fbpx

Ez egy igazi zsivány, bulimotor: Honda Monkey 125 2022

Honda Monkey 125 2022 teszt

Amíg nálam volt a Honda Monkey 125, egyfolytában belevitt a huligánkodásba. Pici testében, nagy lélek lakozik.

Sokak nagy örömére a Monkey 2018-ben visszatért, méghozzá éppoly aranyos, ellenállhatatlan formában, mint ősei. Hogy minden szempontból igazodjon a jelenkor elvárásaihoz, modern, pörgős, 125 cm3-es erőforrással kezdte meg hódítását az európai utakon; az idei évre pedig számos egyéb újítást hajtottak végre rajta a Honda mérnökei. Hatékonyabbá tették motorját, ötfokozatúra cserélték váltóját, finomítottak hátsó futóművén és számos egyéb részletét is tökélyre csiszolták, hogy még könnyebb legyen használata és még szélesebb mosolyt csaljon az emberek arcára.

Kis kerekeihez képest, meglepően jól veszi szeretett fővárosunk csodás krátereit és a rugóstagok szépen tompítanak. Azt hinné az ember, hogy ilyen pici pacskereken, minden huplit megérez, de miután a mérnökök befejezték a röhögést a tervezőasztal mellett, komolyan odatették magukat. Mintha csupán szórakozásból, Dobby testébe beletették volna Hagrid szívét.

Honda Monkey 125 2022 tesztElsőre én is alábecsültem, mert nem kezeltem a helyén. De amint rájön az ember lánya, hogy mire tervezték, meglátja benne a harcikocát.

Egyenesen kívánja a púposkodást és a gyűrést. Átvisz árkon-bokron, fűvön-sárban. Még kisebb patakmeder sem állítja meg, mivel eléggé fent van a szabadmagassága. Abszolúte bírja a strapát, semmi faxni.

Azután a nap végén, miután megvolt a testmozgás, még krúzolni is lehet vele. Garantált a siker. Bárhol, bármikor letettem, mire visszaértem a motorhoz, tuti körbeállta pár pasi vigyorogva és már záporoztak is a kérdéseik.

Szóval mire való?

  1. Huligánkodni
  2. Krúzolni egyet a haverokkal
  3. Fagyizni a plázson
  4. Pasikat felszedni. 🙂

Még több kép a Honda Monkey-ról a galériában

Egyedül a tükörrel nem voltam kibékülve, de pont ez illik hozzá, szóval megszoktam. Jó kis design és még a hangja is szép.

Újra hódít a vidámparkos gyerekmotor – Honda Monkey 2018

Honda Monkey 125 2022 tesztEsténként direkt beraktam a kormányzárat és be is riasztottam, de folyton attól féltem, hogy valakinek megtetszik és zsebre vágja.

Alapvetően városi közlekedésre ajánlom, autópályán elvérzik, max. 95 km/órát tudtam belőle kihozni. Az elődjéhez nem volt szerencsém, de mindenképpen jót tett neki a köbcenti bővítés. A sok csillogó króm és az USD-teleszkóp komoly kinézetet kölcsönöz neki és méretéhez képest komoly, öblös hangja van. Kategóriájában egy vetélytársa van, a Benelli TNT 125, viszont a kis majomnak nagyobb a bulifaktora.

Ha valaki elgondolkodik a vásárlásán, javaslom megnézni a MotorTrend Channel-en a Honda Monkey epizódot.

 

Honda Monkey műszaki adatok

ERŐFORRÁS 

Konstrukció

Léghűtésű, SOHC-vezérlésű, kétszelepes, négyütemű

Összlökettérfogat

124 cm3

Furat x löket

50 x 63,1 mm

Sűrítési viszony

10,0:1

Csúcsteljesítmény

9,4 LE (6.9 kW)/6750 f./perc

Legnagyobb forgatónyomaték

11 Nm/5500 f./perc

Olajmennyiség

1,1 liter

ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER 

Porlasztás

PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező

Üzemanyagtartály befogadóképessége

5,6 liter

Üzemanyag-fogyasztás

1,5 liter/100 km**

ELEKTRONIKAI RENDSZER 

Indítás

Önindító

Akkumulátor

12 V; 3,5 Ah

ERŐÁTVITEL 

Tengelykapcsoló felépítése

Olajfürdős, többtárcsás

Váltó felépítése

Ötfokozatú

VÁZ 

Konstrukció

Acél gerincváz

VÁZ ÉS FUTÓMŰ 

Méretek (h x sz x m)

1710 mm x 755 mm x 1030 mm

Tengelytáv

1145 mm

Villaszög

25°

Utánfutás

82 mm

Ülésmagasság

775 mm

Szabad hasmagasság

175 mm

Fordulókör sugara

1,9 m

Menetkész tömeg

104 kg

FELFÜGGESZTÉS 

Elöl

Fordított teleszkópvilla 100 mm-es rugóúttal

Hátul

Kétoldali rugóstag 102 mm-es rugóúttal

KEREKEK 

Elöl

Tízágú, öntött, alumínium

Hátul

Tízágú, öntött, alumínium

Gumiabroncs elől

120/80-12M/C 65J

Gumiabroncs hátul

130/80-12M/C 69J

FÉKRENDSZER 

Elől

Hidraulikus, 220 mm átmérőjű tárcsa, IMU-alapú ABS

Hátul

Hidraulikus, 190 mm átmérőjű tárcsa

VILÁGÍTÁS 

Fényszóró

LED

Hátsó lámpa

LED

 

Ajánlom másoknak is

Lepd meg a szerelmed egy páros motoros karkötővel Valentin napra!

Őszilé

Őszilé

Kezdő motorosként igyekszem minél többet motorozni. Gyűjtöm a kilométereket és a lehetőségeimet kimaxolva fizetős és ingynes képzéseken veszek részt, ha lehet más-más tematikájúak között mazsolázok.

5 1 vote
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x