai vállalatban is. A vállalat nem használja fel ennek a közös vállalatnak az adatait a Csoport pénzügyi eredményében.

Az európai piacon a vállalat az Aprilia és a Moto Guzzi motorokra támaszkodik az európai és az észak-amerikai piac eladásainak és jövedelmezőségének javítása érdekében. Indiában a Vespa termékcsaládot használja a piacra való további behatoláshoz. A vállalat 9,3%-os növekedést ért el a kétkerekűek eladásában, ami a teljes nettó eladásának 3 76 000 darabot jelent. Ez 1,176 milliárd dolláros összbevételt jelentett, ami 3,7%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

A motorkerékpár-versenyzésben az Aprilia a történelem egyik legsikeresebb márkájává vált, mivel a mai napig 54 világbajnoki címet nyert, ebből 38-at a világbajnokságokon, 7-et a superbike és 9-et a terepmotoros szakágakban, és így a világ egyik legjobb motoros márkája.

Bevétel (millió $): ~1500

Eladott darabszám (ezer): 376

KTM Adventure

9. KTM

A KTM AG neve a motorsportjárművek területén igen jól cseng. Hírnevét az innovatív és trendteremtő járművek rendszeres gyártásával szerezte meg.

A vállalat prémium kategóriás, nagy teljesítményű motorkerékpárokat gyárt terepre és utcai használatra egyaránt, székhelye és kutatás-fejlesztési központja pedig az ausztriai Mattighofenben található. A vállalat a KTM Industries AG és a Bajaj Auto közös tulajdonában van.

A vállalat a következő leányvállalatokon keresztül működik: KTM Sportmotorcycle GMBH, Husqvarna Motorcycle GMBH, KTM Sportcar GMBH, KTM technologies GMBH, KTM Immobilien GMBH, valamint kisebbségi részesedéssel a W Verwaltungs AG-ban. A KTM AG Európában 10%-os, az USA-ban 8%-os piaci részesedésével már a legnagyobb európai motorkerékpár-gyártóvá vált.

A vállalat 2017-ben új rekordot ért el, amely immár a hétszeres rekordja az eladások és bevételek növelésével. Az értékesítés 17,2%-kal nőtt, ami a világ összes motorkerékpárgyártója között a legmagasabb. A KTM és Husqvarna márkái alatt 2017-ben összesen 238.408 járművet értékesítettek. Ugyanebben az időszakban a bevétel is 16,6%-kal 1,92 milliárd dollárra nőtt.

A vállalat azt tervezi, hogy éves eladásait 400 000 darabra növeli, és a Husqvarnát Európa harmadik legnagyobb motorkerékpár-gyártójává fejleszti. A vállalat belépett a MotoGP-be is, ami nagy figyelmet keltett a vállalat számára.

Bevétel (millió $): ~1800

Egységeladások (ezer): ~270

Royal Enfield

8. Royal Enfield

Az Eicher Motors Limited az indiai autóipar egyik vezető vállalata. A vállalat működési területe a haszongépjárművek, a Royal Enfield márkákon keresztül a motorkerékpárok, valamint a személyi haszonjárművek. A Royal Enfield az egyik legrégebbi folyamatosan gyártott motorkerékpár-márka, és ma már vezető szerepet tölt be a prémium motorkerékpárok szegmensében Indiában, 95%-os részesedéssel a középkategóriás motorkerékpárok piaci szegmensében (250 ccm-750 ccm).

Öt modellel, nevezetesen a Bullet, Classic, Thunderbird, Continental GT és Himalayan modellekkel a vállalat az előző évben 8.20.493 darabot tudott eladni, ami hatalmas, 23 százalékos ugrás a korábbi teljesítményhez képest. Ugyanebben az időszakban a vállalat 1,440 millió dolláros bevételt ért el a motorkerékpár-szegmensből, ami több mint 23%-os növekedést jelent az előző évi teljesítményéhez képest.

Indián kívül a vállalat olyan országokban is elkezdte feltárni bázisát, mint Kolumbia, Indonézia és Thaiföld, ahol a motorkerékpár-ipar az indiai piaccal azonos vonalon mozog. A vállalat a Flipkarttal is összefogott, hogy teljes felszerelés- és tartozékkínálatát az e-kereskedelemben értékesítse.

A nemzetközi piacokon a vállalat motorkerékpárjait 46 országban 568 márkakereskedésen keresztül értékesítik, valamint 13 országban 25 exkluzív üzletben és két közvetlen leányvállalaton keresztül Észak-Amerikában és Brazíliában.

A Rider Mania, a Royal Enfield kiemelt motoros fesztiválja utoljára 2019-ben került megrendezésre Vagatorban (Goa), ahol több mint 6000 motoros, média és befolyásos személyiség vett részt az ország minden tájáról. 2022-ben november 20-22 között tervezik megrendezni a fesztivált, a remények szerint már korlátozások nélkül.

