fbpx

Hibrid hajtású háromkerekű robogó rendőröknek fejlesztve: WMC300FR

WMC300FR

A WMC új 300FR modellje elektromos és belső égésű meghajtást egyaránt használ, platformként pedig a Yamaha Tricity 300 motorja szolgál.

Az év elején leleplezték le a WMC250EV elektromos motort, ami különleges aerodinamikai megoldással, a közepén egy lyukkal apellált, és egyből szárazföldi sebességrekordra tört. A White Motorcycle Concepts második projektje azt hivatott megmutatni, hogy ugyanaz az aerodinamikai gondolkodásmód a valóságban is működhet, akár 200 mérföld/órás sebességen túl is.

A WMC300FR nem is különbözhetne jobban a WMC250EV-től. Az előző gép teljesen elektromos volt, kétkerék-meghajtással és egy célzottan karbon vázzal. Nevét a 250 mérföld/órás végsebességről kapta, amelyre tervezték Az új konstrukció egy háromkerekű hibrid, amely a költségek minimalizálása érdekében a Yamaha Tricity 300-as háromkerekű robogóra épül.https://csajokamotoron.hu/a-varosban-verhetetlen-yamaha-tricity-300/

Amellett, hogy a WMC300FR a Tricity felfüggesztését és kormányrendszerét vette kölcsön, az eredeti karosszéria nagy részét és az eredeti Yamaha 292 köbcentis egyhengeres motorját is átvette, amely körülbelül 28 lóerős. A cég célja azonban az, hogy a hibrid teljesítmény és az aero innováció kombinációjával olyan gépet hozzon létre, amely gyorsabb, mint az eredeti, és amely sokkal jobb károsanyag-kibocsátást és gazdaságosságot biztosít.

A tervezés középpontjában ugyanaz az alapvető aerodinamikai ötlet áll, amely a WMC250EV alapját képezi; egy központi csatorna, amely a levegőt egyenesen a motoron keresztül, a motoros lábai között és a faron keresztül vezeti ki. A légcsatorna a homlokfelület csökkentése mellett a légellenállási együtthatót is hivatott csökkenteni.

WMC250EV
WMC250EV

Az eredeti WMC250EV-nél a légcsatorna hatalmas volt – elég nagy ahhoz, hogy egy gyerek átmásszon rajta -, és bár a WMC300FR esetében ez a csatorna kisebb, az előnyei ugyanazok. A csatorna szívónyílása az első kerekek között található, ahonnan a levegő a motor fölé kerül, és a faron keresztül távozik.  A levegő egy kisebb része a hűtőbe kerül, hogy hűtse a motort.

A trike egy 5 kW-os villanymotort párosít egy pár 56 V-os akkumulátorral, amely a hatékonyság növelése érdekében a Yamaha 292 cm3-es egyhengeres motorjával dolgozik együtt. Az üzemanyagtartály és az akkumulátorok a motoros mögött találhatók.

Lapozz a folytatáshoz!

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x