fbpx

Hogyan protektorozd fel magad, ha pályázni készülsz a motoroddal?

Motoros felszerelések Track Angels

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy milyen fontos a megfelelő védőruházat, ha motorozni akar az ember – függetlenül attól, hogy ezt közúton vagy versenypályán teszi.

Egy valamire való alapfelszerelésnek tartalmaznia kell egy protektoros cipőt/csizmát, egy protektoros kesztyűt, egy gerincprotektort és a ruházatban található térd- (és lábszár-), csípő-, könyök-, és vállprotektorokat, valamint egy bukósisakot.

A védelem az elsődleges, avagy protektorok a középpontban

Első körben fontos azzal tisztában lenni, hogy a protektorok önmagunkban az esés következtében bekövetkező ütéstől védenek, a csúszástól nem – arra a bőrruha lett feltalálva.

A lehetőségek tárháza szinte végtelen: annyi féle-fajta protektor kapható, mint a rosseb, ráadásul a „Level 1” és „Level 2” tulajdonság nem feltétlenül elég információ. A standard minősítő (hivatalos CE) tesztek során a protektorra egy súlyt ejtenek, méghozzá úgy, hogy 50 Joule mozgási energia érje azt a becsapódási ponton. Ezután megmérik azt az átlagos áthatolási erőt kiló Newtonban, amit a felszerelés átenged, egyenesen az emberi testre.

Euro-Ring Track Angels logo
Csatlakozz az Euro-Ring Track Angels Facebook csoportjához! (Katt a képre!)

Ennek megfelelően beszélhetünk Level 1-es (max. 18 kN) és Level 2-es (max. 9 kN) besorolásról. Sajnos a két kategórián belül is jelentős hatékonysági szintkülönbségek lehetnek az átengedett erőhatás tekintetében, ezért mindenképp érdemes utána olvasni, hogy mely márka milyen védelmi szinttel rendelkező protektorokat kínál.

Egy azonban biztos: ezek akkor óvnak a leginkább, ha szűk ruházat alatt viseled őket, így esélyük sincs elmozdulni vagy leszakadni rólad.

A kemény protektorok többségét nem a komfortosság és kényelem jellemzi, és inkább éles tárggyal ütközésnél van nagyobb jelentősége (mint pl. endúrózásnál sziklák, faágak stb.), így utcára illetve pályahasználatra érdemes puha, ütésre keményedő védelemmel felszerelni ruhádat.

 

Lapozz a folytatáshoz!

Ajánlom másoknak is
Barbi

Vasas Barbi

Kiscsibe koromban ragadott magával az a bizonyos (sport)motoros érzés, amelytől hiába próbáltam éveken át szabadulni, nem sikerült. 2017 őszén úgy döntöttem, belevágok, így a következő szezont már korlátlan kategóriás jogsival, egy Yamaha R3 nyergében kezdhettem meg. Imádtam ezt a motort, de 3 csodás szezon után könnyes búcsút vettünk egymástól, hiszen áhított R6R-em megérkezett a családba. Utcán is közlekedem, de a pályamotorozás adja számomra az igazi élményt.

5 1 vote
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x