Hófehér paripán: Honda CB600FA Hornet 2008
Csak a japán piacra készült 1996-ban a 250-es Hornet a CBR250RR gyártásából megmaradt blokkokkal.
Aztán később valószínűleg egy túlbuzgó tervező fedezte fel, hogy a CBR600F3 motorja pont beleillik a 250-es vázába. Jó döntésnek tűnt, amikor 1998-ban a Honda végül világszerte piacra dobta legújabb csupasz motorját, hiszen a streetfighteres külsővel megáldott „Lódarázs” azonnal méltó ellenfele lett a népszerű Suzuki Banditnak.
Talán maguk a tervezők is meglepődtek, hogy ez az egyszerű kis gép, amibe egy sportmotor lefojtott szívét építették, alap futóművével, alacsony üléspozíciójával és tiszta vonalvezetésével konténerszámra fogyott.
Az évek folyamán a piaci igényeknek és a technika fejlődésének köszönhetően több, kisebb-nagyobb átalakításon is átesett a könnyű, kezes motor, és mindegyik csak hozzátett addigi népszerűségéhez. Lassan saját versenysorozatot is rendeztek a márkának, és a Hornethez készült, utángyártott alkatrészekre egy iparág épült. Európában kultikus modellé vált.
Az eredeti Hornet dizájnja nagyon egyszerű, mondhatni igénytelen volt: kerek fényszórók, mogyoró alakú tank, és enyhén lépcsőzetes, egy darabból készült, fekete ülés. Csak a hajtómű alatt, középen összefutó négy leömlő, és a jobb oldalon magasra felhúzott, csillogó kipufogódob lógott ki ebből a sorból. Csaknem tíz év elteltével azonban a motor már alig-alig emlékeztet régi önmagára, kompakt és vad, habár jól emlékszik arra, honnan jött.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Még több kép a galériában
Az idei modellen a tank formája, és a grafitszürke oldallemezek még visszaköszönnek, de emellett a tervezők még mélyebbre nyúltak a márka múltjába, egészen a 70-es évekig. Az akkori soros, négyhengeres CB400 kipufogókönyökei voltak ugyanis ugyanígy, szorosan egymás mellé rendezve, mint az új Horneten. Az új modellen a rendszer a blokk jobb oldalán összeérve egy hatalmas, szögletes hangtompítóban teljesedik ki.
A tervezők ezúttal sokkal bátrabban húzták a vonalakat a CB600F rajzolásakor. A kis, lekerekített fejidom oldalnézetből csaknem a Honda emblémáján látható szárnyak körvonalát rajzolja ki. Azt pedig, hogy ezúttal nem csak úgy összedobálták a maradék alkatrészeket, hanem minden részletet alaposan átgondoltak, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a 600RR-től kölcsönzött első sárvédőn látható kis lyuk visszaköszön az oldalidomon és a hátsó idom kapaszkodóján is.
A 2008-as CB600F Hornet-et végigkopogtatva meglepődve tapasztaljuk, hogy a legújabb motorkerékpár-könnyítési trendek ellenére szokatlanul sok rajta a fém. Nem is okoz gondolt a tanktáska használata, amit csak igazán hosszú, rázós utakon szükséges a mágnesek mellett a hevederekkel is felerősíteni. A motor üzemkész súlya a sok fémnek köszönhetően csak két kilogrammal marad a kritikus 200 kg-os súlyhatár alatt.