HírekMotorbemutatóMotorok

Egyszerűen kezelhető, csendes és mindenki számára elérhető: új Yamaha Neo elektromos robogó

Yamaha Neo elektromos robogó 2022

Yamaha Integrated Power Unit (YIPU) – Sima, csendes és hatékony

Az új NEO’s robogót a legújabb generációs kerékagy-motor, a Yamaha Integrated Power Unit (YIPU) hajtja, amelyet a vállalat a Passol, az EC-03 és más elektromos robogók fejlesztése során, az elmúlt három évtizedben szerzett, széles körű ismeretek felhasználásával fejlesztett ki.

A kompakt, közvetlen meghajtású kerékagy-motorban újonnan kifejlesztett, léghűtéses, kefe nélküli, nagy nyomatékú villanymotor dolgozik, amely sima futást, erős gyorsulást és rendkívül csendes működést biztosít. A második generációs YIPU egyik fő jellemzője a rendkívül hatékony, fogaskerék nélküli kialakítás, amivel jelentősen csökkenthetők a fogaskerekek és szíjak esetén fellépő erőátviteli veszteségek.

A Yamaha közvetlen meghajtású konstrukciójának másik nagy előnye, hogy gyakorlatilag kiküszöböli a mechanikus zajokat, így rendkívül csendes futást biztosít, és ezzel pihentető és élvezetes közlekedést tesz lehetővé – a kevesebb mozgó alkatrésznek köszönhetően pedig az üzemeltetési költségek is minimálisra csökkennek.

Az innovatív YIPU egyben hátsó kerékagyként is funkcionál, magában foglalja a hátsó fékrendszert, és az egység közvetlenül a hátsó keréktárcsába kerül. Az egyoldali hátsó lengővilla tartalmazza a teljesítményt szabályozó motorvezérlő egységet (MCU), és a hátsó keréktárcsa mindössze öt csavarral, könnyen eltávolítható a gumicseréhez.

Az intelligens, egyszerű, gazdaságos és megbízható új NEO’s ideális választás mindazoknak, akik megfizethető, újgenerációs, zéró kibocsátású robogót keresnek a mindennapi bejáráshoz és városi közlekedéshez.

Kivehető Yamaha lítium-ion akkumulátor

Az ülés alatt, a váz közepén elhelyezett, mindössze 8 kg tömegű 50,4 V/19,2Ah lítium-ion akkumulátor táplálja a nagy teljesítményű kerékagy-motort. A Yamaha saját fejlesztésű és gyártású, nagy energiasűrűségű akkumulátora teljes feltöltéssel körülbelül 37 km-es hatótávot biztosít – a WMTC 1. osztályú, STD üzemmódban, 25 °C akkumulátor-hőmérsékleten végzett mérései alapján.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az alapfelszereltségként egy akkumulátorral ellátott NEO’s-hoz második akkumulátor is csatlakoztatható (külön csatlakozó és hely kialakítva), amellyel körülbelül 68 km-re növelhető a hatótáv.

Az akkumulátor a helyén, vagy a kényelmes beltéri töltés érdekében a helyéről kivéve is tölthető. A NEO’s tartozéka egy hordozható akkumulátortöltő, amellyel háztartási konnektorról körülbelül 8 óra alatt tölthető fel teljesen az akkumulátor.

Intelligens akkumulátor és motorteljesítmény

Az új NEO’s tervezése során a cél az volt, hogy különböző körülmények között is optimális hatékonysággal működjön. A járművezérlő egység (VCU) és a motorvezérlő egység (MCU) ennek megfelelően minden körülmények között biztosítja az 50,4V/19,2Ah lítium-ion akkumulátor és a közvetlen meghajtású elektromos motor teljesítményének maximális kihasználhatóságát.

A VCU/MCU szabályozza, hogy mikor és hogyan használja a motor az egyes akkumulátorokat. Ha az akkumulátor merülőben van, a teljesítmény automatikusan korlátozódik, amit a műszerfalon látható teknős ikon jelez. Ha az opcionális, második akkumulátor is beszerelésre került, a rendszer automatikusan átvált a második akkumulátorra, amikor a sok megállással járó, tipikus városi közlekedés során a motor megáll, illetve a hosszabb, megállás nélküli utak során.

Lendületes és jól szabályozható gyorsulás

A nagy hatékonyságú, közvetlen meghajtású kerékagy-motor és a Yamaha nagy energiasűrűségű, 50,4 V/19,2Ah lítium-ion akkumulátora minden gázadásnál elegendő nyomatékot és azonnal elérhető teljesítményt biztosít, így a robogó állórajtnál és menet közben is kiemelkedően jól gyorsul. A tengelykapcsoló és sebességváltó nélküli rendszer egyenletes erőleadást biztosít, így a könnyen vezethető és rendkívül hatékony NEO’s ideális a gyakori megállással és elindulással járó, városi közlekedésre.

A Yamaha különös gondot fordított a NEO’s gázreakciójára és a teljesítmény adagolhatóságára. A gondos fejlesztésnek és tervezésnek köszönhetően a gázreakció pontos és kiszámítható, indulásnál és lassú haladásnál egyaránt – sikerült kiküszöbölni az egyes elektromos robogókra jellemző, váratlan gyorsítást, késlekedést vagy ki-bekapcsolási érzetet.

Választható üzemmódok a különböző vezetési körülményekhez

A körülményeknek és az egyéni preferenciáknak megfelelően két különböző üzemmód közül választhatunk a kormány jobb oldalán található kapcsolóval, és az üzemmódok között menet közben is könnyen válthatunk. Az STD (standard) üzemmód biztosítja a legnagyobb teljesítményt (2,06 kW 40 km/h sebességnél), ideális általános használatra, normál utakon.

Az ECO (gazdaságos) üzemmód célja az akkumulátor fogyasztásának csökkentése, és leginkább hosszabb utakon ideális, ahol a cél a maximális hatótávolság elérése. ECO üzemmódban a maximális teljesítmény 1,58 kW-ra csökken 30 km/h sebességnél, a végsebesség pedig 35 km/h-ra korlátozódik – és a teljes sebességtartományban alacsonyabb a teljesítmény, hogy az akkumulátor üzemideje meghosszabbodjon, így teljes feltöltéssel kb. 38.5km* hatótáv érhető el.

*Yamaha kutatás. A hatótáv a helyszíntől, vezetési stílustól és az akkumulátor állapotától függően eltérő lehet.

 

Nincs még vége, lapozz!

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük