Ez egy igazi zsivány, bulimotor: Honda Monkey 125 2022
Amíg nálam volt a Honda Monkey 125, egyfolytában belevitt a huligánkodásba. Pici testében, nagy lélek lakozik.
Sokak nagy örömére a Monkey 2018-ben visszatért, méghozzá éppoly aranyos, ellenállhatatlan formában, mint ősei. Hogy minden szempontból igazodjon a jelenkor elvárásaihoz, modern, pörgős, 125 cm3-es erőforrással kezdte meg hódítását az európai utakon; az idei évre pedig számos egyéb újítást hajtottak végre rajta a Honda mérnökei. Hatékonyabbá tették motorját, ötfokozatúra cserélték váltóját, finomítottak hátsó futóművén és számos egyéb részletét is tökélyre csiszolták, hogy még könnyebb legyen használata és még szélesebb mosolyt csaljon az emberek arcára.
Kis kerekeihez képest, meglepően jól veszi szeretett fővárosunk csodás krátereit és a rugóstagok szépen tompítanak. Azt hinné az ember, hogy ilyen pici pacskereken, minden huplit megérez, de miután a mérnökök befejezték a röhögést a tervezőasztal mellett, komolyan odatették magukat. Mintha csupán szórakozásból, Dobby testébe beletették volna Hagrid szívét.
Elsőre én is alábecsültem, mert nem kezeltem a helyén. De amint rájön az ember lánya, hogy mire tervezték, meglátja benne a harcikocát.
Egyenesen kívánja a púposkodást és a gyűrést. Átvisz árkon-bokron, fűvön-sárban. Még kisebb patakmeder sem állítja meg, mivel eléggé fent van a szabadmagassága. Abszolúte bírja a strapát, semmi faxni.
Azután a nap végén, miután megvolt a testmozgás, még krúzolni is lehet vele. Garantált a siker. Bárhol, bármikor letettem, mire visszaértem a motorhoz, tuti körbeállta pár pasi vigyorogva és már záporoztak is a kérdéseik.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Szóval mire való?
- Huligánkodni
- Krúzolni egyet a haverokkal
- Fagyizni a plázson
- Pasikat felszedni. 🙂
Egyedül a tükörrel nem voltam kibékülve, de pont ez illik hozzá, szóval megszoktam. Jó kis design és még a hangja is szép.
Esténként direkt beraktam a kormányzárat és be is riasztottam, de folyton attól féltem, hogy valakinek megtetszik és zsebre vágja.
Alapvetően városi közlekedésre ajánlom, autópályán elvérzik, max. 95 km/órát tudtam belőle kihozni. Az elődjéhez nem volt szerencsém, de mindenképpen jót tett neki a köbcenti bővítés. A sok csillogó króm és az USD-teleszkóp komoly kinézetet kölcsönöz neki és méretéhez képest komoly, öblös hangja van. Kategóriájában egy vetélytársa van, a Benelli TNT 125, viszont a kis majomnak nagyobb a bulifaktora.
Ha valaki elgondolkodik a vásárlásán, javaslom megnézni a MotorTrend Channel-en a Honda Monkey epizódot.
Honda Monkey műszaki adatok
ERŐFORRÁS | |
Konstrukció | Léghűtésű, SOHC-vezérlésű, kétszelepes, négyütemű |
Összlökettérfogat | 124 cm3 |
Furat x löket | 50 x 63,1 mm |
Sűrítési viszony | 10,0:1 |
Csúcsteljesítmény | 9,4 LE (6.9 kW)/6750 f./perc |
Legnagyobb forgatónyomaték | 11 Nm/5500 f./perc |
Olajmennyiség | 1,1 liter |
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER | |
Porlasztás | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező |
Üzemanyagtartály befogadóképessége | 5,6 liter |
Üzemanyag-fogyasztás | 1,5 liter/100 km** |
ELEKTRONIKAI RENDSZER | |
Indítás | Önindító |
Akkumulátor | 12 V; 3,5 Ah |
ERŐÁTVITEL | |
Tengelykapcsoló felépítése | Olajfürdős, többtárcsás |
Váltó felépítése | Ötfokozatú |
VÁZ | |
Konstrukció | Acél gerincváz |
VÁZ ÉS FUTÓMŰ | |
Méretek (h x sz x m) | 1710 mm x 755 mm x 1030 mm |
Tengelytáv | 1145 mm |
Villaszög | 25° |
Utánfutás | 82 mm |
Ülésmagasság | 775 mm |
Szabad hasmagasság | 175 mm |
Fordulókör sugara | 1,9 m |
Menetkész tömeg | 104 kg |
FELFÜGGESZTÉS | |
Elöl | Fordított teleszkópvilla 100 mm-es rugóúttal |
Hátul | Kétoldali rugóstag 102 mm-es rugóúttal |
KEREKEK | |
Elöl | Tízágú, öntött, alumínium |
Hátul | Tízágú, öntött, alumínium |
Gumiabroncs elől | 120/80-12M/C 65J |
Gumiabroncs hátul | 130/80-12M/C 69J |
FÉKRENDSZER | |
Elől | Hidraulikus, 220 mm átmérőjű tárcsa, IMU-alapú ABS |
Hátul | Hidraulikus, 190 mm átmérőjű tárcsa |
VILÁGÍTÁS | |
Fényszóró | LED |
Hátsó lámpa | LED |