fbpx

Milyen motort válasszanak az alacsony nők?

alacsony lanyok motoronVissza-visszatérő téma, hogy milyen motort válasszon az, aki testi adottságainál fogva nehezebben éri el a talajt a lábával a motor nyergében ülve. Direkt nem írtam, hogy az, aki alacsony, mert lehet, hogy csak rövid a lába. Mint pl. nekem.

Ismét egy olvasónk fordult hozzám tanácsért azzal a problémával, hogy nem talál magának megfelelő motort, amiről biztonságosan leér a lába. Már túl van az ülés levékonyításán is, és most az a dilemmája, hogy talán stílust kellene váltania.

“Sziasztok,

Segítségeteket szeretném kérni!

Pár éve szereztem motoros jogsit (Ak), vettem egy Honda VTR250-est, amit eddig leginkább túrázásra használtam. A motorozást szeretném napi szinten művelni. Gyakorlatlanságom és testi adottságaim miatt (50 kg és csak 160 cm! vagyok) a VTR-ről – Tommot-féle ülésfaragás ellenére – nem ér le rendesen a lábam, így az egyenetlen talaj parkolásnál sokszor gondot okoz (nem egyszer dőltem már el álló helyzetemben). 🙁

Terveim szerint eladom a VTR-t és veszek egy olyan motort, amiről végre rendesen leér a lábam! 🙂 Első körben továbbra is 250cm3-ben gondolkodom. Felmerült a chopper (nekem amúgy nagyon tetszenek), de azt is mondák, azok (főleg kanyarokban) nehezen kezelhetők. A VTR-rel könnyű motorozni. Soha, semmi gondom nem volt még vele (idén a Grossglocknert is megmásztuk), de a megállás/parkolás mindig komoly kihívást jelent. 🙁

Milyen konkrét motortípust tudnátok ajánlani, ami

  • aránylag könnyen kezelhető (eddig csak 5-6e km-t mentem)
  • 250 cm3 alatt van,
  • alacsony termetű nőnek is alkalmas?

Nagyon bízom abban, hogy tudtok segíteni, mert eddig akit kérdeztem (mondjuk mind pasi volt :)), nem tudott szóba jöhető típust mondani, pedig igazán nem érzem magam törpének! 🙂

Üdv,
Mónika”

 

Kedves Mónika!

Nem vagy egyedül a problémáddal, sok lány kínlódik ezzel (sőt, gyanítom, hogy az alacsony fiúk is).

Amit elsőként mindenki javasolni szokott, az a Suzuki GS 500, ami könnyű, alacsony, jól kezelhető…
Én mondjuk chopper párti vagyok, nekem mindig csak az volt (amikor egyszer nem, akkor egy hét múlva eladtam azt a motort).
Szerintem a kanyarodással nincs probléma, igaz, más stílus, más üléspozíció, mint a sport-túra motorok. A lábad inkább elöl van, nem a feneked alatt, ezért meg kell szokni a különbséget.

Amit én a chopperek ellen fel tudnék hozni, hogy a hasonló hengerúrtáralmú sport-túra motorokhoz képest gyengébbek, mert általában V2-es blokkokkal szerelik őket, de még az is lehet, hogy ez előny, ha a korlátlan jogosítványoddal szeretnéd vezetni.

Mondjuk egy 250-es motor után simán választhatnál Yamaha Virago 535-öt, Suzuki LS650 Savage-t, vagy Honda Shadowt… csak ezek mind olyan régi modellek, hogy nem biztos, hogy találsz jó állapotút belőlük.

Azt javaslom, hogy olvass bele a fórumunkba, ahol a témát már alaposan átrágták a tagok. Sőt, még kérdezhetsz is tőlük, ha nem találod meg elsőre a választ.

Ez itt két blogbejegyzés a témában:

És még egy fórum: http://csamclub.hu/temak/mire-figyeljek-ha-motort-v%C3%A1s%C3%A1rolok.7158/#post-278430

Jó keresgélést, s majd meséld el, hogy hogy sikerült!

Üdv,

NaNa


Ha van ötleted, milyen motort válasszon Mónika?
0
Ha van ötleted, milyen motort válasszon Mónika?x
Írd meg hozzászólásba!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x