Emellett a vállalat a “One Ride”-ot is megrendezi, amely a Royal Enfield által minden év áprilisában a világ egyik legnagyobb közösségi túrájává vált. Az Enfield – főleg Indiában – még mindig küzd a legjobb motorkerékpár-márkák listáján elfoglalt helyéért.

Bevétel (millió $): 1230

Eladott darabszám (ezer): ~690

BMW F 850 GS Adventure

7. BMW

A BMW AG a BMW csoport anyavállalata, amely a világ vezető autó- és motorkerékpárgyártója. A vállalat székhelye Münchenben, Németországban található, és tevékenységi köre főként az autók, motorok, gépipari és fémfeldolgozóipari termékek, valamint ezek szolgáltatásaival foglalkozik.

Három fő szegmense az autóipar, a motorkerékpárok és a pénzügyi szolgáltatások. A vállalat mintegy 1,3 millió embert foglalkoztat, és a világ több mint 150 országában tevékenykedik. A motorkerékpár-üzletágban a vállalat a BMW Motorrad márkanévvel működik.

A vállalat a globális motorkerékpár-szektor prémium szegmensében tevékenykedik 250 cm3 feletti modellekkel, mint a Sport, Tour, Roadster, Heritage, Adventure és Urban Mobility. Ez a szegmens segít abban, hogy kisebb darabszámú értékesítés mellett is magasabb bevételt érjen el.

A BWM motorkerékpár részlege, a BMW Motarrad jelentősen növelte eladásainak számát és a vállalat számára elért bevételeket. A vállalat első alkalommal tudta átlépni az 150000-es határt az értékesítési volumenben. Az előző évhez képest 1,45,032-ről 1,64,153-ra tudott emelkedni. Ez jelentős, 13,2%-os növekedést jelent.

Az eladások növekedése annak köszönhető, hogy a motorkerékpár-értékesítés dinamikusan emelkedett az európai piacon, Franciaországban 24,4%-kal nőtt az eladások volumene, így a vállalat az egyik legjelentősebb márka lett. Olaszországban és Spanyolországban szintén kétszámjegyű növekedés tapasztalható, az USA-ban azonban visszaesett az értékesítés, valószínűleg a hazai gyártású, új Harley-Davidson Pan America modellnek köszönhetően.

Bevétel (millió $): 2668

Egységértékesítés (ezer darab): 169

Suzuki GSX-R 1000 R

6. Suzuki

A Suzuki Motor Corporation egy japán autóipari vállalat, amelynek székhelye Minami-ku, Hamamatsu városában található. A vállalat fő piaci szegmensei közé tartoznak az autók, motorkerékpárok, tengerjárók és erőművek. A motorkerékpárok szegmensében a vállalat a sportkategóriák mellett a 150 köbcentiméteres és a feletti szegmensre összpontosít.

A csoport a nagy hengerűrtartalmú motoroktól a kis hengerűrtartalmúakig terjedő motorkerékpárokkal foglalkozik. A vállalat leányvállalatain keresztül működik, mint például a Thai Suzuki Motor Company Ltd. a motorkerékpárok tengerentúli gyártása, a Suzuki Auto Parts Manufacturing Company Ltd. az alkatrészek gyártása, a Suzuki Motorcycle Sales Inc. a motorkerékpárok belföldi piacon történő értékesítése, valamint a Suzuki Deutschland GmbH a motorkerékpárok tengerentúli piacon történő értékesítése.

A vállalat mind a motorkerékpárok gyártásában, mind a motorkerékpárok értékesítésében világszerte csökkenést tapasztalt: az értékesítés 9%-kal, míg a bevétel 11,8%-kal esett vissza ugyanebben az időszakban. A japán belföldi piacon a motorkerékpár-eladások összességében 6%-kal csökkentek az előző évben, míg a Suzuki ugyanebben az időszakban 3%-os növekedést ért el.

Szerencsére az európai motorkerékpár-piac növekedett, ami pozitívan hatott valamennyi motorkerékpár-márkára, így a Suzukira is. Az észak-amerikai piacon visszaesés volt tapasztalható, és ez alól a Suzuki eladásai sem képeztek kivételt. Az ázsiai piacon az eladások száma nem változott, néhány ország, például India eladásai emelkedtek, míg Kínában visszaesés volt tapasztalható.

A Suzuki 2015-ben tért vissza a motorkerékpár-versenyzésbe, és azóta olyan programokat fejlesztett ki, amelyekkel a legmagasabb szinten versenyezhet, és a legjobb motoros márkává teheti magát.

Bevétel (millió $): 1880

Eladott darabszám (ezer): ~1500

TVS Apache RTR165RP Limitált kiadás

5. TVS

A TVS Motor Company a TVS-csoport 90 vállalata közül a legnagyobb vállalat méretét és bevételét tekintve. A TVS-csoport a pénzügyek, az autóipar, a repülés, az oktatás, a biztosítás, az elektronika, a textilipar, a befektetés, a lakásépítés, a szolgáltatások és a logisztika területén tevékenykedő vállalatokból áll.

A vállalat a harmadik legnagyobb kétkerekű gyártó Indiában, a motorkerékpárok terén pedig világelső. A TVS Motors kétszámjegyű növekedést ért el mind a motorkerékpár-, mind a kétkerekű üzletágak értékesítésében és bevételében. Mivel a vállalat három egymást követő évben megelőzte az iparági teljesítményt, évről évre magasabbra teszi a lécet saját maga és versenytársai számára.

A vállalat termelési kapacitása évente 3,2 millió darab. A vállalat három fő gyártóüzemben gyártja járműveit, amelyek közül három Indiában található, egy-egy Tamil Naduban, Karnatakában és Himachal Pradeshben, míg a negyedik üzem Indonéziában. A vállalat a magas növekedési ütemet az innováció iránti folyamatos elkötelezettségének tulajdonítja.

A vállalat több kezdeményezést is tett a tisztább és zöldebb termékek biztosítása érdekében. A vállalat állítása szerint minden terméke 85%-ban újrahasznosítható. A vállalat volt az első, amely katalizátort használt a motorkerékpárjában.

Bevétel (millió $): 3200

Eladott darabszám (ezer): ~3000

Bajaj Pulsar 150

4. Bajaj Auto

A Bajaj Auto egy indiai székhelyű gyártó vállalat, amelynek székhelye az indiai Pune-ban található. A Bajaj Auto 4,3%-os csökkenést tapasztalt az értékesítési volumenében, de 5% százalékos növekedést az árbevételében, és még mindig a globális kerékpármárkák egyike.

Valójában a vállalat az elmúlt 4 évben nem tapasztalt nagy növekedést a motorkerékpár részlegében. Mivel a vállalat India második legnagyobb motorkerékpár-gyártója és a világ negyedik legnagyobb motorkerékpár-gyártója a bevétel és a volumen tekintetében, a vállalat lefelé ívelő növekedési görbéje elgondolkodtató a felső vezetés számára.

A vállalat exportpiaca is visszaesett, motorkerékpár-exportja 16%-kal csökkent. Ennek oka a világ gazdaságait súlyosan érintő valuták erőteljes leértékelődése.

A Bajaj Auto az iparág egyik úttörője volt a nők szerepvállalásának propagálásában. A vállalat azt állítja, hogy minden üzemében női alkalmazottak dolgoznak, akik minden munkaterületen tevékenykednek. A chakani üzemben egy összeszerelősort kizárólag nőkből álló csapat működtet, amely olyan csúcskategóriás motorkerékpárokat gyárt, mint a Dominar 400 és a Pulsar RS 200.

A Bajaj Auto olyan leányvállalatokkal is rendelkezik, mint a Bajaj Auto International Holdings BV, amely a Bajaj Auto Ltd. 100%-ban hollandiai székhelyű leányvállalata, valamint körülbelül 48%-os részesedéssel rendelkezik az osztrák KTM AG-ban (KTM), amely a világ leggyorsabban növekvő motorkerékpár-márkája, és amely a világ egyik vezető motorkerékpár-márkája.

Bevétel (millió $): 4200

Eladott darabszám (ezer): 3604

Yamaha YZF 1000 R1 SV1 2022

3. Yamaha

A Yamaha Motors Company Limited motorkerékpárok, hajózási termékek, erőgépek és felületszerelő gépek globális gyártója. A vállalat székhelye a japán Shizuoka városában, Iwatában található, a vállalat több mint 180 országban van jelen, és 140 leányvállalatán keresztül értékesíti termékeit.

A vállalat konszolidált nettó árbevételének mintegy kilencven százaléka a tengerentúli piacról származik. A vállalat gyártási stratégiáját az ázsiai régió, India, Brazília, Kína és a fejlett piacok sport-közlekedési piacára összpontosítja.

A Yamaha Motors emellett aktívan dolgozik az afrikai régió motorkerékpár-ellátása érdekében, ahol taxiként, rendőrségi motorkerékpárként, nem kormányzati szervezeteknél járművek szállítására és egyéb kereskedelmi célokra használják. Karbantartási támogatást is nyújt, ami segített a vállalatnak abban, hogy megbízható és tartós márkává váljon.

A vállalat YRA (Yamaha Riding Academy) vezetőképző tanfolyamot is tart, hogy csökkentse a motorkerékpárokat érintő közlekedési balesetek számát. A vállalat a francia CFAO kereskedelmi vállalattal közös vállalkozáson keresztül motorkerékpárokat is összeszerel Nigériában.

A Yamaha Motors Company Limited tizenkét százalékkal megugrott a bevételében, ami az eladások mintegy öt százalékos növekedésének köszönhető. Az olyan országokban, mint India, Vietnam és a Fülöp-szigetek, nőtt a motorkerékpárok eladása, míg Indonéziában, Kínában és Brazíliában csökkent.

A vállalat a strukturális reformokra összpontosít, és a készletek csökkentésén dolgozik, ami a vállalat idei lenyűgöző teljesítményét eredményezte. A Yamaha Motors Company aktívan részt vesz a motorkerékpárversenyzésben, 39 világbajnoki címet nyert, ebből 6-ot a MotoGP-ben.

Bevétel (millió $): 2370

Egységértékesítés (ezer): ~5000

Hero XPulse 200

2. Hero Moto Corp

A Hero az indiai piac egyik legnagyobb márkája, amely a kétkerekűek piacán mintegy 40%-os, a motorkerékpárok piacán pedig több mint 50%-os részesedéssel rendelkezik Indiában. A vállalatnak összesen hat gyártóüzeme van, ebből öt Indiában, egy pedig Kolumbiában. Továbbá a vállalat várhatóan Bangladesben is elindítja hetedik gyártóüzemét & 35 különböző országban bővítette globális jelenlétét, és tovább növekszik.

A vállalat vezető szerepet tölt be a 100-125 köbcentiméteres motorkerékpárok terén. A vállalat azonban igyekszik belépni a prémium szegmensbe, amely az előző évben mintegy 20$-os növekedést ért el.

A helyi politikai és gazdasági tényezők miatt a kétkerekűek exportja körülbelül 5,9%-kal csökkent. A vállalat kifejezetten olyan országokat céloz meg, mint Nepál és Banglades, amelyek folyamatosan kétszámjegyű növekedést mutatnak. Bangladesben különösen a belépő szintű motorkerékpárok iránt nagy a kereslet, ezért indokolt a vállalat lépése, hogy ott gyárat nyisson.

A vállalat a közelmúltban a “Fight fake, be safe” kezdeményezéssel lépett fel a hamisított alkatrészek veszélye ellen. A motorsportban való megjelenés érdekében a vállalat partnerségre lépett a Speedbrain Gmbh-val, amely egy német off-road versenyspecialista. A vállalat a Global Golf eseményekhez is csatlakozott, és tavaly a Her Challenge nevű kihívással jelentkezett a brit mesterversenyen.

A vállalat az Ather Energyvel való partnerség révén, amely egy kétkerekű elektromos járművek területén működő start-up vállalkozás, az elektromobilitás területére is belevágott. A Hero az egyik legjobb kerékpármárka Indiában és világszerte is.

Bevétel (millió $): 4200

Egységértékesítés (ezer): 5800

Honda NC750X 2021

1. Honda

A Honda Motors Company Ltd. a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártójává nőtte ki magát, emellett az autóiparban is az egyik vezető pozíciót foglalja el. Jelenleg a vállalat 22 országban 33 gyártóüzemmel működik. A vállalat Indiában a 100 százalékos leányvállalatával, a Honda Motorcycle and Scooters India Pvt Ltd-vel működik, amelynek székhelye Manesarban, Gurgaonban található.

A vállalat mintegy 27%-os piaci részesedéssel rendelkezik az indiai piacon. A vállalat összesen 19 554 ezer darab motorkerékpárt és ATV-t tudott gyártani. Ez 10,7%-os ugrás az előző évhez képest. A Super Cub, az egyik terméke a 2017-es évben elérte a 100 millió darabos mérföldkövet.

Az eladások növekedése Európából és Ázsiából, különösen Indiából és Vietnamból származik, míg az olyan országok, mint az USA, Brazília és Japán, amelyek mind a fő piacát jelentik, csökkenést mutattak. Brazíliában a gazdasági körülmények folyamatos visszaesése a vállalat ottani értékesítésének nagymértékű csökkenéséhez vezetett, amely az országban mintegy 28%-kal esett vissza.

Az iparág fenntarthatósága és környezetbarát jövője érdekében a vállalat megkezdte a motorkerékpárjainak villamosítását, és ezt inkább az ingázó modellekre összpontosítja. Ebben az irányban a vállalat olyan rendszer kutatásába és fejlesztésébe kezdett befektetni, amely levehető mobil akkumulátorral rendelkezik, amely könnyen cserélhető és újratölthető. A Honda az 1. helyen áll a legjobb motorkerékpár-márkák listáján.

Bevétel (millió $): 13600

Eladott darabszám (ezer): 19340

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

5 1 vote
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x